Torenspits schreef:Kun jij de rol van die vriendin eens nader toelichten? Nu blijft er een kwade geur om haar kerk heen hangen terwijl wij niet weten wat zij beweerd heeft. Misschien heeft zij duidelijk te kennen gegeven dat zij gelooft dat zij moreel juist handelt hoewel ze lesbisch seksueel actief is.
zij is van jongs af aan al bij een strenge christelijke kerk (vergadering der gelovigen of zo)
ik heb vele discusies met haar gehad over religie
en ik kan je garanderen dat zij een diep gewortelde christen is
maar zij aksepteerde mij en mijn overtuiging wel voor wat het is
ookal verschilde die sterk met de haare (en dit was ook zo toen ze nog niet uit de kast was gekomen)
zij aksepteert haarzelf ook voor wie ze is
ze is lesbies en dat mag schijnbaar niet
zij is niet seksueel aktief
ze heeft er ooit in vertrouwen over gesproken met een van de dominee's
wat als gevolg had dat ze meteen wert verteld dat ze niet meer aktief mocht mee doen aan de diensten
geen beleidenis meer doen
alleen maar achter in de kerk mag zitten waar niemand haar voor zig kan hebben zitten en ga zo maar door
van veel christenen hoor ik dat dit de normaalste gang van zaakken is
ik vind het mens onteerend en diskriminerend
Heb jij enig idee wat voor een naam een kerk kan krijgen als ze dan toch gewoon belijdenis kan doen? Dan wordt het al snel gezien als een homokerk.
daar heb je die hardnekkige christenen vooroordelen weer
als ik het vanuit een christen oogpunt zou bekijken leikt het geven van een eerbiedige plaats voor een mens als die dat verdient door zijn/haar daden juist een waardige kerk
eentje die het berichtje over naastenliefde en geleikheid van alle gods kinderen
maarja das mijn kijk op de zaak
sins 1825 staat al in de nederlandse grondwet dat er een scheiding is tussen staat en kerk
en toch is de algemeene houding van de christen dat de kerk invloed moet hebben in de politiek
seksueele geaardheid zie ik net zo
in mijn ogen zijn religie en seksueele geaardheid 2 gescheiden dingen
maar de kerk wil ook hier invloed hebben
dat zijn ze van oudsher gewend
en kunnen het maar niet verkroppen dat de werkelijkheid anders is dan ze gewend is
Met deze materie kun je niet voorzichtig genoeg zijn. En dus kan er wel eens een fout gemaakt worden, zoals misschien met jouw vriendin.
Als jij de kant van de kerk niet wil uitleggen, kun je dan misschien het voorbeeld van je vriendin achterwege laten?
en net doen of er niets gebeurt is ?
das struisvogelpolitiek
en dat breekt je vroeg of laat altijd weer op
zoals de kerk met homoseksualitijd omgaat is ook struisvogel politiek
de homo's negeren,wegstoppen of opdracht geven hun geaardheid voor hun zelf weg te stoppen
en hoopen dat het weg gaat
zo gaat het al eeuwen
nu is het de tijd dat mensen ook voor hun zelf durfen denken
en ineens inzien dat dat gigantisch fout is
en nu steeken de kerken zelfs de kop in het zand waneer de compleete gee parade lanf komt
tja zoals ik al zij....
vroeg of laat.....