Optimatus schreef:caprice schreef:Optimatus schreef:Dat zou jammer zijn, maar Caprice, je zou er goed aan doen eens wat minder gewichtig taalgebruik te bezigen (in de Refobliek is dat wat anders, da's maar een spelletje, maar hier lezen veel mensen die zich vertwijfeld afvragen: wat bedoelt die gast?)
Ik gebruik helemaal geen moeilijke taal. Die is gewoon gangbaar.
Ik dacht dat dit een reformatorisch forum was.
Wellicht met de nadruk op 'was'.
Ik heb soms grote moeite je te volgen...
Begrijp je niet wat ik hierboven schreef? Om het meteen maar recht te zeggen: Refoweb is niet reformatorisch (meer).
jas schreef:Caprice, eerst wil ik zeggen: je moet niet opgeven, gewoon door blijven gaan met zeggen wat je te zeggen hebt. Laat je niet van de wijs brengen doordat mensen je boodschap niet aangenaam vinden, dat is helemaal niet belangrijk. Jij vindt omgekeerd hun boodschap toch ook niet aangenaam? Ik heb daar geen moeite mee, wel vind ik het erg dat mensen zo blind naar de hel lopen, maar dat wakkert eerder mijn ijver aan om daar tegen te ageren en te waarschuwen, dan dat ik het bijltje er bij neer zou gooien.
Dat laatste is bij mij ook het geval. Anders was ik hier allang weg denk ik.
Aragorn schreef:Tjoh, volgens mij ben ik het nog eens met jas ook.(Alhoewel het wel erg veel gesystematiseer is.. dat is misschien ook weer niet de bedoeling.)
Dus als ik het goed begrijp is de wedergeboorte dus de rechtvaardigmaking en de bekering een gevolg van de rechtvaardigmaking en een beginsel der heiligmaking?