Moderator: Moderafo's
Christa schreef:Kaw schreef:Christa schreef:In de Bijbel zijn die verbonden ook niet terug te vinden.
In de bijbel zijn wel verbonden terug te vinden.
Jer. 31:
31 Ziet, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat Ik met het huis van Israel en met het huis van Juda een nieuw verbond zal maken;
32 Niet naar het verbond, dat Ik met hun vaderen gemaakt heb, ten dage als Ik hun hand aangreep, om hen uit Egypteland uit te voeren, welk Mijn verbond zij vernietigd hebben, hoewel Ik hen getrouwd had, spreekt de HEERE;
33 Maar dit is het verbond, dat Ik na die dagen met het huis van Israel maken zal, spreekt de HEERE: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven, en zal die in hun hart schrijven; en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn.
34 En zij zullen niet meer, een iegelijk zijn naaste, en een iegelijk zijn broeder, leren, zeggende: Kent den HEERE! want zij zullen Mij allen kennen, van hun kleinste af tot hun grootste toe, spreekt de HEERE; want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven, en hunner zonden niet meer gedenken.
Luc 22:
19 En Hij nam brood, en als Hij gedankt had, brak Hij het, en gaf het hun, zeggende: Dat is Mijn lichaam, hetwelk voor u gegeven wordt; doet dat tot Mijn gedachtenis.
20 Desgelijks ook den drinkbeker na het avondmaal, zeggende: Deze drinkbeker [is] het nieuwe testament in Mijn bloed, hetwelk voor u vergoten wordt.
Hebr. 7:22 Van een zoveel beter verbond is Jezus Borg geworden.
Daarom noem ik mijzelf een 1-verbonder.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.... in de bijbel vind je het woord genadeverbond, werkverbond en verbond der verlossing niet terug. Dus in die zin zijn die niet terug te vinden in de bijbel. Wel verbond dat wordt vaak genoemd, maar dat is niet specifiek zeg maar. oke?
Ontopic... over de 3 verbonden
jas schreef:Sabra, beter of meer je Bijbel lezen.
Zach. 6:12-13:
"En spreek tot hem, zeggende: Alzo spreekt de HEERE der heirscharen, zeggende: Ziet, een Man, Wiens naam is SPRUITE, Die zal uit Zijn plaats spruiten, en Hij zal des HEEREN tempel bouwen.
Ja, Hij zal den tempel des HEEREN bouwen, en Hij zal het sieraad dragen, en Hij zal zitten, en heersen op Zijn troon; en Hij zal priester zijn op Zijn troon; en de raad des vredes zal tussen die Beiden wezen.
waarnemer schreef:Veel verwarring ontstaat omdat men de verbonden die met Abraham en zijn zaad betrekt op de kerk. We lezen nergens in de hele Bijbel niet dat er een Verbond met de kerk is gesloten. Alleen met Israël. Voor de gemeente geldt alleen het geloof in de Heere Jezus de Messias, die voor onze zonden in gekomen en deze heeft verzoend door Zijn gehoorzaamheid tot aan het kruis. Daar wordt helemaal niet over een verbond gesproken. Alleen het geloof!
waarnemer schreef:Kaw,
Hier kan ik me in vinden. Jij hebt een zwembad en daar mag ik ook gebruik van maken, net zo vaak als ik wil. Maar het zwembad blijft van jou. Wij delen in het verbond dat met Israël is gesloten.
waarnemer schreef:Veel verwarring ontstaat omdat men de verbonden die met Abraham en zijn zaad betrekt op de kerk. We lezen nergens in de hele Bijbel niet dat er een Verbond met de kerk is gesloten. Alleen met Israël. Voor de gemeente geldt alleen het geloof in de Heere Jezus de Messias, die voor onze zonden in gekomen en deze heeft verzoend door Zijn gehoorzaamheid tot aan het kruis. Daar wordt helemaal niet over een verbond gesproken. Alleen het geloof!
Sabra schreef:jas schreef:Sabra, beter of meer je Bijbel lezen.
Zach. 6:12-13:
"En spreek tot hem, zeggende: Alzo spreekt de HEERE der heirscharen, zeggende: Ziet, een Man, Wiens naam is SPRUITE, Die zal uit Zijn plaats spruiten, en Hij zal des HEEREN tempel bouwen.
Ja, Hij zal den tempel des HEEREN bouwen, en Hij zal het sieraad dragen, en Hij zal zitten, en heersen op Zijn troon; en Hij zal priester zijn op Zijn troon; en de raad des vredes zal tussen die Beiden wezen.
Mijn bijbel zegt:
Zeg tegen hem: "Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Let op, een man met de naam Telg, die aan de stam zal uitbotten, herbouwt de tempel van de HEER. Hij is het die de tempel van de HEER zal herbouwen; hij is het die de koninklijke waardigheid zal dragen en zal heersen vanaf zijn troon. Er zal ook een priester zijn op een eigen troon, en samen zullen zij het land in goede vrede besturen.
Dit wijst dus op heel iets anders dan de raad des vredes waar Caprice het over heeft. Ten onrechte noemt hij het besluiten tussen de Vader en de Zoon van eeuwigheid de Raad des Vredes. Dat kom ik echt niet tegen in dit stuk.
caprice schreef:waarnemer schreef:Het beste is om verschillende vertalingen te lezen.
Waarom? Het oude volk had toch ook genoeg aan één vertaling?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten