jas schreef:Tegen dergelijke Schriftverdraaiing kan ik niet op.
na ja!
Zo lees ik mijn bijbel! En zo spreekt God tot mij!
dat jij denkt dat deze opdracht niet voor jou is, is denk ik een tekort aan jou kant.
Moderator: Moderafo's
Collateral schreef:jas schreef:Schriftverdraaiingjoris schreef:vervulde profetie
Wat is het nou?
Anyway, bij dit soort meningsverschillen moet ik altijd een beetje aan Romeinen 14 denken.
29 Want die Hij te voren gekend heeft,76 die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn,77 opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.
den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn,
Namelijk niet alleen in het lijden, maar ook inzonderheid in de heiligmaking en verheerlijking, die daarna zal volgen; 1 Cor. 13:12, en 1 Cor. 15:48, en 2 Cor. 3:18.
elbert schreef:Dus die teksten die joris noemt zijn van toepassing op Jezus. Daarnaast geldt voor de uitverkorenen dat zij in hun heiligmaking en verheerlijking beelddragers van Jezus zijn. Zij lijken hierin dus op Hem.
TheKeimpe schreef:worden als Jezus..
Wat wilde de mens in het paradijs? Als God zijn toch!
We mogen Hem navolgen, jazeker! Maar we worden nooit als Jezus. Hij was en is en zal God blijven! Dat worden wij nooit!
TheKeimpe schreef:Maar Hijwel,
Jezus was en is en blijft GOD! En dat zullen wij nooit worden! We kunnen wel zijn evenbeeld worden, maar niet Hemzelf.
We kunnen hooguit volgen zoals Hij Zijn Vader volgde (dat gaat nooit volmaakt lukken, maar moet wel ons doel zijn.)
hijwel schreef:TheKeimpe schreef:Maar Hijwel,
Jezus was en is en blijft GOD! En dat zullen wij nooit worden! We kunnen wel zijn evenbeeld worden, maar niet Hemzelf.
We kunnen hooguit volgen zoals Hij Zijn Vader volgde (dat gaat nooit volmaakt lukken, maar moet wel ons doel zijn.)
tuurlijk heb je helemaal gelijk in!
Wij worden geen God! En we worden niet Jezus.. Maar we moeten worden als Jezus..
(ow ik realiseer weer dat ik afwijk van het het onderwerp)
Vr.86. Aangezien wij uit onze ellendigheid, zonder enige verdienste onzerzijds, alleen uit genade door Christus verlost zijn, waarom moeten wij dan nog goede werken doen?
Antw. Daarom, dat Christus, nadat Hij ons met Zijn bloed gekocht en vrijgemaakt heeft, ons ook door Zijn Heiligen Geest tot Zijn evenbeeld vernieuwt, opdat wij ons met ons ganse leven Gode dankbaar voor Zijn weldaden bewijzen, en Hij door ons geprezen worde. Daarna ook, dat elk bij zichzelven van zijn geloof uit de vruchten verzekerd zij, en dat door onzen godzaligen wandel onze naasten ook voor Christus gewonnen worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten