Torenspits schreef:Ik bedoel niet de scheiding tussen kaf en koren om het kaf vervolgens in de fik te steken. Maar gewoon voor de duidelijkheid in de discussie.
gebruik dan ook de juiste termen voor wat je bedoelt
geen sugestiefe taal maar duidelijke taal
Als een homoseksueel dit leest wordt hem hopelijk duidelijk dat het enige wat hij hoeft te doen om niet vermaand te worden (als het goed is) het afzien van seks is.
Ik kan dat ook als heteroseksueel, waarom hij niet?
volgens mij is het ieders eigen keuze wat hij/zij wel of niet doet met zijn/haar seksueele niegingen
en dat gelt zowel voor hetro's bie of homoseksueelen
Trouwens, denk je dat al die lieve kerkgenootschappen die niets gemeens zeggen over de homoseksuelen ook maar iets goeds bereiken bij hun? Gaan ze zich dan wel bekeren, soms?
het zou je verbaazen hoeveel homoseksueelen er zijn die niet prakticeren
omdat ze worden geaksepteerd voor wie ze zijn
maar die vind je niet in de gemeenschappen die alleen maar hel en verdoemenis prediken !
tevens heb ik erg veel bezwaaren tegen de genoodschappen of gemeentes die iemand die homoseksueel geaard is niet meer aktief laten deel nemen aan kerkdiensten
of belijdenis doen
Tenslotte zou ik waarschijnlijk niet protesteren als Magnum 1 van zijn ijsjes naar de zonde van homoseksualiteit zou noemen. Want dan wordt hopelijk wat duidelijker bij de doelgroep dat het ook daadwerkelijk een zonde is
ik heb hier over dit onderwerp al heel wat bijbelteksten voorbij zien komen
maar geen enkele waar duidelijk in staat dat het een zonde is
het zijn vaak teksten die in verschillende bijbels weer anders verwoord zijn
dat betekend dat of de taaloverzetting onduidelijk was
of dat de tekst beinfloed is door de opvatting van de vertaallers....
er staat nergens leterlijk dat het een zonde is