Moderator: Moderafo's
Snorbaarder schreef:Tja, je kunt ook voor je zelf besluiten dat je alles waar je twijfels over hebt niet doet. Dat is het meest veilige.
Hij zegt dat het veiliger is, dat hoeft nog niet direct beter te zijn. De mooiste dingen zijn vaak diegene waar je risico's voor moet nemen (geloof, een mooi uitzicht, liefde, etc.). En als het op dat ene gebied misschien veiliger is, is het aan de andere kant misschien weer minder juist.
Klaas schreef:Hij zegt dat het veiliger is, dat hoeft nog niet direct beter te zijn. De mooiste dingen zijn vaak diegene waar je risico's voor moet nemen (geloof, een mooi uitzicht, liefde, etc.). En als het op dat ene gebied misschien veiliger is, is het aan de andere kant misschien weer minder juist.
We blijven weer lekker draaien hèOndanks dat je wel weet wat ik bedoel doe ik toch nog even mee.
Je hebt het over het nemen van risico's. Dat is echter niet waar ik op doel. Als je niet weet of de teksten / achtergrond van band X verantwoord zijn dan loop je bij het luisteren van die muziek het risico dat je naar 'onverantwoorde' muziek luistert. Dat is echter niet mijn punt.
De vraag die ik stel is: kun je het voor jezelf verantwoorden dat je muziek luistert die wellicht 'onverantwoord' is? Als je dat niet kunt en toch luistert is er geen sprake meer van risico te zondigen maar van daafwerkelijke zonde. Dat komt doordat het in dat geval niet gaat om de vraag of de muziek verantwoord is maar met het feit dat je iets niet uit overtuiging doet. In zekere zin zeg je in zo'n geval: eigenlijk kan het me niet schelen dat ik God hiermee wellicht verdriet doe; ik doe gewoon waar IK zin in heb.
Klaas schreef:Als je niet weet of de teksten / achtergrond van band X verantwoord zijn dan loop je bij het luisteren van die muziek het risico dat je naar 'onverantwoorde' muziek luistert.
Aragorn schreef:Nee, maar wel Snorbaarder's punt en het mijne, dacht ik..
Klaas schreef:Als bovenstaande echter wel jouw punt is kun je me dan ook vertellen wat 'onverantwoorde' muziek is? En of het luisteren naar dat soort muziek per definitie verkeerd is?
Klaas
kurtyo schreef:Is het aan mij om iemand te veroordelen die muziek luistert die niet strookt met mijn denkbeelden? Is het aan mij om een artiest te veroordelen die bepaalde teksten (al dan niet gekscherend) schrijft/zingt? Is het aan mij om in de rechterstoel van God te klimmen?
kurtyo schreef:Nee, je bent het beste af met een duidelijke en genuanceerde mening die je verkregen hebt aan de hand van gedegen onderzoek.
scape schreef:Voor zover ik weet pleit butler voor het feit dat christenen zich niet meteen zo aangetast hoeven te voelen in hun identiteit. Een open houding helpt om feeling te houden met de huidige cultuur, en de taal ervan.
kurtyo schreef:Maar het is makkelijker om een zondebok (zoals Manson) aan te wijzen nietwaar?
kurtyo schreef:Nee God dienen ze misschien niet (hoe weet jij dat overigens?) Dien jij God?
kurtyo schreef:Hoe weet je dat? En hoe weet je wat ze met dat geld doen? En bovendien kun je als artiest weinig beginnen tegen de verkoop van ouder werk. Vaak zelfs niets. En veel van Coopers dingen waren niet antichristelijk o.i.d. dus wie weet is het helemaal niet nodig om afstand te doen van...
klaas schreef:Zonde moet je ook gewoon als zonde kunnen benoemen en ik denk ook niet dat Butler dat zal ontkennen.
klaas schreef:Schimmel vraagt zich niet af hoe iemand iets bedoelt of wat de reden voor een bepaalde tekst zou kunnen zijn.
aragorn schreef:Dat is nu juist het punt, zo simpel zit de wereld (helaas) niet in elkaar..
raido schreef:neem bijvoorbeelde de nummers van Rollings Stones, absoluut niet 'fout'
Raido schreef:Ik heb hem ook helemaal gezien, neem bijvoorbeelde de nummers van Rollings Stones, absoluut niet 'fout' maar ze hebben een paar nummers die niet echt pro-god zijn, ze waren bezig met occultisme/satanisme, daar zijn ze totaal af, nadat iemand zelfmoordpleegde op een feest van hun, ze hebben het totaal afgezworen. Niemand houd mij tegen om dan andere nummers van hun nummers teluisteren, maar die anti-godnummers luister ik dan niet
Net als Rammstein bijvoorbeeld, geen Weisses Fleisch voor mij, en geen Buch Dich... maar Mutter etcetra dus echt wel
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten