Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 jan 2005 11:24

peentje schreef:
mw schreef:
peentje schreef:Ik werk ook in de zorg, nog maar 10 weken

wat leuk. Wat doe je precies?

Pc's reparen, netwerkstoringen verhelpen en de mensen in het DZ blij maken.

volgens mij kan hier niemand verder zeggen dat tie die taken binnen de zorg heeft! Ze zullen vast blij met je zijn! Ik ben ook altijd weer blij met de jongens van automatisering (zij misschien niet met mij :mrgreen: )
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 20 jan 2005 19:27

op onze afdeling werken idd ook veel christelijke mensen
Engaged @ 07-01-2005

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 jan 2005 19:35

Ik ben de enige op heel de afdeling (3 units) die christlijk is.... echt helemaal niemand verder. Dus denk dat het niet echt heel veel uitmaakt, scheelt misschien wel in welke woonplaats je werkt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 jan 2005 23:32

ik ben ook de enige christen in ons team.

Eerlijk gezegt vind ik het leuk om niet in een refo team te zitten! daar zat ik hier vvor in maar daar wordt erg op je gelet.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 21 jan 2005 11:12

In het personeelsrestaurant ben ik de ENIGSTE die bidt voor het eten, maar dat vinden ze heel gewoon, ze stellen geen vragen enzo.
What a wonderfull girl!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jan 2005 12:09

ik werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Ik ben oproepkracht in een prot. chr. GVT voor mensen met het Syndroom van Down in combinatie met dementie. De cliënten zitten in de leeftijdsgroep van 49 tot 66 jaar. Het is heel erg verzorgingsgericht. Ik doe de opleiding SPH, meer begeleiding dus. Vanaf 1 februari hoop ik stage te gaan lopen, 10 maanden lang, op een KDC, een groep kinderen tussen de 4 en 10 jaar. Deze instelling is neutraal. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Op het GVT wordt nog gelezen en gebeden en gedankt aan tafel. Daar zal dat misschien niet altijd het geval zijn.
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 jan 2005 14:53

peentje schreef:In het personeelsrestaurant ben ik de ENIGSTE die bidt voor het eten, maar dat vinden ze heel gewoon, ze stellen geen vragen enzo.

Even vervelend doen maar het de de ENIGE en niet enigste :oops: :mrgreen: :P

Bij ons bidden de mensen ook en ik eet met de mensen mee dus daar heb ik geen 'last' van. Wel weet iedereen dat ik christelijk ben en soms vragen ze ook dingen over mijn geloof, We hebben soms echt hele goede gesprekken :!:

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 21 jan 2005 16:48

Mijn collega's intresseren er zich ook niet voor, ook geen algemene belangstelling
What a wonderfull girl!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jan 2005 23:18

ik heb geregeld gesprekken met mijn collega's over het geloof. Ik laat wel altijd hen beginnen, want anders kom je zo prekerig over!
Ze vinden het allemaal wel best als ik mijn werk maar doe! Toch houden ze er wel rekening mee, ze wachten met eten tot ik gebeden heb, zij gaan op zondag met een bewoner naar het cafe terwijl ik eigenlijk mee moet. Als ze vloeken verontschuldigen ze zich en eerlijk gezegtt is het al minder dan toen ik er kwam werken!

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 22 jan 2005 14:20

De meeste collega's op mijn werk zijn christelijk, al wordt er wel heel verschillend over gedacht. MEt hen is het wel intressant om er over te praten, zolang zij en jezelf open staat voor hun kijk erop.
Een enkeling die 'doet helemaal nergens aan', maar het verschilt heel erg hoe ze er tegenover staan. Bij de een merk je dat er wel bewondering is voor de dingen waar je voor staat, terwijl de ander het maar belachelijk vind. Met de laatst genoemde begin ik niet uit mezelf over geloof, of er moet een opmerking gemaakt worden waar je op dat moment wel op kan ingaan.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 jan 2005 19:07

Eindelijk de moed gehad vandaag om (samen met een andere leerling) een klacht in te dienen over een collega....
Sommige mensen hadden nooit een beroep aan moeten nemen in de zorg.... :|

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2005 00:13

lammetje schreef:Eindelijk de moed gehad vandaag om (samen met een andere leerling) een klacht in te dienen over een collega....

GOED ZO! goed dat je het gedaan hebt! =D>

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 jan 2005 11:05

Gerdien B. schreef:
lammetje schreef:Eindelijk de moed gehad vandaag om (samen met een andere leerling) een klacht in te dienen over een collega....

GOED ZO! goed dat je het gedaan hebt! =D>

Twas errug moeilijk hoor maar blij dat het gedaan is nu :lol: Afwachten wat er uit het funcitoneringsgesprek komt en wij hopen heel erg dat die collega ontslagen wordt (maar dat is eigenlijk geen christelijke gedachte....)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2005 14:24

ff spuien!

vreselijke dienst gehad! De tvkabel is al 2 dagen stuk op het werk. Maar aangezien de bewoners mega gestructureerd zijn en elke avond tv kijken, was het 1 grote ramp! De 1 werd nog drukker dan de ander! Onder tussen nog bij 1 een nieuw programma instrueren. Dat eist al veel tijd en energie.

maar goed. Heb nu 2 dagen vrij!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 jan 2005 16:46

Gerdien B. schreef:ff spuien!

vreselijke dienst gehad! De tvkabel is al 2 dagen stuk op het werk. Maar aangezien de bewoners mega gestructureerd zijn en elke avond tv kijken, was het 1 grote ramp! De 1 werd nog drukker dan de ander! Onder tussen nog bij 1 een nieuw programma instrueren. Dat eist al veel tijd en energie.

maar goed. Heb nu 2 dagen vrij!

Geniet van je vrije dagen en ik hoop voor de dat die kabel over 2 dagen gemaakt is :!:

Terug naar “Archief”