Uitgaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 27 jan 2005 09:49

Heb hier thuis ook weer last van gezeur over de kroeg.

Wat is er aan de hand?
Zondagmiddag speelt de band FOCUS in een café hier in de buurt. Een paar vrienden en ik luisteren graag naar hun muziek en we hadden dan ook afgesproken er samen heen te gaan.

Alles ging van een leien dakje tot dat de vader van twee van die vrienden zich er mee ging bemoeien. Die vader is dominee, maar zelf luistert hij ook constant de prachtigste rockmuziek (Cream, Led Zeppelin, Focus, Beatles). Hij vindt het niet goed omdat het op zondag is. Elke avond of middag hadden ze meegemogen behalve op zondag.

Nu denken we er over om die jongens zondag naar ons huis te laten komen, onder het mom van een bandrepetitie, en er dan toch met z'n allen naar toe te gaan. Het is een van de weinige concerten die deze wereldberoemde band in Nederland geeft, en dan een vader die weer eens roet in het eten gooit. :x Als ik de verhalen van z'n vrouw moet geloven was hij zelf nog erger in zijn jeugd, (beat-generation), en dan verbiedt hij het z'n kinderen. Hoe hypocriet kun je wezen? :?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 27 jan 2005 10:44

Iedere Christen is hypocriet. We zeggen allemaal dat een mens niet mag zondigen, maar doen het toch.

Had ff lekker geweest als de kinderen uit een nieuw testamentische gemeente andere kineren hadden gepest en Paulus zou ze toespreken en die kinderen zouden zeggen "moet jij nodig zeggen, jij hebt zelfs christenen vermoord vroeger"...

Wat is nu eigenlijk belangrijker dat je God kan dienen door je ouders te eren of dat je naar een concert kan? Soms zal het echt niet leuk zijn als je ouders je iets verbieden, maar als er staat "eert uw vader en moeder" wordt daar niet mee bedoeld "tot ze je iets vragen wat je niet zint".
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jan 2005 12:18

Agree met @tlantis. Als ouders later tot andere inzichten komen is het toch niet onlogisch dat ze hun kinderen dingen verbieden die ze vroeger zelf wel deden (wat zij op hun beurt ook weer niet mochten van hun ouders :) )?

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 27 jan 2005 16:13

Het is niet onlogisch maar wel als je zelf constant naar dezelfde muziek luistert, behalve dan op de zondag.

Het eert uw vader en uw moeder is wel een van de irritantste regeltjes in de bijbel. De ultieme dooddoener voor ouders om wat gedaan te krijgen.
Ik vraag mijn ouders in dit soort gevallen ook niets, maar kondig het gewoonweg aan. Je krijgt net zo veel gezeur maar de toon is anders/ :P

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jan 2005 18:21

Javaca schreef:Het is niet onlogisch maar wel als je zelf constant naar dezelfde muziek luistert, behalve dan op de zondag.

Nee, volgens mij heeft het er niet veel mee te maken of hij zelf die muziek wel of niet luistert. Het gaat toch om het standpunt dat, in zijn ogen, de zondag niet bedoeld is om naar concerten te gaan, los van de muziek?

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 27 jan 2005 22:47

Hij gaat zelf op zondag wel naar klassieke concerten. :?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2005 01:35

Javaca schreef:Hij gaat zelf op zondag wel naar klassieke concerten. :?

Oei, in dat geval is het inderdaad uiterst hypocriet.. :? Ben benieuwd wat voor argumenten hij daarvoor denkt aan te kunnen dragen. :)

Anneé
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Anneé » 16 feb 2005 16:02

hmm.... zelf ga ik niet vaak uit, maar ik moet zeggen dat ik niet voor mn plezier zaterdagsavonds bij mijn papa en mama zit... :?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
My Hair Is My Flower, Watch It Bloom :P

http://danielkampwesterwolde2.web-log.nl

doornroosje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor doornroosje » 26 feb 2005 11:21

Als je zelf student bent dan moet je toch wel een paar drankjes kunnen pakkken in een bar. Ik kan er wel inkomen wat Javaca zegt: Dat ouders je wel van alles verbieden maar het zelf wel doen.

mij vind je niet zo snel in een hardcore cafe maar ik denk wel eens in een gwoon cafeetje (in mijn studenten leven en daarna, ik woon nog thuis) met een paar vrienden, niet dat je daar dan bent om je te bezatten hoor! maar gwoon leuk! :!:
leven is het meervoud van lef!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 feb 2005 12:10

Precies :) Je kan ook gewoon voor de gezelligheid naar de kroeg gaan :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 feb 2005 15:33

Marnix schreef:Precies :) Je kan ook gewoon voor de gezelligheid naar de kroeg gaan :)

Ik kan me ook geen ander doel voorstellen bij het naar de kroeg gaan. :)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 mar 2005 10:21

Niet? Als er een een vrouwenjager is, ben jij het... :mrgreen:

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 04 mar 2005 19:39

Ik ben er niet op tegen, maar ik zou het niet doen. Ik bezoek liever familie, vrienden of kennissen. Maar als er een concert met Christelijke pop in de buurt zou zijn, zou ik eerlijk gezegd niet weten of ik zou komen.. Misschien wel, misschien niet. Hangt er vanaf wie er komen en of het gezellig wordt.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mar 2005 19:59

kurtyo schreef:Niet? Als er een een vrouwenjager is, ben jij het... :mrgreen:

Ach, gezelligheid is een wijds begrip. 8) Maar jij kunt daar helemaal niets vanaf weten want als ik met jou ben kunnen m'n ogen weinig anders meer zien.. :P

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 17 apr 2005 13:21

caprice schreef:Je moet jezelf altijd deze vraag stellen:

'Kan ik hier God ontmoeten?'

iedereen heeft wel weer een eigen interpretatie wat wel en niet mag. Ik ga dus gewoon naar een kroeg om wat gezellig te drinken en bij te kletsen 8) niets mis mee dus, maar anderen keuren dat weer af :roll: daarom vind ik deze discussies altijd een beetje vermoeiend.
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Terug naar “Archief”