Moet een ouderling bekeerd zijn??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hahaha
Verkenner
Verkenner

Moet een ouderling bekeerd zijn??

Berichtdoor hahaha » 17 jan 2005 19:48

Moet een ouderling bekeerd zijn :?:
Moet een kandidaat voor ouderling bekeerd zijn :?:
Graag jullie mening daarover :)
Ik hoorde eens van een predikant; Als een ouderling bekeerd moet zijn moet de postbode dat ook :!: :)

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2005 19:50

Een ouderling (maar ook een dominee en diaken) moet van God geroepen zijn. Inwendig, en tot het ambt. Een ouderling heeft opzicht te houden over de leer, en hoe kan dat als zijn ogen nog gesloten zijn voor God en Zijn Woord?
Dan gaat zo iemand dwalen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Moet een ouderling bekeerd zijn??

Berichtdoor TheKeimpe » 17 jan 2005 19:55

hahaha schreef:Moet een ouderling bekeerd zijn :?:
Ik hoorde eens van een predikant; Als een ouderling bekeerd moet zijn moet de postbode dat ook :!: :)

Jij moet ook bekeerd zijn!

En verder: het woord van Jezus is duidelijk: kan een blinde een blinde leiden?

hahaha
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hahaha » 17 jan 2005 19:56

Ik vind zulke dingen altijd heel moeilijk.
Kijk wat het opzien op de leer betreft kan dat heel goed zonder bekering, jij wilt anders zeggen dat alleen bekeerde mens de goede leer naleven, maar verder lijkt het mij meer moeilijk worden met het heilig avondmaal.
Ouderlingen fungeren daar als tafelwacht. :|

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2005 19:57

TheKeimpe schreef:Jij moet ook bekeerd zijn!

Juist, daar hebben we de kern. Niet alleen een ouderling, en de rest van de (brede) kerkenraad moet bekeerd zijn, maar jij ook.

Onder de bediening van Gods Woord heb je helemaal geen recht om onbekeerd te blijven. Bekeert U!

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 17 jan 2005 19:58

Als een ambtsdrager bekeerd moet zijn -en dat vind ik ook- wat dan te denken van ambt en avondmaalsmijding ? Kan dat eigenlijk wel?
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2005 20:02

Maja de Bij schreef:Als een ambtsdrager bekeerd moet zijn -en dat vind ik ook- wat dan te denken van ambt en avondmaalsmijding ? Kan dat eigenlijk wel?

De avondmaalsgang heeft niet met het ambtelijke leven van iemand te maken, maar met het persoonlijke geestelijke leven. Een ambtsdrager is tenslotte ook maar een mens.

hahaha
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hahaha » 17 jan 2005 20:02

[quote="TheKeimpe"][quote="hahaha"]Moet een ouderling bekeerd zijn :?:
Ik hoorde eens van een predikant; Als een ouderling bekeerd moet zijn moet de postbode dat ook :!: :)[/quote]
Jij moet ook bekeerd zijn!

En verder: het woord van Jezus is duidelijk: kan een blinde een blinde leiden?[/quote]

Je kunt natuurlijkde woorden van de Heere Jezus zo gebruiken, maar ik denk niet dat, dat er hier mee bedoelt word.
Judas was ook een dicipel van Jezus, heeft ook mensen genezen heeft ook gepredikt.......En was ook niet bekeerd. Daar heb ik het ook over een knecht van GOD :!:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 jan 2005 20:03

zou judas geen naam-christen geweest zijn, toen het puntje bij paaltje kwam verraadde hij toch Jezus.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2005 20:03

Waar lees jij dat Judas gepreekt heeft en mensen genezen? Dat deden de discipelen nog nauwelijks hoor, toen Jezus nog omwandelde op de aarde.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 17 jan 2005 20:05

hahaha schreef:Als een ouderling bekeerd moet zijn moet de postbode dat ook :!: :)
Inderdaad is dat zo, maar dit betekent niet dat als een postbode onbekeerd is, het dan maar goed is om een onbekeerde ouderling te kiezen.
The one thing you can give and still keep is your word.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 17 jan 2005 20:06

caprice schreef:Waar lees jij dat Judas gepreekt heeft en mensen genezen? Dat deden de discipelen nog nauwelijks hoor, toen Jezus nog omwandelde op de aarde.
Nou nou, nu zeg je wel wat. Wat denk je van de uitzending van de 70? En de uitzending van de twaalven, waarvan ze zo opgetogen terugkwamen? Zouden al de 12 discipelen daar niet bij geweest zijn?
The one thing you can give and still keep is your word.

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2005 20:07

Maarten schreef:
hahaha schreef:Als een ouderling bekeerd moet zijn moet de postbode dat ook :!: :)
Inderdaad is dat zo, maar dit betekent niet dat als een postbode onbekeerd is, het dan maar goed is om een onbekeerde ouderling te kiezen.

De postbode moet ook bekeerd zijn, wil hij God kunnen ontmoeten. Wat voor dominee heb jij wel niet, die bedekt verkondigt dat niet iedereen bekeerd hoeft te worden/zijn? :(

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 jan 2005 20:07

johannes1 schreef:zou judas geen naam-christen geweest zijn, toen het puntje bij paaltje kwam verraadde hij toch Jezus.

Om de teleurstelling volgens mij dat Jezus niet het aardse koninkrijk oprichte in Israel, verraade hij mi. Jezus.

Hij had later wel spijt, maar ipv vergeving te vragen hing hij zich op.
(mi. dacht hij te klein van God door geen vergeving te vragen zie ander vb. Kain nadat hij Abel had doodgeslagen: mijn zonde is te groot dat ze vergeven worde)
Petrus ontving immers wel vergeving. 8) en hij had Jezus drie maal verloochend.
Laatst gewijzigd door Yael op 17 jan 2005 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2005 20:08

Maarten schreef:
caprice schreef:Waar lees jij dat Judas gepreekt heeft en mensen genezen? Dat deden de discipelen nog nauwelijks hoor, toen Jezus nog omwandelde op de aarde.
Nou nou, nu zeg je wel wat. Wat denk je van de uitzending van de 70? En de uitzending van de twaalven, waarvan ze zo opgetogen terugkwamen? Zouden al de 12 discipelen daar niet bij geweest zijn?

Schriftgedeelte?

Ik kan het even nog niet helder krijgen. :oops:

Terug naar “Archief”