oke heel kort:
je ben bekeert als je dit kan zeggen:
(wie het er niet mee eens is moet het maar zeggen)
Ik heb de Heere, mijn God lief met heel mijn hart en met heel mijn ziel en met heel mijn verstand!
Moderator: Moderafo's
sela schreef:opnieuw ontneem je mensen hoop, terwijl ze juist naar Christus toemoeten. Jij schreeuwt ze alleen maar van hem af.
jas schreef:Overigens heb ik ook niet beweerd dat de bekering een zakelijke transactie is. Ik heb gezegd dat wanner men bij een zakelijke transactie nauwkeurig handelt men dit zeker moet doen m.b.t. het eeuwig zieleheil van de mens. Het zal toch niet ontkend mogen en kunnen worden dat de mens arglistig is en zichzelf liever bij het Verbond insluit dan dat hij er zichzelf buiten zet. De angst voor valse gronden is dan ook terecht. De duivel is er bij gebaat om ons snel bekeerd te hebben op zodanige manier dat we ons over ons zieleheil niet meer druk maken. Het kenmerkende is juist dat hij de ware gelovigen met zijn valse beschuldigingen aanvalt, en de schijngelovigen met rust laat in een valse verzekerdheid. Een verzekerdheid die de bodem der hel zelf is, en met de mens eens het geopend graf in zal zinken. Daarom, doorzoekt uzelven nauw!
sela schreef:in dergelijke zinnen zit t m.
dit beweer ik niet.
sela schreef:Iedereen gaat naar de hemel, ok?
in dergelijke zinnen zit t m.
dit beweer ik niet.
jas schreef:sela schreef:opnieuw ontneem je mensen hoop, terwijl ze juist naar Christus toemoeten. Jij schreeuwt ze alleen maar van hem af.
Je zou me beter eens aanwijzen waar ik dat doe, i.p.v. een lastercampagne tegen me te voeren. Nergens ontneem ik mensen hoop. Het gaat er alleen om, dat ik graag van je wil weten wat je onder kleingelovige verstaat. Is het teveel moeite om dat uit te leggen dan? Ook goed. Ik ga er verder niet meer op in. Iedereen gaat naar de hemel, ok?
jas schreef:sela schreef:Iedereen gaat naar de hemel, ok?
in dergelijke zinnen zit t m.
dit beweer ik niet.
Nee, ik ook niet maar je gaat telkens niet op mn vraag in wat jij onder een kleingelovige verstaat. Dan word ik de discussie zat en mag van mij iedereen linea recta naar de hemel.
Aragorn schreef:Tja, je maakte wel de vergelijking met een zakelijke transactie om het in hoge mate definieren van verschillende aspecten van het bekeringsproces te rechtvaardigen of zelfs noodzakelijk te achten.
Jas schreef: Het is nl. het belangrijkste wat een mens noodzakelijk in zijn leven moet ondergaan. Als je een zakelijke transactie aangaat wil je toch ook duidelijkheid voor alles? Waarom dan niet bij zaken aangaande de eeuwige zaligheid?
sela schreef:in dergelijke zinnen zit t m.
dit beweer ik niet.
Aragorn schreef:Inderdaad, hier zou je toch eens op moeten letten jas.. zelf vindt je het ook nooit leuk als mensen je woorden in de mond leggen die je niet gezegd hebt.
sela schreef:jas schreef:sela schreef:opnieuw ontneem je mensen hoop, terwijl ze juist naar Christus toemoeten. Jij schreeuwt ze alleen maar van hem af.
Je zou me beter eens aanwijzen waar ik dat doe, i.p.v. een lastercampagne tegen me te voeren. Nergens ontneem ik mensen hoop. Het gaat er alleen om, dat ik graag van je wil weten wat je onder kleingelovige verstaat. Is het teveel moeite om dat uit te leggen dan? Ook goed. Ik ga er verder niet meer op in. Iedereen gaat naar de hemel, ok?
ik voer geen lastercampagne tegen je.
wel heb ik de onderstaande compilatie gemaakt van je postings van de afgelopen uren.
het is mij duidelijk dat je niet direct er voorkiest om hoopvol te getuigen van het evangelie..
een compilatie:
'Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.' Maar de term 'kleine in het geloof' wordt maar al te graag misbruikt om alle zieleberoerselen die een mens kan hebben zonder echter in Christus te zijn, aan te duiden. Daar ben ik het niet mee eens. Ja. en denk je niet dat dat geloof ook kenmerken heeft? Of ben je enkel met het woordgeloof klaar? Hoewel ik zelf denk dat het lachen in dit verband meer wil zeggen; "wacht maar jullie godlozen, het lijkt je allemaal voor de wind te gaan, jullie lachen en bespotten Mij, maar als Ik het zat ben met jullie zal Ik lachen. Mijn tijd komt wel". Laat hem gewoon in de waan dat hij de enige ware knecht van God is. Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden. Maar ik weiger Christus als goedkoop wegwerpartikel te laten onteren. Praeses Bogerman"(van de Synode te Dordt 1618-1619) waarschuwde de synodeleden dat ze bij de keuze van de vertalers niet slechts moesten letten op hun bekwaamheid als theoloog of hun talenkennis, maar minstens evenzeer op hun vrome en heilige levenswandel. De meesten kennen al niet meer het woord genadeverbond. De meesten zitten onder een werkverbond tot de eeuwige dood er op volgt. De angst voor valse gronden is dan ook terecht. De duivel is er bij gebaat om ons snel bekeerd te hebben op zodanige manier dat we ons over ons zieleheil niet meer druk maken. Het kenmerkende is juist dat hij de ware gelovigen met zijn valse beschuldigingen aanvalt, en de schijngelovigen met rust laat in een valse verzekerdheid. Een verzekerdheid die de bodem der hel zelf is, en met de mens eens het geopend graf in zal zinken. Daarom, doorzoekt uzelven nauw! 'Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.'
sela schreef:luister eens, jas, je vroeg zelf of ik het wilde aanwijzen.
lindita schreef:jas schreef: Wel, ik weet één ding zeker, als een mens wedergeboren is, vraagt hij zich ten eerste al niet af óf hij wedergeboren is, en ten tweede wil hij m.b.t. deze dingen ook precies weten hoe het zit.
O ja? Weleens wat van John Bunyan gelezen? Die zat er anders erg over in of hij wel of niet wedergeboren was. Hij dacht dat het voor hem al te laat was...
jas schreef:sela schreef:luister eens, jas, je vroeg zelf of ik het wilde aanwijzen.
En dat doe je op deze manier? Selectief stukken tekst aan elkaar plakken uit verschillende discussies die gevoerd worden? Laat je toch nakijken joh. Ik heb je gevraagd om een definitie van een kleingelovige. Waar blijft die?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten