Refoweb's Dr. Love vragenrubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 jan 2005 09:42

verknipterefo schreef:
Raido schreef:Ja dus? als je allebei geeft en allebei ontvangt en allebei gelukkig bent, samen... dan is het goed.

In de praktijk blijkt dus dat dat niet meevalt....
Uit jou eigen praktijk of wat je hier hebt horen zeggen, ik kan jou uit praktijk zeggen dat het fantastisch is om iemand liefde te geven... ookal krijg je soms echt niet wat terug, dan is het nog fantatisch.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 25 jan 2005 09:57

Misschien heb ik nog wat te weinig ervaring om me hier in te mengen, maar net wat je zegt, ook al krijg je niets terug dan is het idd fantastisch, uberhaupt al.
gelukkig heb ik altijd nog wat teruggekregen.
What a wonderfull girl!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 jan 2005 10:20

Nou percies, ik krijg niet altijd wat terug, omdat mijn vriendin zwaar depressief is geweest, dat gaat nu gelukkig veel beter. Maar dan is het soms gewoon best moeilijk, als je je vriendin ziet lijden, en dat je dan liefde mag geven en dan toch ziet dat het dan iets beter gaat, ze iets opfleurt, iets licht krijgt... dan krijg je ook op die manier wat terug.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 jan 2005 13:17

Raido schreef:Nou percies, ik krijg niet altijd wat terug, omdat mijn vriendin zwaar depressief is geweest, dat gaat nu gelukkig veel beter. Maar dan is het soms gewoon best moeilijk, als je je vriendin ziet lijden, en dat je dan liefde mag geven en dan toch ziet dat het dan iets beter gaat, ze iets opfleurt, iets licht krijgt... dan krijg je ook op die manier wat terug.

Jep. :)

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 26 jan 2005 00:39

Raido schreef:
verknipterefo schreef:
Raido schreef:Ja dus? als je allebei geeft en allebei ontvangt en allebei gelukkig bent, samen... dan is het goed.

In de praktijk blijkt dus dat dat niet meevalt....
Uit jou eigen praktijk of wat je hier hebt horen zeggen, ik kan jou uit praktijk zeggen dat het fantastisch is om iemand liefde te geven... ookal krijg je soms echt niet wat terug, dan is het nog fantatisch.

Uit mijn eigen praktijk blijkt dat het in het begin allemaal nog wel leuk is, maar dat het gewoon steeds lastiger wordt. Verder zie ik zo onwijs veel kapotte huwelijken. Dat maakt me enorm bang om ooit nog een relatie aan te gaan.

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 26 jan 2005 19:03

peentje schreef:Misschien heb ik nog wat te weinig ervaring om me hier in te mengen, maar net wat je zegt, ook al krijg je niets terug dan is het idd fantastisch, uberhaupt al.

Al krijg je niets terug, houd je het niet lang vol.
En als je het lang vol hebt gehouden, weet ik zeker dat je iets terug gekregen hebt... Ja toch? Er is waarschijnlijk niemand die zegt: Ik krijg nooit iets terug en toch houd ik het vol. Je krijgt misschien niet zo veel terug, maar heus wel wat.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 31 jan 2005 15:41

verknipterefo schreef:
peentje schreef:Misschien heb ik nog wat te weinig ervaring om me hier in te mengen, maar net wat je zegt, ook al krijg je niets terug dan is het idd fantastisch, uberhaupt al.

En als je het lang vol hebt gehouden, weet ik zeker dat je iets terug gekregen hebt... Ja toch? Er is waarschijnlijk niemand die zegt: Ik krijg nooit iets terug en toch houd ik het vol. Je krijgt misschien niet zo veel terug, maar heus wel wat.

Zie quote Raido
What a wonderfull girl!!

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 02 feb 2005 21:29

peentje schreef:
verknipterefo schreef:

Zie quote Raido

"niets" is wat anders dan "niet altijd"...

Mondriaan
Mineur
Mineur

Re: nieuwe vraag

Berichtdoor Mondriaan » 04 feb 2005 20:29

verknipterefo schreef:
Aragorn schreef:Nee, tuurlijk, maar het is een verschil of dat van beide kanten is of dat de een zich constant opoffert voor de andere.

Ik heb wel eens gehoord dat een relatie 90% geven is en 10% ontvangen. 't Lijkt mijn zo slecht rendement en ook heb ik het idee dat er een hoop verloren gaat....

zeg verknipterefo, je verknipt het net verkeert

als je allebei meer geeft dan je krijgt wordt hete van zelf 50% geven 50%krijgen. en elkaar aanvullen op het juiste moment op het juiste karakterpunt. :wink:

en je willen geven voor de ander moet je wel aan toe zijn en wel willen,
bedenk wel als jij echt iemand ziet en het vonkje vliegt over nou..... :oops: ........ :lol:
dan gaat het toch wel vanzelf ondanks het harde gesputter van nu :wink:
::)) :mrgreen: ::))

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 04 feb 2005 21:20

Mondriaan schreef:bedenk wel als jij echt iemand ziet en het vonkje vliegt over nou..... :oops: ........ :lol:

M'n bougie is stuk :(
Nee, 'k denk wel dat je gelijk hebt.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 04 feb 2005 22:02

verknipterefo schreef:
Mondriaan schreef:bedenk wel als jij echt iemand ziet en het vonkje vliegt over nou..... :oops: ........ :lol:

M'n bougie is stuk :(
Nee, 'k denk wel dat je gelijk hebt.

dat dacht ik wel dat ik gelijk had natuur is niet te temmen :P
en ach draai er gewoon een nieuwe bouchie in! :mrgreen: :wink:

Terug naar “Archief”