Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2005 20:58

lammetje schreef:
Gerdien B. schreef:ff spuien!

vreselijke dienst gehad! De tvkabel is al 2 dagen stuk op het werk. Maar aangezien de bewoners mega gestructureerd zijn en elke avond tv kijken, was het 1 grote ramp! De 1 werd nog drukker dan de ander! Onder tussen nog bij 1 een nieuw programma instrueren. Dat eist al veel tijd en energie.

maar goed. Heb nu 2 dagen vrij!

Geniet van je vrije dagen en ik hoop voor de dat die kabel over 2 dagen gemaakt is :!:

hij is gisteravond weer gemaakt! maar ze hadden nog wat last van 'naweeën' !

Ik ga zeker genieten! Ben namelijk de video op band aan het zetten van de wintersport vakantie met refoweb!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2005 22:50

Haha, grappig, (vindt ik tenminste).

Afgelopen maandagavond hadden we voor het eerst van de dominee cathechisatie. Hij stelde zich aan ons voor en vertelde wat hij voor dat hij dominee werd voor werk deed. Hij heeft dus in de gezondheidszorg gezeten. (dat wilde ik even kwijt). :oops:

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 27 jan 2005 23:07

Ik wordt momenteel gek op m'n werk. de ene na de andere patiënt overlijd. Ik geloof in 2 weken tijd al 5 mensen. Meestal geen de met z'n 3en, dus misschien nog 1. Zo dat ben ik kwijt.

Wie heeft er op zijn werk weleens een reanimatie meegemaakt? en hoe vond je dat.

Ik heb het een poosje geleden voor het eerst meegemaakt. In eerste instantie schrok ik heel erg toen ik de patiënt vond. En ik wist dat het om een reanimatie ging. Maar tegelijkertijd voel je de adrenaline je lichaam binnenstromen. Ik vond het masseren best eng omdat ik bang was de ribben te breken. Maar tegelijkertijd gaf het mij ook wel gevoel van wow dit doe ik zo maar even. De patiënt heeft het uiteindelijk ook niet gered.
Na afloop stond ik toch wel even te trillen omdat het de 1e x was dat ik het meemaakte. Maar ik stond er echt van te kijken dat ik er een dubbel gevoel bij had.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2005 23:28

Evelien schreef:Haha, grappig, (vindt ik tenminste).

Afgelopen maandagavond hadden we voor het eerst van de dominee cathechisatie. Hij stelde zich aan ons voor en vertelde wat hij voor dat hij dominee werd voor werk deed. Hij heeft dus in de gezondheidszorg gezeten. (dat wilde ik even kwijt). :oops:

haha,

dat mag hoor! Ben alleen welke ds dat dan is en wat hij in de zorg deed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2005 23:31

Wie heeft er op zijn werk weleens een reanimatie meegemaakt? en hoe vond je dat.

ik heb het nog nooit meegemaakt! binnen de gehandicapte zorg heb je er ook minder mee te maken. Daarbij komt dat ik zelf niet kan en mag reanimeren.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jan 2005 15:36

Reanimeren heb ik ook nog nooit meegemaakt, wel dat er iemand onwel werd (op straat) en dat was op dat moment ook erg spannend... wel of niet te hoeven reanimeren, gelukkig hoefde het niet!
Wij maken het ook niet echt mee op ons werk, de meesten hebben een non reanimatie beleid (het zijn bijna allemaal ouderen die het liefst 'dood' willen)

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 28 jan 2005 16:47

lammetje schreef:Reanimeren heb ik ook nog nooit meegemaakt, wel dat er iemand onwel werd (op straat) en dat was op dat moment ook erg spannend... wel of niet te hoeven reanimeren, gelukkig hoefde het niet!
Wij maken het ook niet echt mee op ons werk, de meesten hebben een non reanimatie beleid (het zijn bijna allemaal ouderen die het liefst 'dood' willen)

Werken de meeste dan in verzorgingshuis, verpleeghuis of gehandicaptezorg? Ik heb niet zo ver terug gelezen :oops:
Maar ik werk in het ziekenhuis. en daar moet je bijna alle patiënten reanimeren, behalven als een een niet reanimeren beleid hebben afgesproken. en dat is dan als medisch handelen niet meer zinvol is of een oud iemand is terminaal.

Ik heb zelf ook in het verpleeghuis gewerkt en daar kenden we het non reanimatie beleid ook, dit was meestal bij demente bewoners, op een somatische afdeling kozen de bewoners er zelf voor bij het opname gesprek en werd dit 1x in de 4 mnd nagevraagd of het nog klopte. Maar ik was wel verplicht om een geldig reanimatiecetterficaat te hebben.
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jan 2005 19:07

Wij moeten ook reanimatie kunnen. Ik werk in een psychiatisch ziekenhuis, maar dan bij ouderen dus het lijkt soms wel een verpleeghuis.... :P

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 31 jan 2005 14:29

Ik werk in een verpleeghuis, maar heb nog geen reanimatie meegemaakt, maar ik denk wel dat dat nog komt.
ik ben ook nog niet vel bezig geweest. op de afdeling dat komt volgende maand want dan zit mijn bpv erop
Hoe zouden stoelen er uit zien als onze knieën aan de andere kant zaten?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 jan 2005 14:46

Alvast heel veel succes en werkse alvast :wink:
Ik tel mijn weken af, nog 7 en dan mag ik eindelijk naar een andere afdeling. Bij mij wordt er op het moment heeeeeel veel geroddeld, allemaal gesprekken enzo, wordt er gek van! En die arme bewoners moeten er natuurlijk onder lijden, maarja gelukkig nog 7 weekjes :? :roll:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jan 2005 16:49

lammetje schreef:Alvast heel veel succes en werkse alvast :wink:
Ik tel mijn weken af, nog 7 en dan mag ik eindelijk naar een andere afdeling. Bij mij wordt er op het moment heeeeeel veel geroddeld, allemaal gesprekken enzo, wordt er gek van! En die arme bewoners moeten er natuurlijk onder lijden, maarja gelukkig nog 7 weekjes :? :roll:

dat is het nadeel er altijd van als er iets is. Altijd lijden de bewoners er onder!

Heb je al een afscheur kalender? :mrgreen: :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 jan 2005 17:36

De leerlingen op onze afdeling krijgen het waarschijnlijk wel voor elkaar dat er een aantal personeelsleden ontslagen worden :!: Het is echt triest hoe ze met de mensen om gaan en het vaste personeel wil de confontatie niet aan. Nou wij wel :x

Elke ochtend haal ik een spijker uit de balk gerdien :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jan 2005 17:39

lammetje schreef:De leerlingen op onze afdeling krijgen het waarschijnlijk wel voor elkaar dat er een aantal personeelsleden ontslagen worden :!: Het is echt triest hoe ze met de mensen om gaan en het vaste personeel wil de confontatie niet aan. Nou wij wel :x

Elke ochtend haal ik een spijker uit de balk gerdien :wink:

dan kenden ze lammetje zeker nog niet goed genoeg! :mrgreen:
Laat je niet uit het veld slaan door het vaste personeel!

ps. kijk uit dat de balk dan niet naar beneden komt zetten :wink:

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 04 feb 2005 08:53

bij ons is er pas ook iemand ontslagen... er kwamen gwoon op één avond wel iets van 4 klachten binnen van bewoners toen zij gewerkt had... b'tje jammer! maar nu is ze weg... ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo gauw een klacht in zou dienen... maar ik werk ook maar hééél weinig, 1x per week, duszz.. :shock:
Spoedig zullen wij Hem zien
en voor altijd op Hem lijken
en Jezus kennen, zoals Hij is...
Amen!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 feb 2005 09:37

Een klacht indienen doe je ook niet even, daar gaat een periode aan vooraf. Ik werk nu 9 maanden op die afdeling en als ik dagdienst heb werk ik meestal met die verpleeghulp.
Nouja, na die klacht en het gesprek houdt ze zich wel heeeeeel verdacht rustig :lol:

Een voorbeeld wat zij eergister deed:
Een man had een banaan gepakt van de fruitschaal die open en bloot op de bar van de keuken staat. Begint ze helemaal te schelden, en ik wil je niet meer zien de komende anderhalfuur!!!! Ze ging echt helemaal uit dr dak.

De visie van andere verpleegkundigen:
De fruitmand staat open en bloot, bananen zijn voor iedereen. Vraag jij thuis of je een banaan pak? (als je 67 ben)

Zulke dingen kunnen gewoon niet. Je mag best wel zeggen dat er ook andere mensen een banaan willen dus dat je moet delen, maar schelden op iemand die nog een zwaar psychotisch is... dat gaat mij gewoon te ver als het iedere dag minstens 8 keer gebeurt...! :?

Terug naar “Archief”