Waarom mag je van de kerk geen f u c k zeggen?
Waarom mag je geen verdorie zeggen en wel donders als je er precies hetzelfde mee bedoeld?
Moderator: Moderafo's
jostitosti schreef:Waarom mag je van de kerk geen f u c k zeggen?
Waarom mag je geen verdorie zeggen en wel donders als je er precies hetzelfde mee bedoeld?
suus_ schreef:er zijn toch genoeg andere woorden die je kunt gebruiken![]()
je hoeft niet altijd in kracht termen te spreken!
zonder die taal kom je ook wat netter over
TK schreef:Sorry Jostitosti,
1. Een bastaardvloek is een afleiding van een vloek, oftewel van het misbruik van Gods naam. Je gaat toch niet je eigen Vader beledigen?
2. Op een forum houdt je rekening met anderen. Discussieren mag, kwetsen niet.
Dus vandaar.
Ik ben meer verdrietig dan boos over het feit dat een dergelijke woord zo onbedacht wordt gebruikt. Dat heeft niets met een dun geloof te maken, maar wel met liefde voor mijn God en Vader.
TheKeimpe schreef:TK schreef:Sorry Jostitosti,
1. Een bastaardvloek is een afleiding van een vloek, oftewel van het misbruik van Gods naam. Je gaat toch niet je eigen Vader beledigen?
2. Op een forum houdt je rekening met anderen. Discussieren mag, kwetsen niet.
Dus vandaar.
Ik ben meer verdrietig dan boos over het feit dat een dergelijke woord zo onbedacht wordt gebruikt. Dat heeft niets met een dun geloof te maken, maar wel met liefde voor mijn God en Vader.
Sabra schreef:jostitosti schreef:Waarom mag je van de kerk geen f u c k zeggen?
Het gaat er niet om dat je dit niet van de kerk zou mogen zeggen, het is meer een fatsoenskwestie.
In sommige staten in de USA kun je een boete krijgen als je het f-woord zegt.Waarom mag je geen verdorie zeggen en wel donders als je er precies hetzelfde mee bedoeld?
Omdat ik denk dat verdorie een afgeleide is van de wens die je uistpreekt om verdoemd te worden. Daarom is men nogal terughoudend met dit woord. Persoonlijk zeg ik het wel. Ik zie de link wel, maar ik vind het vergezocht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten