Bidden voor het eten.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 jan 2005 22:19

Riska schreef:Ik heb een vermoeden....

In dit land is het gebed voor velen naar de achtergrond gedrongen. De kerken hebben een week van het gebed (voor de eenheid geloof ik zelfs).
Dat is dus een druppel op de gloeiende plaat en in de ogen van Jas - en medestanders - een aanfluiting.
Je wordt geacht iedere dag in contact te staan met God en dan klinkt een week van gebed alsof het dan voldoende is. Zoiets, denk ik...

Riska

Het is hetzelfde als wanneer we 1x per jaar aan het kind denken, of een dag per jaar aan de dieren, of aan weet ik waaraan allemaal 1x per jaar aan gedacht wordt. Er is toch zoiets als de week van het kind? Belachelijk en volkomen geflipt. De kinderen moeten ons zo dierbaar zijn, dat ze VOORTDUREND onze grootste zorg zijn. Die gedenkweken zijn allemaal zoethoudertjes en afkopingen van de godloze, egoïstische westerse mens. Ik ben ervan overtuigd dat God dit soort gebedsdagen/weken zat is. Hij wil dat ons hart VOLKOMEN tot Hem gericht is. Het zou mij dan ook niet verbazen als er een keer een grote ramp zou gebeuren bij zo'n gebedsdienst of zo'n reli-festijn in één of anders stadion. Ik zou voor mn veiligheid eerder naar een voetbalwedstrijd gaan. (hoewel ik daar van gruw)
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jan 2005 22:24

Ik begrijp er echt niets van Jas.
Je wilt toch dat er gebeden wordt.
En ja, het is belangrijk om elke dag te bidden.
Voor alles!
Maar om dan een speciale week juist extra te bidden voor iets en met vele tegelijk, vind ik geen slechte zaak.
Denk maar eens aan b.v. Nineve. En jij klinkt inderdaad zoals Jona.
Dus: elke dag bidden is belangrijk, maar om het eens extra te doen voor een bijzonder doel is helemaal niets mis mee.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 jan 2005 01:56

joepie schreef:Ik begrijp er echt niets van Jas.
Je wilt toch dat er gebeden wordt.
En ja, het is belangrijk om elke dag te bidden.
Voor alles!
Maar om dan een speciale week juist extra te bidden voor iets en met vele tegelijk, vind ik geen slechte zaak.
Denk maar eens aan b.v. Nineve. En jij klinkt inderdaad zoals Jona.
Dus: elke dag bidden is belangrijk, maar om het eens extra te doen voor een bijzonder doel is helemaal niets mis mee.

Nee de vergelijking met Jona gaat mank. Jona moest gaan preken in Nineve, dat is iets anders. En op zijn prediking bekeerden ze zich. Maar als mensen hier, die allemaal op hun manier gelovig zijn, samen gaan bidden, dan merkt de wereld daar niets van. Ik zou er meer in zien om met zn allen door Nederland te trekken en te gaan preken. Gewoon op de straten in de steden. Dan vestig je tenminste de aandacht op het enige nodige: Bekering.

joepie

Berichtdoor joepie » 29 jan 2005 08:23

Het gaat er dacht ik ook niet om of de mensen het opmerken, maar Of God die gebeden hoort!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 29 jan 2005 09:05

jas schreef:Ik zou er meer in zien om met zn allen door Nederland te trekken en te gaan preken. Gewoon op de straten in de steden. Dan vestig je tenminste de aandacht op het enige nodige: Bekering.

Wie houd je tegen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 jan 2005 09:38

parsifal schreef:
jas schreef:Ik zou er meer in zien om met zn allen door Nederland te trekken en te gaan preken. Gewoon op de straten in de steden. Dan vestig je tenminste de aandacht op het enige nodige: Bekering.

Wie houd je tegen?

Ik voel me niet geroepen. Noch tot gebedsweek, noch tot straatprediker.
En lopen zonder roeping is een gebaande weg naar de hel.

joepie

Berichtdoor joepie » 29 jan 2005 09:56

Sjonge zeg, jij gooit nogal met de hel!
Zou eens wat voorzichtiger zijn. Want voor je het weet beland je erzelf.
Je haalt de hel te pas en te onpas in een discussie, daarmee maak je dat ik je steeds minder serieus ga nemen.
En ik moet er inderdaad niet aan denken dat je de straat op zou gaan en op die manier met mensen zou praten zoals je hier met de regelmaat van de klok doet.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jan 2005 11:12

caprice schreef:
Lalage schreef:Je moet wel bidden, maar niet perse op een bepaald moment, lijkt mij.

En Daniël bijvoorbeeld dan? Die bad steevast driemaal daags.

En deze gewoonte is door de Katholieke kerk overgenomen als getijdegebed: lauden, vespers en completen.

Geen slechte gewoonte dus. Helaas bij de Reformatie verloren gegaan (als gemeenschappelijk gebed althans).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

brammetje
Mineur
Mineur

bidden

Berichtdoor brammetje » 29 jan 2005 11:18

Het Gebed een continu gebeuren .

je zegt tegen je geliefde toch ook niet op vaste tijden dat je van haar houd of wat dan ook .

Biddend fietsen , eten koken , auto rijden , afwassen en de tuin harken . noem maar op in een relatie met God ben je er continu mee bezig .

Natuurlijk vaste tijden zijn prima maar er zijn zoveel momenten .

Paulus en ook Jezus waren voortdurend in kontakt met De Vader .
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 29 jan 2005 14:45

@Brammetje,

Je leest echter wel dat Jezus zich afzonderde om te bidden. Dan nam hij er speciale tijd en gelegenheid voor. Dus niet tijdens het grasmaaien bij wijze van spreken. Wat niet wil zeggen dat hij dat soort contact met de Vader niet zou hebben gehad, maar niet alleen dus.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 jan 2005 16:35

joepie schreef:Sjonge zeg, jij gooit nogal met de hel!
Je haalt de hel te pas en te onpas in een discussie, daarmee maak je dat ik je steeds minder serieus ga nemen.
En ik moet er inderdaad niet aan denken dat je de straat op zou gaan en op die manier met mensen zou praten zoals je hier met de regelmaat van de klok doet.

Ik gaf gewoon antwoord op je vraag. Ik voel me niet geroepen. Het naar de hel lopen sloeg dus op mezelf. Misschien dat je er dan vrede mee kunt hebben?

caprice

Berichtdoor caprice » 29 jan 2005 17:34

joepie schreef:Sjonge zeg, jij gooit nogal met de hel!

Nou?
Anderen hebben het weer buitensporig vaak over de hemel, maar daar wordt nooit wat van gezegd.

Er zijn immers twéé bestemmingen?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 29 jan 2005 18:11

Hoe bedoel je buitensporig veel over de hemel? volgens mij kan daar niet genoeg over gepraat worden de heerlijkheid in Jezus Christus en het eeuwige leven bij Hem.

En er hoort inderdaad ook over de hel gepraat te worden als waarschuwing.
Al kan niemand voor een ander uitmaken naar welke bestemming hij of zij toereist dat weet deze persoon als het goed is zelf. zolang je nog buiten Jezus ben reis je naar de hel. Maar ben je door Jezus gereinigt van je zonden dan weet je dat je voor altijd bij Hem mag zijn als je sterft.

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 29 jan 2005 18:39

PeterE schreef:@Brammetje,

Je leest echter wel dat Jezus zich afzonderde om te bidden. Dan nam hij er speciale tijd en gelegenheid voor. Dus niet tijdens het grasmaaien bij wijze van spreken. Wat niet wil zeggen dat hij dat soort contact met de Vader niet zou hebben gehad, maar niet alleen dus.

Zeg ik dit dan ?
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 jan 2005 19:26

Yael schreef:Hoe bedoel je buitensporig veel over de hemel? volgens mij kan daar niet genoeg over gepraat worden de heerlijkheid in Jezus Christus en het eeuwige leven bij Hem.

En er hoort inderdaad ook over de hel gepraat te worden als waarschuwing.
Al kan niemand voor een ander uitmaken naar welke bestemming hij of zij toereist dat weet deze persoon als het goed is zelf. zolang je nog buiten Jezus ben reis je naar de hel. Maar ben je door Jezus gereinigt van je zonden dan weet je dat je voor altijd bij Hem mag zijn als je sterft.

De meeste mensen willen dat niet weten. Ze stoppen dat gevoelvan onbekeerdheid het liefst zo diep mogelijk weg. Daarom moeten we daar ook aan ontdekt worden Yael.

Terug naar “Archief”