Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2005 10:45
Dat is helaas ja, en ik maak me er ook schuldig aan. Maar ik zou wel eens willen weten, hoe verkom je verhitte reacties? Ik heb het antwoord: door geen reden te geven voor die reacties. Alleen is het onmogelijk om de oorzaken van reacties uit te bannen (alleen al door de zeer diverse meningen). Ik mis respect, er heerst hier een respectloze houding jegens elkander.
Ik probeer, ook als ik iemand niet mag en als ik ten zeerste een hekel heb aan iemands mening, respect te hebben voor anderen, met name ook voor meningen. Maar zodra ik aangevallen wordt op mijn mening, zodra ik aangevallen wordt op mijn geestelijke staat, zodra ik de hel in wordt geschopt door mensen die niet het respect voor andersdenkenden en zelfs niet voor mede-christenen kunnen opbrengen, dan slaan bij mij de verbale stoppen door.
Het is toch te gek voor woorden dat je iemand met een andere mening of een andersdenkende mede-christen verdoemt, de hel in schopt? Dat toont van bijzonder weinig respect (ik hoop dat het niet aan de reformatorische opvoeding ligt, maar ik vrees...). Niet alleen van weinig respect jegens die mensen maar ook bijzonder weinig respect jegens God.
Ik wil mijn excuses best maken, maar zeker niet ten allen tijden en zeker ook niet in alle tijden als eerste, ik ben ook een mens.