Nader tot mij

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

brammetje
Mineur
Mineur

Nader tot mij

Berichtdoor brammetje » 25 jan 2005 21:42

Beste Lezers iets wat mij bezig houd en wat ik op dit forum node mis is de relatie die je aangaat op het moment dat je een keer JA hebt gezegd tegen Jezus - God de Vader -

Er word veel over regels en wetten en wat al niet meer gesproken , het verzand soms in een wellus of nietus spelletje .

Toen ik 27 jaar geleden ja zij tegen mijn vrouw overzag ik de gevolgen niet van een huwelijk , ik wist er wel het een en ander van en had er wat over gehoord , gelezen , gezien . Maar toch .

Mijn ja was geboren uit liefde en zij beantwoorde dat . en zie een relatie die dag in dag uit nog groter word en beter .

Mijn ja voor Jezus heb ik openlijk gedaan met mijn belijdenis , en een relatie opbouwen daarna was mij niet bijgebracht daarover .

Tot ik God zij dank een aantal jaren geleden mocht ontdekken dat het wel degelijk mogelijk was een relatie te hebben met de Vader en Zijn Zoon , gevoed door de Heilige Geest .

Wat een vreugde , Gods wet in je hart gegrift . geen geboden en verboden meer . maar net zo goed als je dat in je huwelijk doed uit liefde zo leef je ook met God .

Daar zou ik graag eens wat over willen horen van de mede forumleden .

De dingen die je doed als je luisterd naar Hem .

:D
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2005 23:09

:oops: ... het is voor mij nog steeds een soort van duister.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Nader tot mij

Berichtdoor jas » 26 jan 2005 02:12

brammetje schreef:Beste Lezers iets wat mij bezig houd en wat ik op dit forum node mis is de relatie die je aangaat op het moment dat je een keer JA hebt gezegd tegen Jezus - God de Vader -

Er word veel over regels en wetten en wat al niet meer gesproken , het verzand soms in een wellus of nietus spelletje .

Toen ik 27 jaar geleden ja zij tegen mijn vrouw overzag ik de gevolgen niet van een huwelijk , ik wist er wel het een en ander van en had er wat over gehoord , gelezen , gezien . Maar toch .

Mijn ja was geboren uit liefde en zij beantwoorde dat . en zie een relatie die dag in dag uit nog groter word en beter .

Mijn ja voor Jezus heb ik openlijk gedaan met mijn belijdenis , en een relatie opbouwen daarna was mij niet bijgebracht daarover .

Tot ik God zij dank een aantal jaren geleden mocht ontdekken dat het wel degelijk mogelijk was een relatie te hebben met de Vader en Zijn Zoon , gevoed door de Heilige Geest .

Wat een vreugde , Gods wet in je hart gegrift . geen geboden en verboden meer . maar net zo goed als je dat in je huwelijk doed uit liefde zo leef je ook met God .

Daar zou ik graag eens wat over willen horen van de mede forumleden .

De dingen die je doed als je luisterd naar Hem .

Dat is heel mooi wat je zegt Brammetje. Ik herken het gelukkig wel. De vereniging met een drieenig God. Het moet geleerd worden dat God buiten Jezus een verterend Vuur is, maar dat diezelfde God dóór Jezus een liefdevolle Vader is. Je hebt gelijk, (tenminste ik denk dat je dat bedoelt) te vaak horen we alleen over Jezus en niet over de andere Personen in het Goddelijk Wezen. Maar de Vader en de Zoon zijn Eén en de Geest gaat van Hen Beiden uit. Het onderwijs van de Geest kan niet gemist worden, het is zeer zoet, soms is het zoet in de mond en bitter in de buik. Want soms laat de Heere ons zien, hoe Hij Zijn Recht zal doen gelden, en wat het deel van de godlozen dan zal zijn. Als we daar eens ingeleid worden slaan we hard aan het bidden voor onze onbekeerde medemens, doch altijd onder erkenning van het Recht Gods. God Recht is Liefde. Ik ben echt blij dat je dit topic geopende hebt Brammetje.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jan 2005 10:31

Zelf heb ik nog maar kort geleden mijn leven aan Hem gegeven.
Ik sta eigenlijk aan het begin van de relatie tussen God en mij.
Daarom vind ik het moeilijk om er al wat over te zeggen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 26 jan 2005 20:34

Gerdien B. schreef:Zelf heb ik nog maar kort geleden mijn leven aan Hem gegeven.

Een fijne tijd samen met Hem toegewenst .
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 26 jan 2005 20:34

Evelien schreef::oops: ... het is voor mij nog steeds een soort van duister.

Aha , wil je wel anders dan ? :?:
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2005 23:26

brammetje schreef:

Nee, ooit misschien een keer!!!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 jan 2005 01:48

Evelien schreef:
brammetje schreef:

Dus je blijft liever in het duister? Hoe lang wil je het nog uitstellen?

joris

Berichtdoor joris » 27 jan 2005 07:03

Ik heb ook ontdekt dat God een levende en sprekende GOd is. Vaak ligt mijn leven met GOd een beetje stil. maaar dan trekt God mij weer naar zich toe. En dan meestal in de file of savods in bed luister ik heel bewust naar aanbiddingsmuziek en soms begin ik dan spontaan te janken omdat ik dan weer besef dat ik weer mijn eigen gang ben gegaan.
En dan vertel ik God hardop waar ik mee zit maar kan hem dangelukkig ook prijzen om wie Hij is. En dan merkik dat GOd mij weer draagt en dat ik weer op zijn armen durf te rusten.

leven met GOd is voor mij: op je knieen en veel praten ook met andere mensen over je relatie met GOd. anders trek ik het niet. En niemanddenk ik, want GOd heeft niet voor niets de gemeente bedacht als plek waar je elkaar kunt steunen en god kunt Dienen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 jan 2005 11:56

leven samen met God is geweldig!

toen ik God net leerde kennen in mijn leven. Wist ik het allemaal niet. Ik was teruggetrokken, durfte niet voor mijn gevoelens uit te komen. Ik wist dat God mijn hart had omgedraait. Maar ik was eigenlijk bang om samen met hem mijn nieuwe wereld in te gaan.
Voor mij voelde het dat ik een nieuw leven moest beginnen, en dat ik me oude moest gaan verliezen. Maar 1 ding wist ik altijd zeker, ik wil doorgaan met God, en Hij helpt mij overal doorheen!

Nu ik terug kijk op mijn leven tot nu toe samen met God denk ik: "Heere, u bent goed en heeft nog nooit tegen me gelogen, alles wat u beloofte is gebeurt." U heeft belooft dat U mij zou veranderen, en dat is zeker gebeurt! U heeft belooft om me te ondersteuen als ik het moeilijk had, dat heeft U gedaan! U heeft beloofd om mij sterker te maken om steeds meer voor U te gaan werken! En dat is gebeurt! U beloofte dat u alle dingen uit mijn verleden zou medewerken ten goede! En dat is gebeurt.

Heel vroeger was ik bang om samen met God door het leven te gaan, maar nu ben ik bang geworden om zonder God door het leven te gaan!

voor mensen die nog niet het leven door wandelen met een God die voor je wil zorgen: "God wil ook met jou door dit leven wandelen!"

Ik weet zeker dat God nog een geweldige toekomst heeft klaar liggen!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2005 13:13

jas schreef:
Evelien schreef:
brammetje schreef:

Dus je blijft liever in het duister? Hoe lang wil je het nog uitstellen?

uitstellen?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2005 14:37

brammetje schreef:
Gerdien B. schreef:Zelf heb ik nog maar kort geleden mijn leven aan Hem gegeven.

Een fijne tijd samen met Hem toegewenst .

dankje wel brammetje!

het enige wat ik er wel over kan zeggen is:
ik wil NOOIT meer zonder God verder leven!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 jan 2005 15:02

Evelien schreef:
uitstellen?

Ja, je bekering bedoel ik. Joh. zegt immers in 1 Joh. 1:5; "En dit is de verkondiging, die wij van Hem gehoord hebben, en wij u verkondigen, dat God een Licht is, en gans geen duisternis in Hem is".

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jan 2005 15:31

jas schreef:
Evelien schreef:
uitstellen?

Ja, je bekering bedoel ik. Joh. zegt immers in 1 Joh. 1:5; "En dit is de verkondiging, die wij van Hem gehoord hebben, en wij u verkondigen, dat God een Licht is, en gans geen duisternis in Hem is".

in Hem is geen duisternis....

het kan best zijn dat je omgekeert heb naar God toe, en dat je een nieuw leven met God bent begonnen. Maar iedereen moet leren om niet je eigen strijd te strijden tegen de zonden, maar om te leven door de kracht die te vinden is in Jezus.

Als wij wandelen door de kracht die in Jezus te vinden is is er in ons geen duisernis!

bekering is het begin van het overwinnen van de duisternis! In Jezus christus word al het donker in deze wereld overwonnen! Zolang wij (Jezus volgelingen) zelf onze dingen opknappen, worden nooit alle dingen in ons leven licht!

jas, je moet ophouden bij iedereen te denken dat hij/zij een doode zondaar is, wie ben jij om te oordelen dat hij/zij een door God levend gemaakt mens is?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 jan 2005 19:53

hijwel schreef:
jas, je moet ophouden bij iedereen te denken dat hij/zij een doode zondaar is, wie ben jij om te oordelen dat hij/zij een door God levend gemaakt mens is?

Beste man, als er iemand veroordeelt ben jij dat op dit moment. Naar mij toe namelijk. Ik veroordeel niemand. Ik vraag slechts aan Evelien hoe lang ze het nog wil uitstellen. Dit vraag ik omdat ze zegt dat het duister is en dat ze dat misschien ooit nog wel eens anders zou willen.
Maar ja, men is tegenwoordig zo bang voor een beetje ontdekkende vraag. De valse grondjes zouden misschien bloot komen te liggen. Ik begrijp in dit geval niet wat ik nu weer verkeerd gevraagd heb. Dus het is normaal dat het duister is en dat we dat niet onmiddellijk anders zouden willen hebben? Te idioot voor woorden.

Terug naar “Archief”