Riska schreef:Ik heb een vermoeden....
In dit land is het gebed voor velen naar de achtergrond gedrongen. De kerken hebben een week van het gebed (voor de eenheid geloof ik zelfs).
Dat is dus een druppel op de gloeiende plaat en in de ogen van Jas - en medestanders - een aanfluiting.
Je wordt geacht iedere dag in contact te staan met God en dan klinkt een week van gebed alsof het dan voldoende is. Zoiets, denk ik...
Riska
Het is hetzelfde als wanneer we 1x per jaar aan het kind denken, of een dag per jaar aan de dieren, of aan weet ik waaraan allemaal 1x per jaar aan gedacht wordt. Er is toch zoiets als de week van het kind? Belachelijk en volkomen geflipt. De kinderen moeten ons zo dierbaar zijn, dat ze VOORTDUREND onze grootste zorg zijn. Die gedenkweken zijn allemaal zoethoudertjes en afkopingen van de godloze, egoïstische westerse mens. Ik ben ervan overtuigd dat God dit soort gebedsdagen/weken zat is. Hij wil dat ons hart VOLKOMEN tot Hem gericht is. Het zou mij dan ook niet verbazen als er een keer een grote ramp zou gebeuren bij zo'n gebedsdienst of zo'n reli-festijn in één of anders stadion. Ik zou voor mn veiligheid eerder naar een voetbalwedstrijd gaan. (hoewel ik daar van gruw)