Pleidooi voor vrede

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Collateral

Berichtdoor Collateral » 14 jan 2005 10:43

kurtyo schreef:Ghehe, give it up for Collateral!

Dit soort verdorven uitspraken zou je natuurlijk voor je moeten houden. :mrgreen: :wink:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 jan 2005 18:20

Het is weer hoog tijd om dit topic omhoog te halen :( :cry:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 26 jan 2005 18:23

Och, is het weer zover? Waar doet het pijn? :)

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 26 jan 2005 21:40

Collateral schreef:
caprice schreef:Zien we met dit bewijs nu hoe snel we weer van de Heere afdwalen? :(
Zo verdorven zijn we nu.

Hoho, niet te pessimistisch, er worden ook mooie dingen geschreven hier. :)

"Alle schepsel Gods is goed, en er is niets verwerpelijk, met dankzegging genomen zijnde."

Ik denk dat het allebei waar is. :wink: Tuurlijk worden er ook mooie dingen geschreven, maar ook minder mooie, anders had TK dit topic niet gemaakt, toch?
the most important things in life are not things

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 jan 2005 21:46

Ik wilde wel dat ik nooit over dit topic na had hoeven denken. Ik wilde wel, dat hier in alle rust en vrede gediscussieerd kon worden. Dat de grootste tegenstanders niet op de persoon gingen spelen, maar elkaar respecteerden.

Maar helaas,
er blijken hier mensen te forummen :cry:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2005 10:45

Dat is helaas ja, en ik maak me er ook schuldig aan. Maar ik zou wel eens willen weten, hoe verkom je verhitte reacties? Ik heb het antwoord: door geen reden te geven voor die reacties. Alleen is het onmogelijk om de oorzaken van reacties uit te bannen (alleen al door de zeer diverse meningen). Ik mis respect, er heerst hier een respectloze houding jegens elkander.
Ik probeer, ook als ik iemand niet mag en als ik ten zeerste een hekel heb aan iemands mening, respect te hebben voor anderen, met name ook voor meningen. Maar zodra ik aangevallen wordt op mijn mening, zodra ik aangevallen wordt op mijn geestelijke staat, zodra ik de hel in wordt geschopt door mensen die niet het respect voor andersdenkenden en zelfs niet voor mede-christenen kunnen opbrengen, dan slaan bij mij de verbale stoppen door.
Het is toch te gek voor woorden dat je iemand met een andere mening of een andersdenkende mede-christen verdoemt, de hel in schopt? Dat toont van bijzonder weinig respect (ik hoop dat het niet aan de reformatorische opvoeding ligt, maar ik vrees...). Niet alleen van weinig respect jegens die mensen maar ook bijzonder weinig respect jegens God.

Ik wil mijn excuses best maken, maar zeker niet ten allen tijden en zeker ook niet in alle tijden als eerste, ik ben ook een mens.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 10:50

Daar kan ik helaas dus ook niet goed tegen, de gothictopic zit nu dicht, misschien maar goed ook, het doet me pijn en verdriet en ik word er zo boos van, maar dat terzijde. Ik zag helaas dat mijn een na laatste post ook gewist is, het was een goede post, een inhoudelijke post... De laatste was een eerlijke post, en dat kan misschien pijn doen...

Worden de posts van Jas & Co ook verwijderd?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2005 10:53

Ja, als de moderators echt consequent zouden zijn zouden ze niet alleen jouw en mijn postings verwijderen maar het hele topic of ten minste bepaalde postings van Jas & Co.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 10:58

Dat vind ik persoonlijk ook, uit het geloof lijkt het dat je alles mag zeggen, maar uit ongeloof mag dat niet. 'ongeloof' is hier relatief bedoeld.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jan 2005 12:32

Ik denk dat dit soort dingen best te voorkomen zijn als iedereen gewoon respect heeft voor elkaars mening, beseft dat de ander ook weleens gelijk kan hebben, uitgaat van de goede intenties van de ander en de wereld niet opdeelt in engelen en duivelen, ware en valsche leren, eerlijke mensen en bedriegers..

Diversiteit van meningen is niet het probleem, ik heb prima discussies gezien van mensen die lijnrecht tegenover elkaar stonden. Het gaat om de houding..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2005 13:13

Daar ben ik het wel mee eens... Dat is indirect wat ik ook probeer aan te geven.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 13:18

Je kunt zeggen, ik vind dit en ik vind dat, over elk onderwerp, over gothic, over metal, over heideroosjes of wat voor onderwerp ook. (heideroos what the hack is dat ook al weer..?)

Maar je kunt en mag het niet brengen als, Gij gaat naar den Hel als Gij zo en zo doet, en al helemaal niet als dit : Jullie (betrekt hele subcultuur of whatever) zijn fout, boosch en duivelsch, en jullie zullen branden wat God wil niks maar dan ook niks met metal, rock of wat voor gr*fherrie te maken hebben..

en ja ... ik maak me er ook schuldig aan, maar ik ben nooit de eerst

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2005 13:22

De Heideroosjes: Nederlandse punkband...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 13:27

Ow ja... is waar ook :)

Terug naar “Archief”