Moderator: Moderafo's
TheKeimpe schreef:Was Hij niet eerder diep-ongelukkig dat Zijn kinderen Hem zoveel verdriet aan wilden doen?
Maar hij had mij lief, en had alles over om mij gelukkig te maken. Ik geloof dat je gelukkig kan worden door lief te hebben. Echt gelukkig!
Als Jezus lief had om Zelf gelukkig te worden, dan is Hij nu dus gelukkiger dan wanneer Hij niet had geleden.
Als dat zo is, dan was het dus niet enkel liefde voor de mens dat Hij kwam om zondaren zalig te maken, maar ook Eigenliefde... Het was dan dus geen zuiver altruïsme... Een gevaarlijke denkrichting lijkt me, want daardoor krijgt Gods liefde een heel andere invulling.
Is het niet dat God al volmaakt gelukkig is? En als je volmaakt gelukkig bent dan is er niet wat je nog gelukkiger kan maken. Met andere woorden: Christus lijden kon Hem niet gelukkiger maken dan dat Hij al was, want Hij was al volmaakt gelukkig, door Zijn Godheid.
week niet.. zou het niet gewoon in de bijbel staan?
Aragorn schreef:Maar toch geen 'onbezorgd' geluk denk ik..
22 Hij zei tegen zijn leerlingen: ‘Om deze reden zeg ik tegen jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. 23 Want het leven is meer dan voedsel en het lichaam meer dan kleding. 24 Kijk naar de raven: ze zaaien niet en oogsten niet, ze hebben geen voorraadkamer en geen schuur, het is God die ze voedt. Hoeveel meer zijn jullie niet waard dan de vogels!
M@rije schreef:week niet.. zou het niet gewoon in de bijbel staan?
Kweenie hor...er staan wel emoties van Jezus in natuurlijk (pijn, verdriet), maar geen geluk...misschien zegt dat op zich niets, want er staat ook nergens dat Jezus gelachen heeft, maar ja, dat zal toch ook weleens gebeurt zijn?
Mat 3,17
En uit de hemel klonk een stem: ‘Dit is mijn geliefde Zoon, in hem vind ik vreugde.’
Lucas 15:4 ‘Als iemand van u honderd schapen heeft waarvan er één verloren is geraakt, laat hij dan niet de negenennegentig andere in de woestijn achter om naar het verdwaalde dier op zoek te gaan tot hij het gevonden heeft? 5 En als hij het gevonden heeft, legt hij het vol vreugde op zijn schouders
Joh 15,11
Dit zeg ik tegen jullie om je mijn vreugde te geven, dan zal je vreugde volkomen zijn.
En ook: "Nu kom Ik tot U en Ik spreek dit in de wereld, opdat zij ten volle mijn blijdschap in zichzelf mogen hebben" (uit Jezus' gebed in Johannes 17:13).
M@rije schreef:idd goede teksten...
maar vreugde is op zich nog geen geluk...
Ik laat jullie vrede na; mijn vrede geef ik jullie, zoals de wereld die niet geven kan. Maak je niet ongerust en verlies de moed niet.
Joh 1,18
Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die aan het hart van de Vader rust, heeft hem doen kennen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten