Moderator: Moderafo's
meschianza schreef:Even terzijde:
1) Wie weet of het waar is dat Darwin zijn evolutietheorie al in zijn hoofd had voor hij er onderzoek naar ging doen?
meschianza schreef:2) Is er bewijs gevonden dat macro-evolutie waar is? Dus niet het bewijs dat het zou kunnen, maar dat het echt heeft plaatsgevonden?
meschianza schreef:Mn boek is bijna uit. Ik had het even ernstig druk met vakantievieren.
90% van de mensen die ik in mijn enthousiasme heb aangesproken over het boek wisten niet dat Darwin in God geloofde (zowel christenen als niet-christenen). En het zijn echt de domste niet. Hoe kan dat!!
Simson schreef:He ik ben het met Darwin wel eens!
Kijk eens naar een kikker! Eerst een eitje dan visje en dan kikkers!
Die in en uit het water kunnen zijn. Dat is de evolutie in het klein.
Of een vlinder! Ken je die? Waar die van daan komt?
Eerst een rups dan cocon zie je er niets van en opeens een vlinder eruit.
Waarom zou Darwins gedachten dan opeens onmogelijk zijn?
Wij mensen kunnen niet alle begrijpen maar niet dat we net moeten doen of we oogkleppen op hebben!
Mzzl,
en goeie zondag!
Simson
groenrondballetje schreef:
Ja, zie http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/
Zie http://www.talkorigins.org/faqs/macroevolution.html voor de definitie van macroevolutie als soortvorming en aftakking.
meschianza schreef:groenrondballetje schreef:Ja, zie http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/
Zie http://www.talkorigins.org/faqs/macroevolution.html voor de definitie van macroevolutie als soortvorming en aftakking.
Dat zag er erg engels uit. Ik beheers van alles, maar ik geloof dat ik aan vreemdetalendislectie leid. Sorry, ik beheers het onvoldoende om daar iets van te begrijpen.
Wat ik heb geleerd over macro-evolutie is, heel kort samengevat, dat er een geheel nieuw soort ontstaat,
meschianza schreef:zo is een gewerveld dier uit een ongewerveld dier kunnen ontstaan.
meschianza schreef:Door fouten/veranderingen in de genen tijdens het voortplanten.
Wat mij is verteld dat macro-evolutie wel is bewezen, maar dat dit nadelig was. Dat nooit is bewezen dat fouten in de genen tijdens het voortplanten een voordelige uitwerking had???
meschianza schreef:ALs GRB zegt dat ook Darwin een schepper erkende, wil ik dat geloven. Maar verbazingwekkend genoeg kom je de optie van een Scheppende Intelligentie nauwelijks tegen.
De levende cel met al zijn verbazingwekkende machinerie van processen is door de biochemie tot in de kleinste details blootgelegd. (pas na Darwins tijd!) De geweldige complexiteit van 1 levende cel, de info die daarin opgeborgen is, en al het leven op aarde daaruit is ontstaan, is voor mij en voor velen een bewijs dat dit nooit door toeval is ontstaan, maar dat dit is ontworpen door een intelligente activiteit. De naam van deze Intelligentie, zou wel eens God kunnen zijn. Maar dar rust een aardige taboe op.
ALs GRB zegt dat ook Darwin een schepper erkende, wil ik dat geloven. Maar verbazingwekkend genoeg kom je de optie van een Scheppende Intelligentie nauwelijks tegen.
Cybercurse schreef:De levende cel met al zijn verbazingwekkende machinerie van processen is door de biochemie tot in de kleinste details blootgelegd. (pas na Darwins tijd!) De geweldige complexiteit van 1 levende cel, de info die daarin opgeborgen is, en al het leven op aarde daaruit is ontstaan, is voor mij en voor velen een bewijs dat dit nooit door toeval is ontstaan, maar dat dit is ontworpen door een intelligente activiteit. De naam van deze Intelligentie, zou wel eens God kunnen zijn. Maar dar rust een aardige taboe op.
ALs GRB zegt dat ook Darwin een schepper erkende, wil ik dat geloven. Maar verbazingwekkend genoeg kom je de optie van een Scheppende Intelligentie nauwelijks tegen.
Cybercurse schreef:Bedoel je dat God 1 levende cel (die cel die wordt verklaard in de oerknaltheorie) kan hebben gemaakt waaruit al het aardse leven (mensen en dieren) uit is voortgekomen?
Cybercurse schreef:Ik heb het idee dat God de mens ineens heeft geschapen (in een dag, het was er zeg maar).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten