dominees uit gergem.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 03 feb 2005 13:19

waarnemer schreef:meen ik het heel serieus. Moet je altijd een dominee erbij hebben?

Ik vroeg helemaal niet om een discussie of je een dominee erbij moet hebben. Wij hebben besloten om de zondag te houden door te luisteren naar een preek. Respecteer dat als je blieft.

The_Pim schreef:Als je dan toch bandjes wilt kopen, koop dan gewoon bandjes voor de zending bij dhr. Bos in Leusden

Helemaal gelijk heb je. Ik ben vanmorgen naar Ido Bos gegaan en heb daar 4 bandjes gehaald. Maar het was wel makkelijk om op die site van van Leeuwen eerst even te kijken welke preken en dominees je hebt in de Gergem. Kun je van te voren even een selectie maken welke bandjes je wilt hebben.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 03 feb 2005 13:22

Willempie schreef:
The_Pim schreef:Als je dan toch bandjes wilt kopen, koop dan gewoon bandjes voor de zending bij dhr. Bos in Leusden

Helemaal gelijk heb je. Ik ben vanmorgen naar Ido Bos gegaan en heb daar 4 bandjes gehaald. Maar het was wel makkelijk om op die site van van Leeuwen eerst even te kijken welke preken en dominees je hebt in de Gergem. Kun je van te voren even een selectie maken welke bandjes je wilt hebben.

Groeten Willempie

Heel goed,

Maar toch ben ik nog even benieuwd waarom je geen preken van PrekenWeb op een cd zet? Niet dat je daartoe verplicht bent hoor, maar wat is daar je drijfveer voor?
Hartelijke groeten,
Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 03 feb 2005 13:31

Luister eens naar een banndje van Ds. Jac. van Dijk. Dat is preken....
Ja ik weet het, hij was geen gergemmer.....
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 03 feb 2005 13:34

Nu raak je een gevoelige snaar bij Waarnemer, Bookman.

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 03 feb 2005 15:05

The_Pim schreef:Maar toch ben ik nog even benieuwd waarom je geen preken van PrekenWeb op een cd zet? Niet dat je daartoe verplicht bent hoor, maar wat is daar je drijfveer voor?

Mag je naar vragen hoor! Voor mij zit daar eigenlijk geen speciale drijfveer achter. Ido Bos zit bij ons in de kerk, dus het is voor mij vrij makkelijk om even naar hem toe te gaan en wat bandjes te halen. Nu heb ik preken die niet op prekenweb staan, maar ik ben vast van plan om voor mijzelf thuis wel eens een preek van prekenweb te luisteren. En je hebt nog gelijk ook dat je met het kopen van bandjes via Ido Bos, je de zending steunt. Goeie zaak toch!!!

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 03 feb 2005 15:10

Willempie schreef:
The_Pim schreef:Maar toch ben ik nog even benieuwd waarom je geen preken van PrekenWeb op een cd zet? Niet dat je daartoe verplicht bent hoor, maar wat is daar je drijfveer voor?

Mag je naar vragen hoor! Voor mij zit daar eigenlijk geen speciale drijfveer achter. Ido Bos zit bij ons in de kerk, dus het is voor mij vrij makkelijk om even naar hem toe te gaan en wat bandjes te halen. Nu heb ik preken die niet op prekenweb staan, maar ik ben vast van plan om voor mijzelf thuis wel eens een preek van prekenweb te luisteren. En je hebt nog gelijk ook dat je met het kopen van bandjes via Ido Bos, je de zending steunt. Goeie zaak toch!!!

Groeten Willempie

Dus heeft uiteindelijk deze topic weinig zin gehad. :wink:

Wat betreft kopen van prekenbandjes: liever bij Ido Bos dan bij Van Leeuwen, maar feitelijk is het natuurlijk raar dat die dingen verkocht worden.
En het steunen van de zending kan je ook zonder er bandjes voor te krijgen, toch? :wink:
Hartelijke groeten,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 03 feb 2005 22:49

Inderdaad Sabra, Bookman raakt hier wel een gevoelige snaar. Ds. Jac. van Dijk dat was een bijzondere man. Een man die ook de moderne schrijvers las. Het is wel ontopic, maar dit is toch allemaal flauwekul wat hier beweerd wordt, dat geleuter over bandjes en welke dominee de beste is. Hij citeerde een keer een uitspraak van Maarten 't Hart: "op de mestvaalt bloeien de mooiste rozen", een nadenkertje. Maar van dat kaliber predikanten hebben we er gelukkig nog wel een paar in de PKN.

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 04 feb 2005 09:19

waarnemer schreef:Het is wel ontopic, maar dit is toch allemaal flauwekul wat hier beweerd wordt, dat geleuter over bandjes en welke dominee de beste is.

Voor zover ik het kan bekijken wordt er hier niet gediscussieerd wie de beste dominee is, maar er worden slechts namen van predikanten genoemd waar men goed naar kan luisteren, en waarvan men Willempie adviseert de bandjes te luisteren.

Als ik mijn mening nog mag geven:

ds. Hakvoort
ds. Van der Net
ds. Van Boven
ds. Schot
ds. Van Krimpen
ds. Harinck
ds. Vreugdenhil

Verder heeft ds. Moerkerken lang geleden eens een serie preken over Ruth gehouden, welke ook op tapes verkrijgbaar zijn, weet niet of ze nog in de 'handel' zijn, maar die vond ik persoonlijk ook erg mooi. Ondanks mijn aversie die ik heb tegen bepaalde artikelen van Moerkerken in de SB vond ik deze preken heel boeiend.
Het zijn er overigens wel heel wat, een stuk of 8 ofzo, maar goed, dan heb je meteen voor de zomervakantie wat...!!
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 04 feb 2005 10:03

Wat nu het verschil is tussen: wat de beste dominee is of naar welke dominee kun je het beste luisteren, dat versta ik niet.
Ik vind het nog steeds een geneuzel in de marge.

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 04 feb 2005 10:07

waarnemer schreef:Wat nu het verschil is tussen: wat de beste dominee is of naar welke dominee kun je het beste luisteren, dat versta ik niet.

Precies... ik heb de laatste tijd best wel dominees gehoord die te gast waren in onze gemeente en die verre van spraakbekwaam waren, maar de inhoud: d:)b

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 04 feb 2005 10:23

waarnemer schreef:Wat nu het verschil is tussen: wat de beste dominee is of naar welke dominee kun je het beste luisteren, dat versta ik niet.

Ook dit wordt niet gezegd: alleen naar welke dominees men persoonlijk goed kan luisteren en waarvan het prettig is om een bandje te luisteren. Er wordt nergens iets gezegd of je beter naar ds. A of naar ds. B kunt luisteren.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 04 feb 2005 10:25

Afat82 schreef:

Ook dit wordt niet gezegd: alleen naar welke dominees men persoonlijk goed kan luisteren en waarvan het prettig is om een bandje te luisteren. Er wordt nergens iets gezegd of je beter naar ds. A of naar ds. B kunt luisteren.

Maar er worden wel - al dan niet direct - conclusies getrokken in de zin van: 'Ik vind deze dominee fijn om naar te luisteren DUS de wát hij preekt is ook heel goed

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 04 feb 2005 10:37

Retep schreef:
Afat82 schreef:

Maar er worden wel - al dan niet direct - conclusies getrokken in de zin van: 'Ik vind deze dominee fijn om naar te luisteren DUS de wát hij preekt is ook heel goed

Daar is ook niets mis mee, fijn toch, als je het zo eens bent met een dominee? Maar er wordt nergens gezegd: deze dominee is beter dan die. Ik heb persoonlijke voorkeuren, maar dat wil nog niet zeggen dat de predikanten, die ik hierboven genoemd heb, meteen beter zijn dan de predikanten waar ik persoonlijk niet prettig naar luister?

No-body
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor No-body » 04 feb 2005 12:38

Hoi Willempie
Hier een broer van je man.....
Willempie schreef:zwagers van mij zijn nogal kritisch.

Ik ben nu wel benieuwd welke Dominee we zondag mogen bekritiseren :wink:

Suc6 met je schoonfamilie

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 05 feb 2005 21:13

Yael schreef:ik raad ds Hakvoort aan. :)

misschien kun je voor de verandering ns een bandje van ds Hoefnagel beluisteren? :P

Die is toch niet ger gem???

Terug naar “Archief”