waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 04 feb 2005 13:24

Je vorige postings gelezen hebbend, kom ik tot de conclusie dat het gebruik van grove woorden bij jou een doel op zich is, je vindt het gewoon leuk om grof te doen. Wel, daar is niets van de Geest bij.
waarom zo kortzichtig? omdat ik ander taal gebruik heb dan de doorsnee refowebber ben ik ineens geen waardig deelnemer aan een discussie?[
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 feb 2005 13:25

jostitosti schreef:
suus_ schreef:
jostitosti schreef:misschien wil ik dat niet. Ik wil mijn worden zo juist kracht bij zetten. Zodat er niet overheen gelezen word.

je wilt dus zelf zo over komen??

ja, is dat een probleem?

Dat is geen probleem, maar je kan anderen er wel mee kwetsen. Denk dat je je dat wel moet realiseren!

En echt niet alleen vloeken rollen lekker over de tong of zetten er kracht bij, dat kan je ook door andere onzin woorden er voor in de plaats te verzinnen. Die net zo opluchtend zijn en/of kracht erbij zetten als de woorden die genoemd zijn!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 feb 2005 13:28

jostitosti schreef:
Je vorige postings gelezen hebbend, kom ik tot de conclusie dat het gebruik van grove woorden bij jou een doel op zich is, je vindt het gewoon leuk om grof te doen. Wel, daar is niets van de Geest bij.
waarom zo kortzichtig? omdat ik ander taal gebruik heb dan de doorsnee refowebber ben ik ineens geen waardig deelnemer aan een discussie?[

dat is wel erg kort door de bocht!
Er wordt bedoeld dat als je zulke taal gebruikt, je woorden niet in over eenstemming komen met het werk van de Heilige Geest!! Waarvan ik hoop dat Hij in iedereen hier werkt!
Wie je ook bent, je mag hier altijd mee discuseren. Niemand is meer of minder dan de ander

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 04 feb 2005 13:31

mijn geloof wordt wel gelijk in twijfel getrokken, dus zullen mijn opmerkingen ook niet serieus genomen worden......dan voel je je toch niet serieus genomen....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 feb 2005 13:43

jostitosti schreef:mijn geloof wordt wel gelijk in twijfel getrokken, dus zullen mijn opmerkingen ook niet serieus genomen worden......dan voel je je toch niet serieus genomen....

Ik kan inkomen dat je zo denkt!
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Hoe de anderen dat zien weet ik niet! Vanaf begin tot nu heb ik alles serieus genomen.

Je moet ook niet iedereen het zelfde laten doen! Ik bedoel hiermee: ok al geloven wee in 1 en de zelfde God, iedereen heeft zijn eigen mening over verschillende zaken o.a. over taal gebruik! JIJ moet er straks verantwoording voor af leggen bij God en niet de anderen. Als je zeker weet dat je je taalgebruik kunt verantwoorden tegen over God is het goed!

Overkill

Berichtdoor Overkill » 04 feb 2005 13:44

Gerdien B. schreef:En echt niet alleen vloeken rollen lekker over de tong of zetten er kracht bij, dat kan je ook door andere onzin woorden er voor in de plaats te verzinnen. Die net zo opluchtend zijn en/of kracht erbij zetten als de woorden die genoemd zijn!

Krachttermen werken wel opluchtend, en een verzonnen woord niet. Dan kan je net zo goed onverstaanbare loze kreten rondschreeuwen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 feb 2005 13:58

misschien kom ik provocerend over voor jullie maar dit is wie ik ben. Jezus was ook geen lievertje. Die smeet ook de marktkraampjes in de tempel door het raam. Ik denk dat dat ook best wel provocerend geweest moet zijn in die tijd. Ik stel een paar kritische vragen en ik ben gelijk provocerend...... je wilt hier toch discussies? Dan moet je iemand met een andere mening niet gelijk afschrijven als provocerend of lomp. Waarom ga je niet het dialoog aan met een open mind? Hoe komt het toch dat mensen hun woordje gelijk al weer klaar hebben? Waarom gelijk zo veroordelend? Is een mening van iemand die zijn geloof op een andere manier beleefd ineens niet meer waardevol als ie op jou provocerend overkomt?
Ten eerste zou ik maar eens goed lezen wat er staat (als je beschikking hebt over de Bijbel en weet waar die tekst staat), hij keerde tafeltjes om, en ten tweede ze hadden toen nog geen ramen.

Iemand met een andere mening die dat hier gaat melden op een bepaalde manier, vermoedelijk om te provoceren mag je best lomp noemen (dat is toch ook een mening). Kom eens met een serieus topic.

Waarom mag je dat niet zeggen van de kerk (het mag niet van God btw), God zegt dat je zijn naam niet mag misbruiken, tja en de rest.. waarom zou je dat zeggen, waarom voelt dat zo lekker, waarom rolt dat lekker van je tong.. waarom met je fokken en weet ik wat allemaal nog meer..?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 feb 2005 14:03

Raido schreef:
misschien kom ik provocerend over voor jullie maar dit is wie ik ben. Jezus was ook geen lievertje. Die smeet ook de marktkraampjes in de tempel door het raam. Ik denk dat dat ook best wel provocerend geweest moet zijn in die tijd. Ik stel een paar kritische vragen en ik ben gelijk provocerend...... je wilt hier toch discussies? Dan moet je iemand met een andere mening niet gelijk afschrijven als provocerend of lomp. Waarom ga je niet het dialoog aan met een open mind? Hoe komt het toch dat mensen hun woordje gelijk al weer klaar hebben? Waarom gelijk zo veroordelend? Is een mening van iemand die zijn geloof op een andere manier beleefd ineens niet meer waardevol als ie op jou provocerend overkomt?
Ten eerste zou ik maar eens goed lezen wat er staat (als je beschikking hebt over de Bijbel en weet waar die tekst staat), hij keerde tafeltjes om, en ten tweede ze hadden toen nog geen ramen.

Iemand met een andere mening die dat hier gaat melden op een bepaalde manier, vermoedelijk om te provoceren mag je best lomp noemen (dat is toch ook een mening). Kom eens met een serieus topic.

Waarom mag je dat niet zeggen van de kerk (het mag niet van God btw), God zegt dat je zijn naam niet mag misbruiken, tja en de rest.. waarom zou je dat zeggen, waarom voelt dat zo lekker, waarom rolt dat lekker van je tong.. waarom met je fokken en weet ik wat allemaal nog meer..?

Het is haast onvoorstelbaar, maar deze keer ben ik het geheel met jou eens.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 04 feb 2005 14:31

Ben het ook eens met Raido. Waarom zouden we die woorden gebruiken? Er zijn toch genoeg andere woorden, die wat netter klinken? Waarom zou je een kerk vervloeken? Ik snap het niet helemaal!

Je mag hier best met meningen komen, maar houdt alsjeblieft je taalgebruik een beetje rustig. Godslastering is volgens mij volgens de wet in Nederland zelfs verboden. Niet, dat ik dan specifiek op jou doel, maar je moet Zijn Naam niet gaan misbruiken!
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 04 feb 2005 15:50

Bovendien, het gebruik van dit soort taal kan een disussie volledig vertroebelen. Mensen focussen zich volledig op het negatieve taalgebruik en kunnen daardoor volledig missen wat je probeert te zeggen.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 04 feb 2005 16:19

ja dat blijkt wel

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 04 feb 2005 16:27

wat het idee met dit topic is was om uit te vinden wie wat wanneer godslasterlijk vind en waarom? Wat kan wel en wat niet en waarom niet. Ik werd door meerdere mensen gewezen dat een ze aantal woorden als godslasterlijk ervaren. Nu ben ik dus benieuwd hoe dat onderbouwt word.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 feb 2005 16:30

Godslasterlijk maar ook gewoon taalgebruik wat niet heel erg netjes is zoals bijvoorbeeld vleeswaren, en de hel en alle duivelen op je nek halen.

Verdom me, komt geen God in voor, toch vraag je iets wat je denk ik niet graag doet, je smeekt toch ook niet aan God... Vermoord me God!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 04 feb 2005 16:59

maar als ik zou bedoelen dat God me moet verdoemen dan zou ik God ervoor zetten......

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 04 feb 2005 17:21

jostitosti schreef:maar als ik zou bedoelen dat God me moet verdoemen dan zou ik God ervoor zetten......

Ja, en als je er geen God voor zet, wie moet jou dan verdoemen?

Terug naar “Archief”