Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 11 mar 2003 22:25

Poging tot een antwoord op de vragen van Lalage.

Wat voor schade zou een homoseksuele relatie kunnen aanbrengen?
De homo's bedrijven schandelijkheid voor God. Twee vrouwen blijven zonder man.

Waarom heeft God dit verboden? De Schepper heeft ons man en vrouw gecreeerd. Anders had jij er niet hoeven zijn Lalage.

In welk opzicht gaat het in tegen het gebod der liefde? Is seks niet vaker een uiting van heel iets anders dan liefde, zoals lust, frustratie, nymfomanie, macht, geldnood etc.? Liefde kun je prima uiten zonder seks. Dat wordt in onze van seks doordrenkte maatschappij nog wel eens vergeten.

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 11 mar 2003 22:45

Torenspits schreef:Ik bedoel niet de scheiding tussen kaf en koren om het kaf vervolgens in de fik te steken. Maar gewoon voor de duidelijkheid in de discussie.

gebruik dan ook de juiste termen voor wat je bedoelt
geen sugestiefe taal maar duidelijke taal

Als een homoseksueel dit leest wordt hem hopelijk duidelijk dat het enige wat hij hoeft te doen om niet vermaand te worden (als het goed is) het afzien van seks is.
Ik kan dat ook als heteroseksueel, waarom hij niet?

volgens mij is het ieders eigen keuze wat hij/zij wel of niet doet met zijn/haar seksueele niegingen
en dat gelt zowel voor hetro's bie of homoseksueelen

Trouwens, denk je dat al die lieve kerkgenootschappen die niets gemeens zeggen over de homoseksuelen ook maar iets goeds bereiken bij hun? Gaan ze zich dan wel bekeren, soms?

het zou je verbaazen hoeveel homoseksueelen er zijn die niet prakticeren
omdat ze worden geaksepteerd voor wie ze zijn
maar die vind je niet in de gemeenschappen die alleen maar hel en verdoemenis prediken !
tevens heb ik erg veel bezwaaren tegen de genoodschappen of gemeentes die iemand die homoseksueel geaard is niet meer aktief laten deel nemen aan kerkdiensten
of belijdenis doen

Tenslotte zou ik waarschijnlijk niet protesteren als Magnum 1 van zijn ijsjes naar de zonde van homoseksualiteit zou noemen. Want dan wordt hopelijk wat duidelijker bij de doelgroep dat het ook daadwerkelijk een zonde is

ik heb hier over dit onderwerp al heel wat bijbelteksten voorbij zien komen
maar geen enkele waar duidelijk in staat dat het een zonde is
het zijn vaak teksten die in verschillende bijbels weer anders verwoord zijn
dat betekend dat of de taaloverzetting onduidelijk was
of dat de tekst beinfloed is door de opvatting van de vertaallers....
er staat nergens leterlijk dat het een zonde is
leaver dea as slaaf

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mar 2003 01:00

Torenspits schreef:Poging tot een antwoord op de vragen van Lalage.

De homo's bedrijven schandelijkheid voor God. Twee vrouwen blijven zonder man.

Wie zegt dat er voor elke vrouw een man is en voor elke man een vrouw? > topic 'De ware bestaat niet'
Bovendien, moet een homofiel (m/v) gedwongen worden te trouwen met een vrouw/man waar hij/zij niet verliefd op is, omdat hij nou eenmaal op mensen van hetzelfde geslacht valt?

Torenspits schreef:Waarom heeft God dit verboden? De Schepper heeft ons man en vrouw gecreeerd. Anders had jij er niet hoeven zijn Lalage.

Dat deed hij voor de voortplanting, dat begrijp ik wel, maar waarom is het verboden dan?

Torenspits schreef:In welk opzicht gaat het in tegen het gebod der liefde? Is seks niet vaker een uiting van heel iets anders dan liefde, zoals lust, frustratie, nymfomanie, macht, geldnood etc.? Liefde kun je prima uiten zonder seks. Dat wordt in onze van seks doordrenkte maatschappij nog wel eens vergeten.

Dat is geen antwoord op de vraag, want dit kan zowel voor homo- als heteroseks gelden.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 12 mar 2003 02:25

gebruik dan ook de juiste termen voor wat je bedoelt
geen sugestiefe taal maar duidelijke taal

Jij begrijpt prima wat Lalage met het kaf en het koren bedoeld, je zou ook natuurlijk en tegen de natuur in kunnen gebruiken!

volgens mij is het ieders eigen keuze wat hij/zij wel of niet doet met zijn/haar seksueele niegingen

De bijbel is hier heel erg duidelijk over! Homoseksualiteit is een afwijking en (het praktiseren dus voor alle duidelijkheid!) zeer kwalijk! (net als veel andere zonden overigens!)

maar die vind je niet in de gemeenschappen die alleen maar hel en verdoemenis prediken !

Ik heb diep respect voor homo's die hun geaardheid onderdrukken omdat ze weten dat het zondig is (dus niet voor diegenen die het enkel doen voor de acceptatie). Als je homo bent kun je daar niets aan doen over het algemeen, wanneer je praktiseert ben je erg fout bezig!

tevens heb ik erg veel bezwaaren tegen de genoodschappen of gemeentes die iemand die homoseksueel geaard is niet meer aktief laten deel nemen aan kerkdiensten
of belijdenis doen

Hoe kan een praktiserend homoseksueel nou belijdenis doen terwijl hij willens en wetens gedrag vertoont wat heel erg duidelijk tegen de bijbel indruist?!? Let wel: geen mens is zonder zonde, we zijn allemaal heel erg fout!

ik heb hier over dit onderwerp al heel wat bijbelteksten voorbij zien komen maar geen enkele waar duidelijk in staat dat het een zonde is
het zijn vaak teksten die in verschillende bijbels weer anders verwoord zijn dat betekend dat of de taaloverzetting onduidelijk was
of dat de tekst beinfloed is door de opvatting van de vertaallers....
er staat nergens leterlijk dat het een zonde is

Jij denkt zeker ook dat je richting Eindhoven moet als je naar Amsterdam wilt, ofniet?? Kerel, wees nou ajb eens eerlijk tegen jezelf, het gaat om je eeuwigheid!!

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 12 mar 2003 08:30

Koss schreef:volgens mij is het ieders eigen keuze wat hij/zij wel of niet doet met zijn/haar seksueele niegingen

Maar dat sommige keuzes leiden naar de hel mogen wij toch wel blijven uitdragen, of niet?

Ik ken geen gemeenschappen waar alleen maar h&v gepreekt wordt. En waar vind jij die homofielen dan?
tevens heb ik erg veel bezwaaren tegen de genoodschappen of gemeentes die iemand die homoseksueel geaard is niet meer aktief laten deel nemen aan kerkdiensten of belijdenis doen

Naast alle begrip die jij voor homoseksuelen vraagt, kun jij misschien begrip opbrengen voor kerken die het Woord van God willen vasthouden en uitdragen en die willen voorkomen dat het zondige karakter van homoseksualiteit langzaam wordt uitgehold? Dat zij soms ook fouten maken en mensen misschien eens tekort doen? Dat het soms nodig is om zondaars streng aan te pakken of zelfs te excommuniceren? Dat het voor kan komen dat homoseksuelen alleen maar in de kerk zitten om hun zonde geaccepteerd te krijgen?
De duivel is voorlopig nog niet tevreden in Nederland waar het bizarre homohuwelijk reeds is toegestaan. Nee dit land met een volk zonder ruggengraat zal uitgeperst worden totdat iedereen zal getuigen dat homoseksualiteit moreel juist is. Totdat geen kerk meer zal durven zeggen wat God wil dat wij zeggen. Dat homoseksualiteit EEN GRUWEL is en dat de plegers ervan naar de hel gaan. Maar om mijn getuigenis te smoren zal men mij moeten onthoofden.
Taal duidelijk genoeg, Koss, of ergens nog te suggestief?

Dat teksten in de Bijbel niet duidelijk genoeg zijn voor jou, dat jij sommige waarheden gewoon niet waar wil hebben, lijkt mij voorlopig een feit. Maar ik zal je tegemoet komen.

1 Joh.3:4
de zonde is wetteloosheid

En wat is de wet?

Lev.18:22
En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 12 mar 2003 08:58

Lalage schreef:Wie zegt dat er voor elke vrouw een man is en voor elke man een vrouw? > topic 'De ware bestaat niet'
Bovendien, moet een homofiel (m/v) gedwongen worden te trouwen met een vrouw/man waar hij/zij niet verliefd op is, omdat hij nou eenmaal op mensen van hetzelfde geslacht valt?

Topic ga ik opzoeken, want ik geloof in de ware.
Nee, natuurlijk moet een homofiel niet gedwongen trouwen. Als God hem/haar zijn natuurlijke geaardheid niet teruggeeft, laat hem alleen blijven.

Dat deed hij voor de voortplanting, dat begrijp ik wel, maar waarom is het verboden dan?

Niet alleen voor de voortplanting. Voor mij heeft een vrouw veel meer waarde dan alleen vruchtbare aarde voor het zaad te zijn.
Dat je niet door rood mag rijden omdat je anders een botsing kunt krijgen, snap ik wel, maar waarom mag je niet door rood rijden dan? Is dit zo'n type vraag, of snap ik je bedoeling niet?

Dat is geen antwoord op de vraag, want dit kan zowel voor homo- als heteroseks gelden.

Ondanks het feit dat mijn antwoord ook voor heteroseks geldt is het wel een antwoord op de vraag.
* Want heteroseks (zonder voorbehoedsmiddelen ) kan grote gevolgen hebben; nieuw leven. Dat is een hoge prijs voor een avondje pret.
* Zaad gaat bij homoseks altijd verloren, bij heteroseks niet.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 mar 2003 09:44

Oke, mijn antwoord is misschien niet helemaal reformatorisch, maar toch wil ik het hier plaatsen. Het huwelijk en de seksualiteit zijn instellingen door God gegeven. Ik wil ze zien als sacramenten. Juist omdat in de Bijbel het beeld van het huwelijk vaak gebruikt wordt om de relatie tussen God en Zijn volk of Zijn gemeente aan te geven. Maar ook wordt de relatie tussen Christus en Zijn gemeente als basis gegeven voor het huwelijk. Hier moet een huwelijk op gericht zijn. Omwille van de heiligheid van de relatie tussen God en Zijn gemeente moeten wij ook het huwelijk houden volgens de instellingen zoals God die gegeven heeft. Waarbij er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen de verschillende partners in het huwelijk. Zoals er ook een duidelijk onderscheid is tussen God en Zijn volk en/of Zijn gemeente. Maar hierbij gebruik ik echt de visie dat het huwelijk een sacrament is. Wat in de reformatorische kerken niet erkend wordt.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mar 2003 11:29

*zucht* ik denk dat ik het nooit zal begrijpen

Als ik ooit een mens tegenkom dat hiermee worstelt en die mij na aan het hart ligt, zal ik met die persoon proberen te bidden. Meer kan ik niet doen.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 12 mar 2003 16:19

RieBo schreef:
Lalage schreef:Keej, ik begrijp het bijna allemaal. Maar ik heb nog een vraag over:
Wat voor schade zou een homoseksuele relatie kunnen aanbrengen? Waarom heeft God dit verboden? In welk opzicht gaat het in tegen het gebod der liefde?

Ik denk dat dit een deeltje ervan is.
Al kijk je alleen maar naar opvoeding. Als je intieme problemen had, ging je naar je moeder, dat is iets wat specifiek aan vrouwen gegeven is. Kinderen gaan meestal alleen naar vader als er technische probleempjes zijn. Over het algemeen dan. Ik ken vaders waar je ook heel goed andere problemen kwijt kan. Maar als je vroeger thuis kwam, was jou eerste vraag niet, waar is moeder? als je haar niet zag?

Wat heeft dit antwoord te maken met homoseksualiteit of homofiel zijn?

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 12 mar 2003 16:24

Torenspits schreef:Voor de duidelijkheid eerst nog maar weer eens een definitie.
Ik dacht dat het toch al algemeen gangbaar was om het volgende onderscheid te maken tussen homofiel en homoseksueel.
Een homofiel is een mens met een seksuele voorkeur voor iemand van zijn eigen geslacht.
Een homoseksueel is een homofiel die zijn voorkeur in de praktijk brengt door daadwerkelijk geslachtsgemeenschap te hebben met iemand van hetzelfde geslacht (grenzen worden overschreden).

Als ik dus schrijf dat een homoseksueel zijn potentiele vrouw tekort doet zeg ik dat omdat die homoseksueel dus seks heeft met een ander dan zijn vrouw. (Niet omdat zij geen seks met hem zou hebben. Misschien is hij wel zo'n slechte bedpartner dat ze blij toe is geen seks met hem te hebben-ze mag in ieder geval niet blij zijn dat hij seks met een ander heeft.)

Ik heb niet gezegd(ook niet geimpliceerd) dat je je eventuele vrouw tekort doet door een celibataire houding. Zelf ben ik na een ongelukkige -uit onwetendheid geboren- zonde al bijna 13 jaar celibatair, dus ik weet echt wel wat Paulus daarvan vindt!

Je zegt dat een homoseksueel zijn (?) potentiele tekort doet omdat hij geen seks met haar heeft, maar een celibateir iemand niet ...

Dat is toch onzin :!:

Beide hebben geen seks met een vrouw, en als jij vind dat je daarmee een vrouw te kort doet, geldt dat dus voor beide !
Ik denk overigens dat het niet hebben van seks met een vrouw niet per definitie verkeerd is, maar zelfs goed is als je niet met haar bent getrouwd :wink:

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 12 mar 2003 16:59

Torenspits schreef:Wat voor schade zou een homoseksuele relatie kunnen aanbrengen?
De homo's bedrijven schandelijkheid voor God.

Ik heb Bijbelstukken aangehaalt door parsifal opgezocht.

1 Genesis.
Gen 19:1-13 1 En die twee engelen kwamen te Sodom in den avond; en Lot zat in de poort te Sodom; en als Lot hen zag, stond hij op hun tegemoet, en boog zich met het aangezicht ter aarde. 2 En hij zeide: Ziet nu, mijne heren! keert toch in ten huize van uw knecht, en vernacht, en wast uw voeten; en gij zult vroeg opstaan, en gaan uws weegs. En zij zeiden: Neen, maar wij zullen op de straat vernachten. 3 En hij hield bij hen zeer aan, zodat zij tot hem inkeerden, en kwamen in zijn huis; en hij maakte hun een maaltijd, en bakte ongezuurde koeken, en zij aten.
4 Eer zij zich te slapen leiden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af. 5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen. 6 Toen ging Lot uit tot hen aan de deur, en hij sloot de deur achter zich toe; 7 En hij zeide: Mijn broeders! doet toch geen kwaad! 8 Ziet toch, ik heb twee dochters, die geen man bekend hebben; ik zal haar nu tot u uitbrengen, en doet haar, zoals het goed is in uw ogen; alleenlijk doet dezen mannen niets; want daarom zijn zij onder de schaduw mijns daks ingegaan. 9 Toen zeiden zij: Kom verder aan! Voorts zeiden zij: Deze ene is gekomen, om als vreemdeling [hier] te wonen, en zoude hij alleszins rechter zijn? Nu zullen wij u meer kwaads doen, dan hun. En zij drongen zeer op den man, op Lot, en zij traden toe om de deur open te breken.
10 Doch die mannen staken hun hand uit, en deden Lot tot zich inkomen in het huis, en sloten de deur toe. 11 En zij sloegen de mannen, die aan de deur van het huis waren, met verblindheden, van den kleinste tot aan den grootste, zodat zij moede werden, om de deur te vinden. 12 Toen zeiden die mannen tot Lot: Wien hebt gij hier nog meer? een schoonzoon, of uw zonen, of uw dochteren, en allen, die gij hebt in deze stad, breng uit deze plaats; 13 Want wij gaan deze plaats verderven, omdat haar geroep groot geworden is voor het aangezicht des HEEREN, en de HEERE ons uitgezonden heeft, om haar te verderven.

Je kunt dit lezen als dat Lot zich meer bekommert om het (verkrachtings)lot van de mannen dan om dat van zijn dochters ...

2 Levitus.
Lev. 18:22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
Lev.20:13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Dit zijn twee krachtige veroordeling van biseksualiteit oftwel een trio :!:
Overigens staan deze tussen allemaal wetten die wij als niet van belang achten vandaag te dag, dus dat op zich zwakt dit argument af, maar het boerenverstand zegt dat biseksualiteit dit een vorm van overspel is, omdat je niet 1 monogame partner hebt.

3 De Romeinenbrief
Hier staat dat het homoseksuele verlangen een straf van God is omdat ze God niet de ere geven die Hem toekomt:
Rom.1: 21 Omdat zij, God kennende, [Hem] als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden; 22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden; 23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende [gedierten]. 24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren; 25 [Als] die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het [gebruik] tegen nature; 27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die [daartoe] behoorde, in zichzelven ontvangende. 28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen; 29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;

4 eerste brief aan de Korintiërs en Timotheus.
1 Kor 6:(St.V)9 Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beerven? 10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven.
(LuV)9 Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het rijk Gods niet beërven zullen? 10 Dwaalt niet! Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die ontucht met mannen bedrijven, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, noch lasteraars, noch rovers zullen het rijk Gods beërven.

1 Tim. 1:(Staten)8 Doch wij weten, dat de wet goed is, zo iemand die wettelijk gebruikt; 9 En hij dit weet, dat den rechtvaardigen de wet niet is gezet, maar den onrechtvaardigen en den halsstarrigen, den goddelozen en den zondaren, den onheiligen en den ongoddelijken, den vadermoorders en den moedermoorders, den doodslagers, 10 Den hoereerders, dien, die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is; 11 Naar het Evangelie der heerlijkheid des zaligen Gods, dat mij toebetrouwd is.
(Luthers)8 Maar wij weten, dat de Wet goed is, zo iemand haar recht gebruikt, 9 en dit weet, dat den rechtvaardigen geen wet gegeven is, maar den bandelozen en ongehoorzamen, den goddelozen en zondaren, den onheiligen en onreinen, vadermoorders en moedermoorders, doodslagers, 10 hoereerders, wellustigen, mensendieven, leugenaars, meineedigen, en wat er meer met de gezonde leer in strijd is, 11 naar het heerlijk Evangelie des zaligen Gods, dat mij is toebetrouwd.

Het ligt hier aan de vertaling en aan de interpretatie of hier zuiver homoseksualiteit of homoseksueel onttucht danwel prostitutie wordt bedoelt.

5 De 10 geboden.
In de 10 geboden wordt homoseksualiteit niet genoemd, wel wordt overspel genoemd.

6 Het evangelie
In het Evangelie wordt homoseksualiteit niet genoemd, wel worden de huwelijkswetten en het overspel aangescherp door Jezus in Mat.5.

7 De basis van de wet en der profeten.
Homoseksualiteit kan niet afgeleid worden als zonde door de wet der liefde (Mat.22:36-40). Dit geldt natuurlijk wel voor mensen die homo- of heteroseksualiteit bedrijven buiten een levenslange monogame relatie.

Dus samengevat is er geen keiharde Bijbelse veroordeling van homoseksualiteit. Wel wordt het homoseksueel zijn gezien als een straf van God in de Romeinenbrief en de vraag is dan wie Gods straf kan weerstaan ...

Verder argumentatie:
Torenspits schreef:Twee vrouwen blijven zonder man.

(of omgekeerd natuurlijk :wink: )
Dat maakt het even erg dan als twee mannen samen besluiten om celibatair door het leven gaan ... :!:

Torenspits schreef:Waarom heeft God dit verboden? De Schepper heeft ons man en vrouw gecreeerd. Anders had jij er niet hoeven zijn Lalage.

De Schepper heeft ook geen ziekte, veroudering en dood gecreeerd, maar is een mens daarom zondig als hij ziek wordt :?:

Torenspits schreef:In welk opzicht gaat het in tegen het gebod der liefde? Is seks niet vaker een uiting van heel iets anders dan liefde, zoals lust, frustratie, nymfomanie, macht, geldnood etc.? Liefde kun je prima uiten zonder seks. Dat wordt in onze van seks doordrenkte maatschappij nog wel eens vergeten.

Natuurlijk is dat zo, maar dat is niet specifiek voor homoseksuele seks; het is immers ook het geval bij heteroseksuele seks. Toch staat het Hooglied vol met het bezingen van echte oprechte levenslange liefde en de seks die daarbij hoort :!:

John

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 12 mar 2003 17:49

daar was al een topic over
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=904
leaver dea as slaaf

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 12 mar 2003 18:04

Cybercurse schreef:Jij begrijpt prima wat Lalage met het kaf en het koren bedoeld, je zou ook natuurlijk en tegen de natuur in kunnen gebruiken!

das wel een leuke paralel die je trekt
laten we daar eens wat verder over na denken

het kaf en de koren komen bijde van de zelfde plant
een plant die van wortel tot stuifmeel totaal natuurlijk is
de eenige reden dat het kaf en het koren geschijden worden is omdat de mens en niet de plant waar het van afkomstig is meer belang heeft bij het koren dan de kaf

Hoe kan een praktiserend homoseksueel nou belijdenis doen terwijl hij willens en wetens gedrag vertoont wat heel erg duidelijk tegen de bijbel indruist?!? Let wel: geen mens is zonder zonde, we zijn allemaal heel erg fout!

hoe kan er dan uberhoubt iemand belijdenis doen als iedereen fout is ?

Jij denkt zeker ook dat je richting Eindhoven moet als je naar Amsterdam wilt, ofniet?? Kerel, wees nou ajb eens eerlijk tegen jezelf, het gaat om je eeuwigheid!!

hmmmm......
nu ben ik het spoor bijster...
waar wil je nu presies heen met deze opmerking ?
leaver dea as slaaf

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 12 mar 2003 18:14

Torenspits schreef:Maar dat sommige keuzes leiden naar de hel mogen wij toch wel blijven uitdragen, of niet?

uitdragen heb ik verders geen problemen mee
iedereen heeft recht op zijn/haar religieuse overtuiging
maar waneer ik zie hoe een vriendin van me als 2e rangs burger word behandeld omdat ze lesbiesche gevoellens heeft gaat mij veel te ver
zij is volledig overtuigd christen
en draacht dat ook uit
maar ze mag niet meer actief deel nemen aan kerkdiensten e.d.
overgens is het ook in strijd met de grondwet (artikel 1) en de wet op gelijke behandeling
maar daar over heb ik in het begin van deze topic al een uitgebrijde uitwijding gedaan

Totdat geen kerk meer zal durven zeggen wat God wil dat wij zeggen. Dat homoseksualiteit EEN GRUWEL is en dat de plegers ervan naar de hel gaan. Maar om mijn getuigenis te smoren zal men mij moeten onthoofden.
Taal duidelijk genoeg, Koss, of ergens nog te suggestief?

was is het hebreeuwse woord voor gruwel ?
leaver dea as slaaf

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 12 mar 2003 18:40

In hoeverre is je vriendin zelf duidelijk naar de gemeente hoe zij denkt over homoseksualiteit? Kan zij het verenigen met de Bijbel of de wil van God. Want dan kan ik een strenge houding van de kerk zeer goed begrijpen. Discussies zoals deze kun je missen als kiespijn.

Wat veelal vertaald is met gruwel is in het fonetisch hebreeuws to'eva.

Terug naar “Archief”