Maar zoekt eerst het Koninkrijk G-ds en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden. (Matth.6:33)
En je zult Mij zoeken en vinden, wanneer je naar Mij zult vragen met je hele hart (Jer.29:13)
Hiertoe moet je wel wederomgeboren zijn:
Jesjoea antwoordde en zei tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk G-ds niet zien. ... Jesjoea antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan. Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest. (Joh.3:3,5,6)
Wanneer onze geest door wedergeboorte weer levend is en ook G-ds Geest bij ons gaat verblijven, ontstaat de volgende situatie:
Want jullie hebben niet ontvangen de Geest der dienstbaarheid wederom tot vrees; maar jullie hebben ontvangen de Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader! Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen G-ds zijn. (Rom.8:15,16)
En indien jullie kinderen bent, zo heeft G-d den Geest van Zijn Zoon uitgezonden in jullie harten, Die roept: Abba, Vader! (Gal.4:6)
Dan is je de liefde in je gelegd en je gevoel van geborgenheid.
Heb je de Geest G-ds niet?
Indien dan u, die boos bent, weet uw kinderen goede gaven te geven, hoeveel te meer zal de hemelse Vader de Heilige Geest geven aan degenen, die Hem bidden? (Luk.11:13)
Sam