De oorlog in Irak

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 jan 2005 12:04

Niet de baas maar de plaatsvervangen van God op aarde...

He´s got the whole world in His hands,
|: He´s got the whole world in His hands,
He´s got the whole world in His hands.

2. He´s got the wind and the rain in His hands,
He´s got the wind and the rain in His hands,

3. He´s got the the tiny little baby in His hands,
He´s got the the tiny little baby in His hands,

4. He´s got you and me, brother, in His hands,
He´s got you and me, brother, in His hands,

5. He's got ev'rybody here in His hands.
He's got ev'rybody here in His hands.
He's got the whole world in His hands

En Amerika denk dat ze 'He' is.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Riska

Berichtdoor Riska » 19 jan 2005 12:05

ManofFire schreef:hoe kom je erbij dat amerika zich de baas van de wereld voeld? ik hoor het overigens wel vaker, maar volgens mij ruik ik enige jaloezie, omdat ze zoveel welvaart en macht hebben.
daar naast is amerika het land met verhoudingsgewijs de meeste christenen.

Kijk naar welk willekeurig programma over Amerika, kijk naar Bush: ze stralen toch uit: "kijk ons eens, hoe goed wij zijn en wat we allemaal doen"? Ze doen toch zoveel voor de wereld en ze geven toch zoveel? Etc. etc. etc. ?
En verhoudingsgewijs de meeste christenen?
Wat leven die voor en uit naar de rest van de wereld? Heb ik zo mijn vraagtekens bij... sorry...

Riska

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 jan 2005 12:35

Riska schreef:Kijk naar welk willekeurig programma over Amerika, kijk naar Bush: ze stralen toch uit: "kijk ons eens, hoe goed wij zijn en wat we allemaal doen"? Ze doen toch zoveel voor de wereld en ze geven toch zoveel? Etc. etc. etc. ?

Hm, de amerikanen die ik spreek schamen zich eerder voor hun land dan dat ze er trots op zijn..

@ManOnFire: over welke welvaart heb je het? Hebben wij het slechter?

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 19 jan 2005 16:49

TheShadow schreef:jha dit wordt zovaak geroepen he!

mar men vergeet vaak dat die irakezen ook niet gek zijn! Ik geloof vast en zeker dat die massavernietigingswapens bij de intocht van amerika op een sneaky wijze weg zijn gemoffeld naar een buurland ... Syrie of Jordanie.

En ik vind het voiledig terecht dat ze daar binnen zijn gevallen. En jha dat het gepaard gaat met talloze mensenlevens aan beide kanten is betreurenswaardig, maar dat is nu eenmaal oorlog.

Go on Amerika !!!

Het zou terecht zijn geweest als ze hadden gezegd: "Wij gaan naar Irak om de Iraakse bevolking te verlossen van Saddam."
Nu hebben ze gezegd: "We gaan naar Irak om de massavernietigingswapens."
Die er dus niet zijn.
Dus oorlog onder valse voorwendselen.
Dat vind ik niet terecht, zeker niet t.o.v. de Iraki's.
the most important things in life are not things

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 jan 2005 20:40

TheShadow schreef:En jha dat het gepaard gaat met talloze mensenlevens aan beide kanten is betreurenswaardig, maar dat is nu eenmaal oorlog.

Go on Amerika !!!

Dat is inderdaad oorlog, en het is nu juist de vraag of dat te rechtvaardigen valt.

ARKANGEL
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ARKANGEL » 20 jan 2005 15:38

[quote="ManOnFirehoe kom je erbij dat amerika zich de baas van de wereld voeld? ik hoor het overigens wel vaker, maar volgens mij ruik ik enige jaloezie, omdat ze zoveel welvaart en macht hebben.
daar naast is amerika het land met verhoudingsgewijs de meeste christenen. :wink:[/quote]

Welvaart en macht??? macht o.k. maar welvaart... man hou toch op dat land heeft een ongeloofelijk schuld.. en de werkloosheid is vet hoog..
En Jaloezie... ik denk dat wij juist blij moeten zijn met zoveel vrijheid..
Ik heb veel vrienden in Amerika wonen.. o.a. in NYC.. en die zeggen zelf ook allemaal dat wij het veel beter hebben. Je gaat daar de cel in als je een sigaret rookt op straat. Wat zeggen ze ook alweer Land of the free?, er klopt niks van hun rechtsysyeem. Mensen met een plastic lach. Nee bedankt.. ik hoef helemaal niks van dat land..
En ik sta er helemaal achter als iemand zegt dat zij zich de baas over de wereld vinden...
Het land met de grootste afval uitstoot dat is het... en maar schijt aan wat de rest van de wereld vind.
En er wonen inderdaad heel veel christenen.. die worden lekker dom gehouden door de Amerikaanse propoganda machine .. Ik walg ervan als ik elke zondag ochtend die programma's zie op t.v. in een of andere super kerk.. met dat slappe gelul.. iedereen maar ja knikkken.. terwijl ze een president steunen die een en al oorlog predikt!.
Hahaha als ik er zo over nadenk.. zijn ze eigenlijk bezig met hun eigen Jihad.. Ik heb het al eerder gezegd.. maar het zal mij niks verbaen als ze Iran ook aanvallen in de komende 4 jaar.
Echt.. ze zijn zelf de grootste oorzaak van het terrorisme..
Het is een mooi land.. met leuke producten.. maar een hele foute mentaliteit..

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 20 jan 2005 15:43

Je kunt toch niet alle Amerikanen over 1 kam scheren? (BTW Hoeveel x past Europa wel niet in Amerika? :roll: )
Overigens hoor ik je niet over Groot Brittanie die samen met USA Iraq aanviel.

ARKANGEL
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ARKANGEL » 20 jan 2005 15:46

TheShadow schreef:
neej joh !

laat al die moslimlanden maar hun gang gaan!!! Tuurlijk!! Met al hun wreedheden en terroristische plannen!

Ga zo door jongens in het oosten !!! Toppie ! Wij als christenen zien wel welke shit we over ons heen krijgen! Daar zijn we immers een verdraagzaam en dom volk voor!

[/sarcasme]

*is uberblij dat amerika als een big brother over ons waakt! En over zichzelf ook tuurlijk!!! mag dat ???

sjonge jonge ! wat zijn jullie kortzichtig zeg !

Wreedheden van moslimlanden?? met hun terroristiche plannen???
Wie is er hier nou kortzichtig.. ik vind niet dat je een heel land hier bij kan betrekken.. Welke moslim landen bedoel je??
De groep moslims die niet achter terrorisme staat is veel groter dan de groep die er wel achter staat.
En geef is een voorbeeld wat je bedoelt met terroristische plannen?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 jan 2005 15:48

Wreedheden van moslimlanden
Iran Afghanistan, Pakistan, Turkmenistan, Turkije etc.. Je mag wel blind zijn als dat niet snapt of ziet.

ARKANGEL
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ARKANGEL » 20 jan 2005 15:48

Yael schreef:Je kunt toch niet alle Amerikanen over 1 kam scheren? (BTW Hoeveel x past Europa wel niet in Amerika? :roll: )

Sorry maar volgens mij is dat al lang bekend wat mijn mening daar over is.. in o.a. de topics over Israel is dat al aan bod gekomen..
Maar effe in het kort dan.. Ze hebben daar niks te zoeken.. behalve Olie.. (wat algemeen bekend is) goed dat Saddam weg is.. maar dat was niet de reden waarvoor ze daar naar toe gingen..

ARKANGEL
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ARKANGEL » 20 jan 2005 15:49

Raido schreef:Wreedheden van moslimlanden
Iran Afghanistan, Pakistan, Turkmenistan, Turkije etc.. Je mag wel blind zijn als dat niet snapt of ziet.

Ja o.k. maar over wat voor wreedheden heb je het.. wat betrekking heeft op ons hier in Nederland. En met wreedheden heb ik het niet over de rechten van de vrouw of zo he.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 20 jan 2005 15:51

ARKANGEL schreef:
Yael schreef:Je kunt toch niet alle Amerikanen over 1 kam scheren? (BTW Hoeveel x past Europa wel niet in Amerika? :roll: )

Sorry maar volgens mij is dat al lang bekend wat mijn mening daar over is.. in o.a. de topics over Israel is dat al aan bod gekomen..
Maar effe in het kort dan.. Ze hebben daar niks te zoeken.. behalve Olie.. (wat algemeen bekend is) goed dat Saddam weg is.. maar dat was niet de reden waarvoor ze daar naar toe gingen..

daar doelde ik niet op want dat weet ik idd al :wink: en ik ben het nog met je eens ook :P (dat ze er niks te zoeken hebben)

Maar ik proef een beetje Amerika haat tegen het land zelf dat is toch niet je bedoeling toch? Immers onze jongens zitten erook :) (in Iraq)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 jan 2005 15:52

Haha, dat is een steek onder water. Wreedheden zoals mensen onthoofden, mensen stenigen die overspel doen, Christenen onderdrukken... uhm er is vast nog meer :)

ARKANGEL
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ARKANGEL » 20 jan 2005 16:06

Raido schreef:Haha, dat is een steek onder water. Wreedheden zoals mensen onthoofden, mensen stenigen die overspel doen, Christenen onderdrukken... uhm er is vast nog meer :)

O.k. maar er is nog nooit een land aangevaalen om die redenen.
En om daarvoor een land in de as te leggen..
Maar nogmaals dit heeft geen effect op ons welzijn.. het is natuurlijk erg.. daar ben ik het ook mee eens.. maar als je elk land gaat aanvallen omdat soort redenen.. dan is WW3 niet ver van ons vandaan.

ARKANGEL
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ARKANGEL » 20 jan 2005 16:09

Yael schreef:
ARKANGEL schreef:

daar doelde ik niet op want dat weet ik idd al :wink: en ik ben het nog met je eens ook :P (dat ze er niks te zoeken hebben)

Maar ik proef een beetje Amerika haat tegen het land zelf dat is toch niet je bedoeling toch? Immers onze jongens zitten erook :) (in Iraq)

Ik haat het land niet.. ik kan het erg goed vinden met de meeste amerikanen... alleen het buitenlandbeleid van de V.S. staat mij niet aan..
Kijk als ze echt landen te hulp zouden schieten.. maar van de meeste brandhaarden die er zijn.. zijn ze zelf de oorzaak.

Terug naar “Archief”