Vreemd genoeg midden in een suizende skiroetsj richting Flachau (A) vroeg ik me plotseling af: waneer ben je bekeerd? En hoe merk je dat?
Zou iemand daar antwoord op kunnen geven?
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Optimatus schreef:Maar ik neem niet aan dat als je bekeerd bent, je per definitie naar één bepaald kerkgenootschap moet gaan. Ik bedoel, de bekeerde kerk is er niet.
Vanwaar die gedachtegang? Bekering is hetzelfde als wedergeboorte. God werkt in meerdere kerkverbanden.
Optimatus schreef:caprice schreef:Optimatus schreef:Maar ik neem niet aan dat als je bekeerd bent, je per definitie naar één bepaald kerkgenootschap moet gaan. Ik bedoel, de bekeerde kerk is er niet.
Vanwaar die gedachtegang? Bekering is hetzelfde als wedergeboorte. God werkt in meerdere kerkverbanden.
Mooi, dat zal ik onthouden.
caprice schreef:Het Verbond gaat mij hoger dan het verband, maar ik ben vaak altijd zo bang dat mensen zichzelf bedriegen voor de eeuwigheid.
Optimatus schreef:Vreemd genoeg midden in een suizende skiroetsj richting Flachau (A) vroeg ik me plotseling af: waneer ben je bekeerd? En hoe merk je dat?
Zou iemand daar antwoord op kunnen geven?
I Johannes 2:3 schreef:En hier aan kennen wij, dat wij Hem gekend hebben, zo wij Zijn geboden bewaren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten