Heb een probleem:
Heb thuis wel eens discussie over muziek. Moet muziek pertinent tot Gods eer zijn? Zijn andere oogmerken, als ontspanning, ontplooiing van je talenten, ook 'toegestaan'? Welke muziek is tot Gods eer? Welke niet?
Groet,
Ko
Moderator: Moderafo's
Skoezie schreef:Officieel (volgens johanvreugdenhil) mag dat dus niet. Muziek is alleen voor God (?) en is niet om gewoon ff uit je dak te gaan of gewoon voor de leuk.
Skoezie schreef:Ik vind zelf dat muziek ook voor je zelf is en niet allen voor God. Ok God gaf ons de stem om hem te eren. Maar dat wil niet zeggen dat wij geen dingen met die stem voor ons zelf mogen doen. En ik ben helemaal niet van plan om prekenboeken te gaan lezen (in de ban van de ring is ook een goed boek). We zouden dan net als ultraortodoxe joden moeten leven.
Acire schreef:kijk...ergens in de bijbel staat (corinte 10 als ik het goed doe) dat ALLES wat je doet tot eer van God moet zijn...
Dat is echt heel veel.... tijd voor bezinning dus...
Acire schreef:kijk...ergens in de bijbel staat (corinte 10 als ik het goed doe) dat ALLES wat je doet tot eer van God moet zijn...
Dat is echt heel veel.... tijd voor bezinning dus...
Skoezie schreef:Officieel (volgens johanvreugdenhil) mag dat dus niet. Muziek is alleen voor God (?) en is niet om gewoon ff uit je dak te gaan of gewoon voor de leuk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten