Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannes » 28 jan 2005 15:13

Ik vind eigenlijk alle auto's wel leuk, mits ze maar niet te vaak voorkomen op de weg. Dus, wegwezen met die Golfjes, Astra's en dat soort saaie troep! Ik rij nu zelf een Rover (neenee, geen grote, luxe bak, maar de 111, een klein, relaxed karretje van 14 jaar oud zonder nuttige opties als 5e versnelling, airco, airbag, 3e remlicht, etc, maar alleen onzindingen als handchoke, notenhouten plankje op mijn dashboard, notenhouten pook, enz.) Hoe spartaanser, hoe leuker. Dan ben je onderweg tenminste nog met autorijden bezig! Ik ben ook een keer meegereden in de eend van mijn neef en dat vind ik ook wel geweldig. Gaat er misschien ook nog wel eens komen.

Hannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannes » 28 jan 2005 15:15

Enne, nog even vergeten: fietsen zijn eigenlijk nog geweldiger! (ook weer de bijzondere gevallen) zie bijvoorbeeld de Flevobike Versatile op het plaatje hier links naast. (www.flevobike.nl)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 28 jan 2005 23:12

Ik vind de Fiat Multipla zo leuk, geen idee hoe dat rijdt, maar het ziet er zo grappig uit.
Nu rijd ik nog steeds m'n oude Toyota Corolla (is wit, maar gaat steeds meer roesten, ik doe maar alsof ik voor een tijgerprint bezig ben!_

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 29 jan 2005 09:27

Ik vind die Multipla er niet uitzien, maar toch vind ik het wel een gave auto. er zit tenminste een filosofie achter het ontwerp, nl. zoveel mogelijk vorm volgt functie. het is een vrij compacte auto, met ontzettend veel binnenruimte, vandaar ook die hoekige vorm en die enorme zijruiten. bovendien rijden ze best wel lekker :)

Ik vind die auto's niet echt mooi, maar ik vind het wel lef van Fiat dat ze zo'n auto durfden te bouwen, en bovendien geeft het weer wat meer afwisseling op de snelweg :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

sela

Berichtdoor sela » 29 jan 2005 09:33

Napoleon schreef:Ik vind die Multipla er niet uitzien, maar toch vind ik het wel een gave auto. er zit tenminste een filosofie achter het ontwerp, nl. zoveel mogelijk vorm volgt functie. het is een vrij compacte auto, met ontzettend veel binnenruimte, vandaar ook die hoekige vorm en die enorme zijruiten. bovendien rijden ze best wel lekker :)

Ik vind die auto's niet echt mooi, maar ik vind het wel lef van Fiat dat ze zo'n auto durfden te bouwen, en bovendien geeft het weer wat meer afwisseling op de snelweg :)

ik vind het ook van de buitenkant een rare auto. ik ben elke keer geschokt als ik er 1 zie.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 29 jan 2005 09:49

sela schreef:
Napoleon schreef:Ik vind die Multipla er niet uitzien, maar toch vind ik het wel een gave auto. er zit tenminste een filosofie achter het ontwerp, nl. zoveel mogelijk vorm volgt functie. het is een vrij compacte auto, met ontzettend veel binnenruimte, vandaar ook die hoekige vorm en die enorme zijruiten. bovendien rijden ze best wel lekker :)

ik vind het ook van de buitenkant een rare auto. ik ben elke keer geschokt als ik er 1 zie.

Ik vind ze ook lelijk, maar er zit wel een gedachte achter die lelijkheid, en dat spreekt me weer erg aan. als ik bijvoorbeeld een citroen C2 zie:

Afbeelding

volgens mij hadden de ontwerpers daar een auto getekend, en op een gegeven moment vonden ze hem wel erg gewoon. toen kwam er een ontwerper op een idee: "wie heeft er ooit gezegd dat het zijraam voor en achter op elkaar moeten aansluiten?". gejuich op de ontwerpafdeling, champagne enzo, de achterruit werd wat aangepast, en men had een aparte auto. nix geen filosofie erachter, hij moest alleen maar apart zijn.

zo'n multipla is ook erg apart:
Afbeelding

een wangedrocht kun je eigenlijk wel zeggen, net alsof er een elastiekje om gezeten heeft. maar juist door dat vreemde uiterlijk hebben ze een auto kunnen bouwen waar je fatsoenlijk met zijn zessen in kunt zitten, en ook nog een sloot bagage mee kunt nemen, terwijl de buitenmaten van de auto kleiner zijn dan die van een Volkswagen Golf IV.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

sela

Berichtdoor sela » 29 jan 2005 09:58

schok :shock: oe, nu heb ik em weer gezien..

tja.. citroen heeft natuurlijk zo goed gescoord in het verleden dat het succes nauwelijks te evenaren is en dan gaat men zich in vreemde bochten wringen

Afbeelding

sela

Berichtdoor sela » 29 jan 2005 10:06

Afbeelding
heb zelf een 2cv special.

sela

Berichtdoor sela » 29 jan 2005 10:09

en we hebben een poos deze gehad. ouwe lullenbak
maar ie reed heel lekker.
Afbeelding
hoezo citroen :roll: fan

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 29 jan 2005 10:29

ja, dat was in de tijd dat citro's nog echte auto's waren. maar dat raampje bij de c2 is voor mij het bewijs van het gebrek aan creativiteit dat de ontwerpers op dat moment hadden, het is te geforceerd. althans, dat vind ik.

maar goed, ik ben dan ook geen citroen-fan, hoewel een 2CV Special wel iets is om je lippen bij af te likken, om over zo'n snoek helemaal maar te zwijgen... :)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jan 2005 10:42

Ik vind mercedessen echt mooi! vooral de nieuwe E klasse, lijnen van de auto zijn echt super! Hij lijkt niet groot, helemaal niet als je het vergelijkt met de vorige E, dat is echt zoon vierkante bak :)
Ook de SLK (roadster) en de CLK (cabriolet) zijn enorm leuk :lol:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 29 jan 2005 11:05

Jannoek schreef:Ik vind mercedessen echt mooi! vooral de nieuwe E klasse, lijnen van de auto zijn echt super! Hij lijkt niet groot, helemaal niet als je het vergelijkt met de vorige E, dat is echt zoon vierkante bak :)
Ook de SLK (roadster) en de CLK (cabriolet) zijn enorm leuk :lol:

he bah.... beter een ster in de ruit dan op de motorkap 8)

maar goed, bij mij in de buurt rijden net iets te veel mercedessen, dat scheelt wellicht.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 jan 2005 11:08

Ja vind ik ook leuk... maar mijn portomonee niet :)

Noble M400 *kwijl*

Koenigsegg CCR2 *kwijl*

De übertruck --> Dodge Ram SRT-10
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 29 jan 2005 11:11

BJ schreef:Even wat overleg gehad met de topic starter. Dit topic is bedoeld als een serieus topic over auto's dus maak er geen slow chat van. Het is derhalve ook niet de bedoeling om alleen maar foto's van auto's hier te gaan posten.

**remind**

Zodra we terechtkomen bij het opnoemen van auto's die we wel mooi vinden maar toch niet kunnen betalen zijn we veeeeeeeeeeelll te ver ons topicdoel voorbij geschoten.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 jan 2005 11:14

tja .. ik kan helemaal geen auto betalen :(
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”