Uitgaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 23 jan 2005 22:14

jas schreef:
Cisca schreef:
brammetje schreef:Als je dan voor de laatste keer uit gaat . hoop ik dat je daarna binnen mag gaan !

om maaltijd te houden in de Feestzaal . dat is pas uitgaan .

Hm, ik denk niet dat dat bestaat :wink:

Ik denk het ook niet, ik weet het zeker. Maar dan zullen we wel het bruiloftskleed van Christus gerechtigheid moeten aanhebben. Anders zullen we uitgeworpen worden in de buitenste duisternis waar wening is en knersing der tanden.

AMEN :D
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jan 2005 22:31

brammetje schreef:
jas schreef:
Cisca schreef:
brammetje schreef:Als je dan voor de laatste keer uit gaat . hoop ik dat je daarna binnen mag gaan !

om maaltijd te houden in de Feestzaal . dat is pas uitgaan .

Hm, ik denk niet dat dat bestaat :wink:

Ik denk het ook niet, ik weet het zeker. Maar dan zullen we wel het bruiloftskleed van Christus gerechtigheid moeten aanhebben. Anders zullen we uitgeworpen worden in de buitenste duisternis waar wening is en knersing der tanden.

AMEN :D

Nou ja, ik ben niet bang in het donker :wink:

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 23 jan 2005 22:35

En nu normaal nederlands please :roll:

Gisteravond nog ff in de kroeg gezeten van 1.00-2.00 u. Was even een anticlimax en een rustpunt. Verder de halve nacht gewandeld, gepraat en geluisterd.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 jan 2005 00:16

Javaca schreef:En nu normaal nederlands please :roll:

Gisteravond nog ff in de kroeg gezeten van 1.00-2.00 u. Was even een anticlimax en een rustpunt. Verder de halve nacht gewandeld, gepraat en geluisterd.

Ach ja, het is een hellend vlak zal ik maar zeggen. Alles moet kunnen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 jan 2005 00:41

Jammer dat je in cliche's begint te vervallen jas.. ik had op toch een iets originelere donderpreek verwacht.. 8)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 jan 2005 01:08

Aragorn schreef:Jammer dat je in cliche's begint te vervallen jas.. ik had op toch een iets originelere donderpreek verwacht.. 8)

Het is erg vermoeiend Aragorn. Maar speciaal voor jou dan. Zoals je weet ben ik van mening dat de kroeg niet de plaats is voor christenen, maar als daar ook nog eens bij komt het ontheiligen van de zondag getuigt dat voor mij van een respectloze houding t.o.v. God en Zijn Woord. Het is een openlijk bespotten van Zijn inzettingen en komt eigenlijk neer op de roep van de goddeloze Farao; "Wie is de Heere, Wiens stem ik gehoorzamen zou, (..) ik ken de Heere niet". Maar dat bedoel ik met hellend vlak. En begrijp goed, dat ik zelf hele zondagen in de kroeg heb doorgebracht, ik ga me dus niet beter voordoen dan ik ben, maar ik weet wel, dat de klok getuigt tegen het geweten als men in de kroeg zit op de dag des Heeren. Ook weet ik zo goed dat de zonde een hellend vlak is, want immers, na de eerste zonde telt altijd alleen nog maar de volgende. Dus na 10 zonden, telt slechts de 11e, na 20 zonden, de 21e, na 100.000 zonden de 100.001e. Een mens stapt altijd over de laatste zonde heen naar de volgende en denkt niet meer aan alle andere daarvoor. Dat is het hellend vlak der zonde. "Het is toch gebeurd", zegt men dan, "we kunnen het niet meer terugdraaien". Dus gaan we maar door. Zonde is geen zonde meer Aragorn. Maar nu is de Heere een einde aan het maken met de bewoners dezer aarde en Zijn gerichten beginnen ons te treffen, en zelfs dat wordt niet gezien. De mens zondigt gewoon door. Het staat ook beschreven hoor. In openb. kun je lezen dat de mensen zich na de ergste plagen niet zullen bekeren. Dat komt Aragorn omdat de Heere Zijn Geest van de aarde aan het wegnemen is, maar niemand merkt het op. Daarom zal de mens altijd maar doorgaan in zijn zondige weg en wandel en zal hij uiteindelijk eindigen in het eeuwige verderf. Er zullen er nog bekeerd worden maar alles wijst op de vervolmaking der tijden en profetiën.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 jan 2005 09:58

Kom op Jas, de zondag is grote bullshit, dat zou jij als waardig christen moeten weten... Als iemand die alle kerken en alle andere christenen behalve de oudvaders verdoemt. Je zou moeten weten dat de zondag door diezelfde goddeloze mensen (jij bent dat uiteraard niet meer) is ingesteld...
Dat jij je zonodig in het verleden moest verlustigen aan geile dames en dat jij zonodig jezelf klem moest zuipen, dat wil niet zeggen dat alle mensen die in een cafe komen (ongetwijfeld andere kroegen dan die zuiptenten van jou) dat doen...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 jan 2005 10:09

Misschien eens goed om deze tekst toe te passen:

1 Kor:8

7: Doch in allen is de kennis niet; maar sommigen, met een geweten des afgods tot nog toe, eten als iets dat den afgoden geofferd is; en hun geweten, zwak zijnde, wordt bevlekt.
8: De spijze nu maakt ons Gode niet aangenaam; want hetzij dat wij eten, wij hebben geen overvloed; en hetzij dat wij niet eten, wij hebben geen gebrek.

Ofwel, als jij er met je geweten niet over uit kunt om naar een cafe te gaan, ga dan niet! Kun je dat wel, ga dan gerust. Zo was het toen ook, maar toen ging het over het eten van offervlees.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Collateral

Berichtdoor Collateral » 24 jan 2005 10:32

Raido schreef:Misschien eens goed om deze tekst toe te passen:

1 Kor:8

Of deze, die ik hier al eerder postte...:

Collateral schreef:Romeinen 14:1-14
1 Dengene nu, die zwak is in het geloof, neemt aan, maar niet tot twistige samensprekingen.
2 De een gelooft wel, dat men alles eten mag, maar die zwak is, eet moeskruiden.
3 Die daar eet, verachte hem niet, die niet eet; en die niet eet, oordele hem niet, die daar eet; want God heeft hem aangenomen.
4 Wie zijt gij, die eens anderen huisknecht oordeelt? Hij staat, of hij valt zijn eigen heer; doch hij zal vastgesteld worden, want God is machtig hem vast te stellen.
5 De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
6 Die den dag waarneemt, die neemt hem waar den Heere; en die den dag niet waarneemt, die neemt hem niet waar den Heere. Die daar eet, die eet zulks den Heere, want hij dankt God; en die niet eet, die eet zulks den Heere niet, en hij dankt God.
7 Want niemand van ons leeft zichzelven, en niemand sterft zichzelven.
8 Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren.
9 Want daartoe is Christus ook gestorven, en opgestaan, en weder levend geworden, opdat Hij beiden over doden en levenden heersen zou.
10 Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor den rechterstoel van Christus gesteld worden.
11 Want er is geschreven: Ik leef, zegt de Heere; voor Mij zal alle knie zich buigen, en alle tong zal God belijden.
12 Zo dan een iegelijk van ons zal voor zichzelven Gode rekenschap geven.
13 Laat ons dan elkander niet meer oordelen; maar oordeelt dit liever, namelijk, dat gij den broeder geen aanstoot of ergernis geeft.
14 Ik weet en ben verzekerd in den Heere Jezus, dat geen ding onrein is in zichzelven; dan die acht iets onrein te zijn, dien is het onrein.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 jan 2005 16:10

kurtyo schreef:Kom op Jas, de zondag is grote bullshit, dat zou jij als waardig christen moeten weten... Als iemand die alle kerken en alle andere christenen behalve de oudvaders verdoemt. Je zou moeten weten dat de zondag door diezelfde goddeloze mensen (jij bent dat uiteraard niet meer) is ingesteld...
Dat jij je zonodig in het verleden moest verlustigen aan geile dames en dat jij zonodig jezelf klem moest zuipen, dat wil niet zeggen dat alle mensen die in een cafe komen (ongetwijfeld andere kroegen dan die zuiptenten van jou) dat doen...

Gelukkig dat jij en anderen veel beter zijn dan ik.

André

Berichtdoor André » 24 jan 2005 16:13

jas schreef:
kurtyo schreef:Kom op Jas, de zondag is grote bullshit, dat zou jij als waardig christen moeten weten... Als iemand die alle kerken en alle andere christenen behalve de oudvaders verdoemt. Je zou moeten weten dat de zondag door diezelfde goddeloze mensen (jij bent dat uiteraard niet meer) is ingesteld...

Beter is niet het goede woord naar mijn bescheiden mening, wel anders ja anders lijkt mij een prettige omschrijving.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 jan 2005 17:04

André schreef:
jas schreef:

Beter is niet het goede woord naar mijn bescheiden mening, wel anders ja anders lijkt mij een prettige omschrijving.

Maar je bedoelt toch beter? Want jullie zijn toch niet zo? Jullie zijn toch geen overtreders van Gods geboden? Jullie zijn geen hoereerders, dronkaards, dieven van Gods gerechtigheid, etc. etc. Dus jullie zijn dan toch beter? Of bedoel je met anders, slechter?

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 24 jan 2005 17:08

Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

Heb me afgelopen zaterdag krom gelachen in de kroeg. Was er met 2 meiden en werd door een of ander vaag figuur voor vrouw aangezien :? Je had die kop moeten zien... onbetaalbaar. :mrgreen:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Black Tiger
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Black Tiger » 24 jan 2005 19:47

En als God op dat moment teruggekomen was, had jij dan nog gelachen??
God heeft zout in onze monden gelegd, opdat wij naar Hem zouden dorsten

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 24 jan 2005 22:36

Je moest eens weten hoe zwaar de rest van de avond was. :-s

Verder kwam het vooral doordat ik langer haar heb dan een van die vriendinnen en me net geschoren had. :D

Je gaat me verder niet vertellen dat jij daar elk moment van de dag aan denkt.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Terug naar “Archief”