Televisie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goose
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor goose » 17 mar 2003 14:50

Lotte schreef:Dan zou het toch beter zijn als je dat ding niet had! Zeker als je jezelf zo goed kent!

Daar heb je gelijk in!! Maar zowieso zou ik gewoon dan mijn kabelaansluiting dan maar moeten afsluiten, want geheel geen tv zou ik zeer irritant vinden, daar ik veel games speel via mijn tv (playstation, nintendo, Xbox etc.).
Maar ik vind dat ik gewoon sterker moet zijn dan mijn verleidingen en door simpelweg het ding weg te doen word je niet sterker! Langzaam maar zeker word ik dus sterker en ik denk dat in de toekomst ik best een duel tegen mijn verleiding zal winnen!!!

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 17 mar 2003 14:54

de geest is gewillig maar het vlees is zwak!
Ik denk juist dat het andersom is, door zoiets de deur uit te doen laat je zien dat je sterk bent.
Ik heb jaren tv gehad, en nu al een paar jaar niet meer. En ik heb het geen seconde gemist. Veel dingen op tv gaan recht tegen de 10 geboden in, daar ga je toch niet naar kijken als je zelf volgens die geboden wilt leven?
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

goose
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor goose » 17 mar 2003 15:20

Veel dingen gaan inderdaad tegen Gods geboden in: HELEMAAL mee eens!

Maar ik wil een beetje bijblijven, heb geen internetconnectie op mijn kamer, wel kabelaansluiting; op tv heb je geregeld nieuws en actualiteiten: wat is er mis daarmee??? Niks lijkt mij!
Zoals ik al zei blijft het, helaas, niet altijd daarbij, maar ik probeer dat dus wel degelijk!!! (hoewel ik ook, bewust, voetbal kijk, hoewel ik daar ook een weerwoord tegen heb, ben ik gewoon teveel voetbalfanaat om daar niet naar te kijken).

Maar ik zie ook wel in dat je argumenten kan noemen waarin je duidelijk maakt dat het juist sterk van je is door de tv weg te doen. Ik kom er dan ook eerlijk voor uit: Ik ben te zwak en te zwak om er iets aan te doen...

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 17 mar 2003 15:28

Nou sterkte dur mee dan maar he! :|

Jozz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jozz » 19 mar 2003 22:31

Ik vind het medium TV in principe niet verkeerd of zondig. Wel wordt er een hele hoop rotzooi uitgezonden. Dat neemt niet weg dat er ook goede programma's op zijn, zoals bijvoorbeeld actualeitenprogramma's zoals het Journaal en Netwerk, natuurdocumantaires, informatieve programma's over de wetenschap of de oudheid(Discovery Channel).
Je moet zelf weten wat je kijkt. Kan je het tegenover God verantwoorden? Dan kan het mijns inziens geen kwaad. Als er niets op komt wat je tegenover Hem kan verantwoorden dan kan je inderdaad beter de TV het raam uit smijten. :)
Afbeelding

Bosaap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bosaap » 19 mar 2003 22:40

goose schreef:Daar heb je gelijk in!! Maar zowieso zou ik gewoon dan mijn kabelaansluiting dan maar moeten afsluiten, want geheel geen tv zou ik zeer irritant vinden, daar ik veel games speel via mijn tv (playstation, nintendo, Xbox etc.).

Die spelletjes die je speelt kunnen wel?

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 20 mar 2003 15:14

Als je tv hebt voor het nieuws en journaal: kun je ook via internet bekijken!

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 20 mar 2003 15:23

dan is het vaak geen nieuws meer, t duurt een tijd voordat t erop staan
en dr zijn nog wel meer goede programma's

goose
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor goose » 20 mar 2003 15:26

Lotte schreef:Als je tv hebt voor het nieuws en journaal: kun je ook via internet bekijken!

O.a. voor nieuws en journaal ja! Dat klopt! Maar internet is geen optie! Ik heb wel TV-kabel op mijn kamer, maar geen internetaansluiting!!! Daarnaast is het vaak nogal sloom om via pc nieuws te bekijken; de fimpjes bij het nieuws bedoel ik dan! Vanochtend wat CNN-beelden gedownload, ze waren niet vooruit te krijgen en nog langzaam met downloaden ook!!!
TV blijft wat nieuws nog wel ff op nummer 1, alleen op kantoor is internet nr 1!

Bosaap schreef:Die spelletjes die je speelt kunnen wel?

Evenals tv is het met spelletjes goed oppassen wat je kijkt dan wel speelt! Bepaalde spelletjes kunnen niet, sommige genres zelfs helemaal niet! Anderen zie ik niks meer in als wat vermaak! Race-games bijvoorbeeld, puzzelgames, sportgames etc. etc.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 20 mar 2003 15:30

Ik had vanochtend een life tv uitzending op internet. Was goed te doen hoor! Ook de laatste journaals kun je bekijken.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 20 mar 2003 15:59

Wilko
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wilko » 22 mar 2003 15:35

"Langzaam maar zeker word ik dus sterker en ik denk dat in de toekomst ik best een duel tegen mijn verleiding zal winnen"

Wat ben jij een goede christen. Alleen is het niet bijbels deze redenering. "Leid ons niet in verzoeking" en dan de verzoekingen opzoeken zodat je sterker wordt? En wat nou als het fout gaat, en nog eens, en nog eens...dan slaat de gewenning toe en slibt je geweten dicht! Zo kan het ook gaan en zo gaat het bij de meeste mensen. Waarom denk je dat men steeds prikkelender programma's verzint, omdat de mensen zo gewend raken aan troep.

Ook hou ik niet zo van de gemakkelijke redenering van: Als de tv voor jou geen verzoeking is, dan hoef je het niet weg te doen. Wil degene die minder dan 5x per jaar wel iets fouts gezien heeft of tussendoor een vloek of foute scene bekeken heeft waarvan ie dacht: He, moet dat nou. Wil diegene dat even melden. Ik denk dat er nagenoeg niemand is.
TV = een grote verleiding, en hoe meer de Heilige Geest je verstand verlicht om te zien hoeveel programma's tot oneer van God zijn, hoe meer je dat zult beamen. Ik sluit niet helemaal uit dat mensen verantwoord omgaan met tv en nauwgezet met het gidsje werken, maar dat zijn echt wel uitzonderingen.

Welke voorstanders van het bezit van televisie zijn tegen films met geweld erin, tegen topsport en kijken geen soaps of cabaret of popzenders?

Daar ben ik wel even benieuwd naar, kijken of de tv daar invloed op heeft.

joris

Berichtdoor joris » 22 mar 2003 15:40

ikke!!!!!ik kijk alleen naar nederland 1, 2, 3 omdat de rest bijna altijd bagger is of niet interessant. en het is niet zo heel moeilij omjezelf te vertellen dat je niet na 22.00 moet gaan zitten zappen op tv.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 22 mar 2003 17:05

Wilko schreef:Ook hou ik niet zo van de gemakkelijke redenering van: Als de tv voor jou geen verzoeking is, dan hoef je het niet weg te doen. Wil degene die minder dan 5x per jaar wel iets fouts gezien heeft of tussendoor een vloek of foute scene bekeken heeft waarvan ie dacht: He, moet dat nou. Wil diegene dat even melden. Ik denk dat er nagenoeg niemand is.

Dat soort zaken kom je echt niet alleen op TV tegen. Via reclameborden, bushaltes, reclame folders en op nog veel meer manieren krijg je dat soort verzoekingen. Moet je dan ook niet meer naar buiten gaan? Natuurlijk kom je dat soort scenes tegen. We staan in de wereld waarin dat gebeurt. En daar is niet veel aan te doen.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 22 mar 2003 17:07

Op Nederland 1,2 & 3 is bijna geen rotzooi te vinden.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Terug naar “Archief”