bemoeizuchtige oma's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

bemoeizuchtige oma's

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 jan 2005 18:43

Hallo,
Hebben jullie ook een oma erbij die altijd alles wil regelen en zich overal mee bemoeit?
Met de kleding van de kleinkinderen, de haardracht, de muziek die ze luisteren, etc. ?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jan 2005 19:01

mijn oma is al een paar jaar geleden overleden!
Je kreeg alleen op je kop als je iets flink uitgevroten had (waar zij dan bij was)! Verder bemoeide ze zich niet met zulke dingen!
Wel tegen mijn moeder zei ze of ze onze kleren mooi vond of niet enzo.
Het was een schat en ben blij dat ze mijn oma mocht zijn!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jan 2005 22:23

zelf heb ik geen oma's meer... het waren lieve mensen met hun eigenaardigheden :wink:

maar dan... de ene oma van Tobias (mn man) ooooh praat me daar niet van :x :x :x :x :x :shock:

die andere oma van hem is een schatje!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jan 2005 22:40

ik heb nog twee oma's en een opa. Me ene oma is heel jong, een zestiger, me andere oma is een tachtiger. Alle twee zijn ze scheetjes. Alleen die tachtiger kan vrrrreeeeeeeselijk over dominees kletsen en andere mensen. Maar ze vind alles geweldig.Puntschoenen, etc etc. Superoma dus

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 22 jan 2005 23:34

nee die van mij vraagt of ik bier of koffie wil als ik op visite kom :) en ze stopt me helemaal vol met eten :D er bestaan ook coole oma's!! ze kan zelfs sms-en!!! :lol:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 23 jan 2005 19:14

Ik heb nog 2 oma's en 1 opa.

Mijn ene oma (van m'n moeders kant) is een schat van een vrouw. Ze is heel lief. Ze stopt me altijd vol met eten en laat iedereen in de waarde maar vind het wel belangrijk dat je naar de kerk gaat.

Mijn andere oma (van m'n vaders kant) is een Ned. Gereformeerde oma die overal mee bemoeit. Mijn kleren, of ik wel naar de Kerk ga, of ik wel langskom enz...
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jan 2005 20:10

Ik zie m'n opa en oma alleen af en toe bij m'n ouders. Vroeger kon m'n oma enorm zeuren over van alles en nog wat, m'n moeder heeft het zwaar te verduren gehad. Gelukkig is m'n moeder echt zo'n heerlijk nuchter mens dat zich nergens wat van aantrekt. Nu is m'n oma veel milder geworden (ze heeft een hersenbloedinkje gehad, daarna is ze veranderd). Soms is het wel vervelend als iemand zich overal mee bemoeit, maar je moet je er maar bij neerleggen.

Mijn opa heeft me wel een beetje beledigd door een paar keer te vragen waarom ik blokfluit bleef spelen en niet overstapte op hobo, want dat was toch veel mooier. Maar de week voor kerst speelde ik in de kerk en toen zei opa: Wat een prachtig instrument bespeel je, het is zeker een andere fluit? Dat was niet zo, maar hij was dus ineens omgeslagen :-D

De oma van Borkdude praat graag over de vrijgemaakte kerk en dat dat zo'n goede kerk is enzo... volgens mij weet ze niet eens dat ik niet vrijgemaakt ben. We laten haar maar praten en gaan er verder niet te erg op in. Ze is verder heel hartelijk.

Waarschijnlijk maakt het wel uit hoe vaak je opa en oma ziet. Als je ze niet vaak ziet, zijn ze allang blij dat ze je zien, tenzij ze gaan zeuren dat je zo weinig langskomt natuurlijk...

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: bemoeizuchtige oma's

Berichtdoor peentje » 24 jan 2005 08:38

Mariamagdalena schreef:Hallo,
Hebben jullie ook een oma erbij die altijd alles wil regelen en zich overal mee bemoeit?
Met de kleding van de kleinkinderen, de haardracht, de muziek die ze luisteren, etc. ?

Mijn oma heeft dat wel afgeleerd, want toen mijn broer klein was, huilde hij ontzettend veel, toen lag hij eindelijk te slapen, komt mijn oma binnen en ze loopt direct door naar de babykamer, en jawel: "wheeeeeeeeeeeeehh", mijn vader kwaad, en sinds dien heeft ze het nooit weer gedaan
What a wonderfull girl!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 jan 2005 09:45

Ik heb nog 1 oma en dat is een schat van een mens. En ze is nog wijs ook, al denkt ze daar zelf anders over... :)
Ze probeert heel goed op de hoogte te blijven van wat al haar kleinkinderen doen, zo las ze alles over de CSFR in de krant toen ik daar lid van was.
En zeuren doet ze niet, hooguit over de vraag of ze niet teveel overlast geeft.

Haar man was een prachtige opa, misschien nog wel verstandiger dan zijn vrouw. Maar die leeft nu al een jaar of 8 niet meer. Anders gezegd: die heeft al 8 jaar een beter leven dan wie dan ook hier op aarde.

Mn andere opa en oma heb ik nauwelijks gekend.

Technico

Berichtdoor Technico » 24 jan 2005 10:39

Mn oma van mn moederskant is hip... Wil zelf internetten koopt van alles als ze maar denkt dat het in is :lol:
Is soms wel leuk hoor, heb van haar bijvoorbeeld een respect2all bandje gehad en ze draagt m zelf ook 8) (is trouwens 70 :wink: )
Mn opa van 73 is superactief, rijdt buurtbus (vrijwilligerswerk) en brengt boodschappen rond. Verder houdtie van goed eten, maar dat komt omdat mn oma geen kookster is.

Oma van mn vaderskant is meer een lieve oma. Staat altijd voor iedereen klaar, kan kip braden als geen ander :8> . Je hoeft maar drie woorden te zeggen over iets dat je wel graag zou willen en ze is al naar de stad om het te zoeken
Mn opa, heeft als hobby garnalenvissen (dat kan gewoon als je in Scheveningen woont he). Je kan geen keer op bezoek komen of hij gaat netten uit de schuur halen en legt je uit waarom er een bepaald soort plank aan bevestigd moet worden bla bla :wink: . Hij is ook nog steeds overtuigd dat vroeger een betere tijd was en verteld daarom de oren van je hoofd :? :)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 24 jan 2005 10:58

trijntjejohanna schreef:

maar dan... de ene oma van Tobias (mn man) ooooh praat me daar niet van :x :x :x :x :x :shock:

:o :o ... wat is daar mee aan de hand? ('k bewaar goede herinneringen aan oma van vader's kant, was lieve vrouw met de wijsheid van Salomo)
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Re: bemoeizuchtige oma's

Berichtdoor Mr. J » 24 jan 2005 14:47

Mariamagdalena schreef:Hallo,

Ik zal niet zeggen dat iedere oma zo is, maar het gebeurt wel heel veel dat er opmerkingen gedaan worden door oma's over kleding enz.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 jan 2005 14:58

tanteoranje schreef:
trijntjejohanna schreef:

:o :o ... wat is daar mee aan de hand? ('k bewaar goede herinneringen aan oma van vader's kant, was lieve vrouw met de wijsheid van Salomo)

hmm net een heel verhaal getypt loopt m'n pc vast.. maar goed ik zal even opnieuw beginnen...

die oma bemoeit zich overal mee... ze denkt alles beter te weten.. wil alles zelf doen...

toen wij vertelden dat we van plan waren te trouwen.. zei ze alleen maar negatieve dingen.. dat we het vooral niet moesten doen.. we waren nog zo jong.. enz enz.. een felicitatie kon er toen niet vanaf...

ze heeft altijd haar oordeel klaar over iemand...

als je kijkt naar hun thuissituatie is mn opa richard en mn oma hyacinth (van schone schijn) nou dan weet je denk ik wel genoeg :wink: :wink:

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 24 jan 2005 17:50

De enige oma die ik gekend heb is 10 jaar geleden overleden. Lief mens voor ons, maar voor m'n moeder was ze erg.

Ben benieuwd hoe ze zou reageren op hoe we nu leven. Ze was erg zwaar. Ondertussen speel ik electrische gitaar in een gospel-rockband en heb ik bij een evangelische streetdancegroep gezeten. Verder trap ik tegen veel heilige huisjes aan.
Ben benieuwd hoe ze zou reageren, denk dat ze eerst verschrikkelijk geshockeerd zou zijn, maar er na wat praten toch anders tegenaan kijkt.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 24 jan 2005 18:04

Heeft geen oma`s maar ik zou me in haar plaats wel voor kunnen stellen dat je zulke dingen wil zeggen of kwijt wil! Ik geloof niet dat mijn oma zoiets zou doen om er allemaal maar tegen te zijn!

Terug naar “Archief”