Wat wil God met jou leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Wat wil God met jou leven?

Berichtdoor rosekapje » 01 mei 2004 13:11

hijwel schreef:Als je er vanuit gaat dat God heel jou leven kent/en bestuurt. dan kan je je afvragen: wat wil God eigenlijk met mij? Wat is Zijn doel met mij?

Hoe ga jij daar precies mee om?

Ik zou wel eens in Gods boek met plannen voor mij willen kijken. Verwachten je grote dingen van God voor jou? of denk je dat je een normaal leven gaat lijden waar in je af en toe Gods liefde kan uitstralen.

God bestuurt ons leven, God kent ons leven. God wil dat wij grote dingen verwachten van Hem. Wat verwacht je van God?

oke. wat ik verwacht van God:
Ik verwacht dat God mij hele mooie dingen laat zien in het leven, maar ook hele moeilijke dingen. Ik zal het zwaar gaan krijgen, maar vertrouw er op dat God mij altijd de kracht geeft om verder te gaan. Ik vertrouw er op dat God me enorme ervaringen gaat geven. Ik geloof dat ik steeds dichter bij God mag komen. soms denk ik wel dat God hele bijzondere dingen met mij van plan is, bijv zieken de handen op leggen. Verder weet ik niet hoe mij toekomst er uit komt te zien, welke opleiding ik ga doen: maar het zal zeker goed komen.

Wat God met mijn leven wil? Dat ik ben wie ik ben, uniek zoals Hij mij geschapen heeft. God leidt mijn leven. Ik vind het wel grappig of misschien juist wel toonaangevend dat je er meteen achteraanvraagd wat verwacht jij van God... Ik vind het heel typisch, eerst wordt er gevraagd wat jij denkt dat God met jouw leven wil en daar meteen achteraan, maar wat verwcht jij nou van Hem. Volgens mij is dat iets heel anders. Ik verwacht wel dingen van God. Ik verwacht dat Zijn liefde mij omringt en Zijn Hand mij leidt. Waar de weg ook gaan mag. Ook al denk ik niet dat God al te 'grootse' plannen heeft met mijn leven (En NEE, ik onderschat het echt niet, maar hiermee bedoel ik, dat zoals ik er nu tegenover sta en hoe ik het ervaar dat ik niet denk dat er een taak in de zending voor me weggelegd is.). Ik denk dat Hij zeker een bedoeling heeft dat ik 'hier' (dus in NL) blijf (iig voorlopig) en zo Zijn liefde mag uitdragen. (ook al is het moeilijk om te zeggen dat je iets van Zijn liefde uitdraagt...). En zo een taak mag hebben in het lichaam van Christus. Ik denk dat God van me verwacht dat ik me inzet voor Zijn Koninkrijk. Hij wil me daarmee ook helpen, gelukkig wel, want zonder Zijn Hulp zou het moeilkijk worden. Ik heb helemaal niet de wil of de neiging ertoe om in te weten, wat Gods Plan met mijn leven is... Ik weet ook niet hoe dat komt, dat is ook weleens anders geweest hoor, maar ik heb dat tegenwoordig helemaal niet mer. Ik vertrouw op Hem, op de weg die Hij met mij voorheeft (Zal ongetwijfeld de beste zijn!)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 20 jan 2005 14:30

zou niet weten wat God met mijn leven wil 8-[ ik dacht het te weten maar als het je bij de handen afgebroken wordt kun je soms weleens moedeloos en kwaad worden. :?

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 20 jan 2005 14:35

nee ik weet ook niet wat God precies met mijn leven wil! Hij heeft me wel flink stil gezet en daardoor ben ik eigenlijk pas naar Hem gaan zoeken! Ik weet wel dat Hij me leidt en dat alles wat er in mijn leven gebeurd een bedoeling heeft! Momenteel ben ik bezig in het boek 'doelgericht leven'. Dit is echt een aanrader op de zoektocht!

Black Tiger
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Black Tiger » 24 jan 2005 12:51

Heb er geen behoefte aan om te weten wat God met mijn leven wil. Maar ben er vast van overtuigd dat God mijn leven leid, dit geeft mij een enorme rust, dat je weet dat je als je moeilijke beslissingen moet nemen dat er dan een God is die al voor jouw gekozen heeft, en God kan het niet verkeerd doen. Het is niet zo dat ik niet geloof dat God niet voor de kleine dingen/beslissingen zorg, maar in de grote zaken zie je Gods hand duidelijker.

Ook als er iets juist op een manier gaat dat jij zoiets heb van hoe kan God dat nu zo doen? Geeft het mij toch een veilig gevoel dat God alles bestuurd en al zie ik dan niet wat God wil dat het uiteindelijk toch goed zal komen. alhoewel het dan wel heel erg moeilijk kan zijn om dan simpelweg te zeggen van: ik vertrouw nu op God
God heeft zout in onze monden gelegd, opdat wij naar Hem zouden dorsten

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jan 2005 16:02

Black Tiger schreef:Ook als er iets juist op een manier gaat dat jij zoiets heb van hoe kan God dat nu zo doen? Geeft het mij toch een veilig gevoel dat God alles bestuurd en al zie ik dan niet wat God wil dat het uiteindelijk toch goed zal komen. alhoewel het dan wel heel erg moeilijk kan zijn om dan simpelweg te zeggen van: ik vertrouw nu op God

mij ook Black Tiger,

heerlijk geen zorgen voor de toekomst, weten dat het goed komt! :mrgreen:

(ach ja... soms denk je ff wat anders, en moet het weer bijgesteld worden ;))
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 28 jan 2005 16:13

Als God mijn leven leidt dan is hij er op uit om me goed kapot te maken.

kan momenteel niet geloven in het bestaan van God en zeker niet in zijn liefde.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jan 2005 16:35

moppie schreef:Als God mijn leven leidt dan is hij er op uit om me goed kapot te maken.

kan momenteel niet geloven in het bestaan van God en zeker niet in zijn liefde.

God leid je leven, of wil je leven leiden!

als ik terug kijk om mijn korte wandel met de Heere Jezus naast mij denk ik: "Men, wat heb ik toen verkeerde keuzes gemaakt". Ik heb het soms best moeilijk gehad, maar altijd kwam dat omdat ik mijn verdriet/zorgen niet overgaf in de handen van de Heer.

God leid ons leven, maar alleen als wij het aan Hem overgeven.
moppie (haha leuke naam), God doet een belofte in de bijbel. En bij mij is Hij het nog nooit niet nagekomen:

Psalmen 55:22
Werp uw bekommernis op de Here, Hij zal voor u zorgen.

Ik bracht mijn zorgen bij de Heer
om ze aan Hem te geven.
Ik bad voor dat wat moeilijk was;
ik wilde graag blij leven.

Maar toen ik daarna verder ging
en alles had beleden,
toen voelde ik een groot verdriet:
mijn last was niet verdwenen.

"Waarom nam U mijn zorg niet weg?
Heer, wilt U niet verhoren
wat ik U vroeg in mijn gebed?"
Toen hoorde ik deze woorden:

"Ik wil je helpen, o mijn kind,
je last mag je Mij geven,
en al je zorgen neem Ik op mij,
op heel je weg door 't leven.

Doch weet één ding, onthoudt dat goed:
Jouw tobben zal niet baten.
Je lasten kan Ik dragen slechts
als jij ze los wilt laten."

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 28 jan 2005 16:39

Helemooie woorden helaas is de praktijk iets anders.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jan 2005 17:02

moppie schreef:Helemooie woorden helaas is de praktijk iets anders.

ik hoop en bid (en wil geloven) dat je vanavond nog God zal bezingen van Zijn liefde!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 29 jan 2005 23:04

moppie schreef:kan momenteel niet geloven in het bestaan van God en zeker niet in zijn liefde.

Kan je dat wel op momenten dat het beter gaat?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Wat wil God met jou leven?

Berichtdoor jas » 30 jan 2005 01:51

hijwel schreef:oke. wat ik verwacht van God:
Ik verwacht dat God mij hele mooie dingen laat zien in het leven, maar ook hele moeilijke dingen. Ik zal het zwaar gaan krijgen, maar vertrouw er op dat God mij altijd de kracht geeft om verder te gaan. Ik vertrouw er op dat God me enorme ervaringen gaat geven. Ik geloof dat ik steeds dichter bij God mag komen. soms denk ik wel dat God hele bijzondere dingen met mij van plan is, bijv zieken de handen op leggen. Verder weet ik niet hoe mij toekomst er uit komt te zien, welke opleiding ik ga doen: maar het zal zeker goed komen.

Jer. 45:5 "En zoudt gij u grote dingen zoeken? Zoek ze niet; want zie, Ik breng een kwaad over alle vlees, spreekt de HEERE; maar Ik zal u uw ziel tot een buit geven, in alle plaatsen, waar gij zult henentrekken".
Dat wens ik je van harte toe.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

joepie

Berichtdoor joepie » 30 jan 2005 08:33

En wat staat er precies in die tekst dan?
Uw ziel tot een buit geven? Aan wie?

En Moppie, ik weet dat juist op het moment dat je denkt : waar is nu die God? Hij dichterbij is dan jij denkt.

Het valt me trouwens wel op dat als mensen het menen moeilijk te hebben ze juist God loslaten inplaats van zich aan Hem vastklampen.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 30 jan 2005 19:05

joepie schreef:Het valt me trouwens wel op dat als mensen het menen moeilijk te hebben ze juist God loslaten inplaats van zich aan Hem vastklampen.

ik merk zelf ook dat dat zo is joepie!
maar het probleem is dat dat vanzelf gaat. je zit in de problemen en dan heb je even geen tijd meer voor God.. denken ze dan.. maar da heb je wel :!:
alleen is het niet even makkelijk om tot God te komen als het slecht met je gaat of als het goed met je gaat..
maar idd je hebt wel gelijk!
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 jan 2005 22:22

joepie schreef:En wat staat er precies in die tekst dan?
Uw ziel tot een buit geven? Aan wie?

Uw ziel tot een buit, daar wordt mee bedoeld, dat God uit Zijn genade het leven zal geven, ook in geestelijk uitzicht, in tegenstelling tot de andere mensen. Zoals bij Noach en de zondvloed. Vandaar ook de woorden "een kwaad over alle vlees brengen". We moeten voor onszelf maar niet altijd te grote dingen zoeken. Hoe vaak horen we niet, of zeggen we zelf: "ik wil dit of ik wil dat, ik zal dit of ik zal dat", de Heere zal ondanks al onze plannen, Zijn eigen weg met ons gaan.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jan 2005 07:04

Ik weet niet niet wat God met mij voor heeft. Ik weet Zijn doel met mij niet!
Het enige dat ik weet is dat ik mag zijn wie ik ben en dat Hij van mij houdt en ik van Hem! Als Hij met mij mee gaat mijn leven door, wie ben ik dan om te wanhopen over de toekomst?
Ik zou niet willen leven zonder God. Dat is het geen ik van Hem verwacht! Dat Hij bij mij blijft!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”