M@rije schreef:oh sorry , beetje late reactie van mij Hijwel .Ik bedoelde : je zei dat je net als Adam was en luisterde naar de duivel. En of je je daar nooit rot over voelt?
ja ik voel me dom! waarom heb ik die leugenaar de duivel gelooft. Waarom heb ik God mijn eigen Vader niet gelooft.
Al de ellende in de wereld is mijn schuld! Ik ben in brazillie geweest afgelopen zomer en heb daar bij de staatkinderen gezeten. Helemaal bedweld onder de lijm.
Ik besefte toen dat de wereld zo mooi was geweest, maar dat wij mensen er een rotzooi van maken. We maken alles kapot, mensen de natuur. heel Gods schepping vernielen we. We hebben God die goed voor ons zorgde uitgemaakt voor leugenaar. Ik heb gezegd: wegwezen God ik kan wel voor mij zelf zorgen.
Toen ik midden in rio stond tussen de straatkinderen.. Liet een meisje vol trots een beeldje zien (het christusbeeld). Ze deed haar handen samen, en deed een kort gebed! Wonderlijk ze had door dat Jezus hier op aarde is gekomen om ons uit de ellende te halen. Ze had niks maar toch alles!
En ik heb zoveel hier in nederland.. en ben ook nog eens rijk in de hemel. Maar ik voel me soms slap en heb niet de kracht om helemaal voor God te leven. Maar ik ga nooit lang nadenken over mijn ellendige toestand, ik weet dat Jezus het wil veranderen. En dat gebeurt ook!