Het is vast niet erg "christen-verantwoord" of hoe je het wilt noemen wat ik hier ga schetsen, maar ik vraag t me wel af enzo, dus post ik t toch maar...
Soms denk ik weleens is God niet gewoon een grote egoist..? Ik bedoel, Hij bedacht van ik ga de wereld schapen maar het is niet af, dus laat ik er maar wat mensen bij doen om het leuker te maken. Vervolgens maken die mensen een fout en geeft God ze straf. Hij maakt het leven veel onaangenamer voor ze daarna.
Vervolgens zend God Zijn Zoon om voor onze zonden te sterven en zo de dood te overwinnen zodat wij weer bij God kunnen komen...
Dan vraag ik me toch af, God is toch almachtig, waarom moet Zijn Zoon dan sterven om de dood te overwinnen en de weg naar God weer vrij te maken voor de mensen. Kan God dat niet gewoon zelf..?
En vervolgens wil God dat we Hem loven en prijzen omdat Hij ons gemaakt heeft en van alles voor ons gedaan heeft enzo...
Maar misschien ben ik er wel helemaal niet blij mee dat ik besta enzo... moet ik iemand prijzen die voor Zijn eigen zin/plezier mensen heeft gemaakt, terwijl die mensen er zelf helemaal niet blij mee zijn....
En zo kan ik nog wel een beeetje doorgaan....
Liever wil ik bovenstaande helemaal niet zo zien, en wil ik God enzo alleen maar prijzen... Maar dan steeds denk ik bovenstaande dingen en ja.. ik wil er van af dat ik zo denk, maar hoe... zijn er hier mensen die me op een of andere manier andere denkbeelden bij kunnen brengen.. denk ik soms veel te diep na en moet ik dat niet doen.. maar ik kan er ook niets aan doen dat ik er over na denk... naja ik ben benieuwd naar jullie antwoorden...