Ik probeer dat juist positief te zien. Als organist kom ik regelmatig in andere gemeenten en parochies en juist die diversiteit geeft mij de gelegenheid het Woord ook eens op een andere manier te bekijken.
Erg verhelderend.
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:caprice schreef:Optimatus schreef:Dan ben ik al afhankelijk van een vertaling en die wijzen soms al verschillende richtingen op.
Je moet ook geen interpretatie-vertaling lezen, maar de Statenvertaling. Getrouwelijk overgezet in het Nederlands vanuit de grondtekst.
En juist daarover zijn wij het fundamenteel oneens. Ik bestrijd de waarde van de SV niet, ik neem haar echter niet aan als DE vertaling voor h de et Nederlandse taalgebied.
Optimatus schreef:En juist daarover zijn wij het fundamenteel oneens. Ik bestrijd de waarde van de SV niet, ik neem haar echter niet aan als DE vertaling voor h de et Nederlandse taalgebied.
caprice schreef:Optimatus schreef:Ik ben absoluut niet fundamentloos, ik zie de SV alleen niet als fundament. Mijn bekering is van God afhankelijk, niet van een vertaling uit de 17e eeuw.
Dat klopt, maar God werkt toch door Zijn Woord en Geest? Ook dus door Zijn Woord (door de dwaasheid der prediking...).
lindita schreef:caprice schreef:Als er echt iemand God zoekt is dat al een ware zoeker. Zo hebben beiden dus gelijk. Je moet niet naar een interpretatie van een ander luisteren, maar biddend lezen in Gods Woord, vragen om de leiding van Zijn Heilige Geest.
Ik luister elke zondag naar een interpretatie, nl die van mijn dominee. En ik mag toch aannemen dat hij biddend leest in Gods Woord. En ik doe dat ook, maar soms lees ik toch wat anders dan hem. En als ik een keer naar een andere kerk ga hoor ik weer wat anders!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Sorry maar dit is mijn grrrote frrrustratie!!!
Optimatus schreef:caprice schreef:Optimatus schreef:Ik ben absoluut niet fundamentloos, ik zie de SV alleen niet als fundament. Mijn bekering is van God afhankelijk, niet van een vertaling uit de 17e eeuw.
Dat klopt, maar God werkt toch door Zijn Woord en Geest? Ook dus door Zijn Woord (door de dwaasheid der prediking...).
Dwaasheid der prediking?????
Die moet je even uitleggen.
Optimatus schreef:Uiteraard werkt God door Zijn Woord en Geest. Dat hoor je mij never nooit niet ontkennen.
Optimatus schreef:caprice schreef:Optimatus schreef:Ik ben absoluut niet fundamentloos, ik zie de SV alleen niet als fundament. Mijn bekering is van God afhankelijk, niet van een vertaling uit de 17e eeuw.
Dwaasheid der prediking?????
Die moet je even uitleggen.
Uiteraard werkt God door Zijn Woord en Geest. Dat hoor je mij never nooit niet ontkennen.
jas schreef:sela schreef:het is ook helemaal niet nodig, want God dopt z'n eigen boontjes wel. Hij trekt zijn volk, ook zonder het woeste gedreig van deze heren en soms zelfs met liefde.
Het is onjuist dat 'deze heren' woest dreigen. 'Deze heren' proberen in alle gebrek Gods Woord te laten spreken. Maar blijkbaar is Gods Woord ondergeschikt aan wat de mensen hier zelf belangrijk en aardig en leuk vinden. Veel plezier ermee dan.
sela schreef:jas schreef:sela schreef:het is ook helemaal niet nodig, want God dopt z'n eigen boontjes wel. Hij trekt zijn volk, ook zonder het woeste gedreig van deze heren en soms zelfs met liefde.
Het is onjuist dat 'deze heren' woest dreigen. 'Deze heren' proberen in alle gebrek Gods Woord te laten spreken. Maar blijkbaar is Gods Woord ondergeschikt aan wat de mensen hier zelf belangrijk en aardig en leuk vinden. Veel plezier ermee dan.
jas, je bent soms met oogkleppen op aan het posten. er staat meer in de bijbel dan hel en verdoemenis. bijv. over koorden van liefde waar God mee trekt. dus je posting gaat zijn doel voorbij.
je doet onze Heiland te kort met je eenzijdige beeld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten