Meld je ook aan bij Team RW en help het naar de top (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PeterD

Berichtdoor PeterD » 17 jan 2005 11:39

Raido schreef:Hey Zeck, kun je er niet voor zorgen dat OSW ook mee gaat doen?

De CPU heeft daar al eens een poging gewaagd. Weinig resultaat overigens.

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 17 jan 2005 11:41

Klopt

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 jan 2005 11:48

PeterD schreef:
Raido schreef:Hey Zeck, kun je er niet voor zorgen dat OSW ook mee gaat doen?

De CPU heeft daar al eens een poging gewaagd. Weinig resultaat overigens.
jah doh :? dat vraag ik toch niet...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 17 jan 2005 12:55

Marnix schreef:
Markie schreef:
BJ schreef:Ja zoals Kaw het voorstelde dat het 1 team met onderlinge stats is, dan is het dus eigenlijk net als nu. De mensen die er niets (bijna niets) mee te maken willen hebben merken er nauwelijks iets van. En mensen die het leuk vinden om een nog groter team te hebben die krijgen een mooi extraatje.

ik zou welles willen weten of zoals kaw het voorstelt realiseerbaar is. test het maar is uit zou ik zeggen, samen met nog wat cpu' ers die het ook wel zien zitten. ik kan je hiervandaan al wel zeggen dat er niks van terrecht komt. bovendien behoud tr ook haar eigen identiteit niet, want tr komt dan niet meer in de statistieken op de wp site voor. we worden dan opgenomen in de rest van de grijze massa. maar we kunnen misschien verder kijken zoals ik al zei, als kaw het voorstel echt weet te realiseren. als je zover bent kaw, laat het resultaat maar zien. dan kan er een poll gehouden worden, en dan kunnen we zien hoe groot de bereidheid om mee te doen hier is..
maar eer het zover is zijn we wel 2 a 3 maanden verder ws.

Op zich is het wel te realiseren, als het stats-proggie weer werkt kun je dat gewoon daaraan koppelen. Je kan dan een team kiezen en van de subteams worden dan weer aparte stats gemaakt. En als je als TR op de tweede/derde statspagina blijft staan valt het met reclame ook wel mee hoor, als je in de top-25 teams komt heb je kans dat ze via de teampage en de homepage die daarop staat van Refoweb horen.

Alleen al het feit dat Team Refoweb niet meer op de whatpulse site zal staan en CPU wel.

Het is juist cool om met een refoclubje uit een klein landje z hoog mogelijk te komen. Dat is pas competitie :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 jan 2005 14:24

Gelukkig snapt iedereen wat een refo is :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2005 15:25

moppie schreef:
Marnix schreef:
Markie schreef:
BJ schreef:Ja zoals Kaw het voorstelde dat het 1 team met onderlinge stats is, dan is het dus eigenlijk net als nu. De mensen die er niets (bijna niets) mee te maken willen hebben merken er nauwelijks iets van. En mensen die het leuk vinden om een nog groter team te hebben die krijgen een mooi extraatje.

ik zou welles willen weten of zoals kaw het voorstelt realiseerbaar is. test het maar is uit zou ik zeggen, samen met nog wat cpu' ers die het ook wel zien zitten. ik kan je hiervandaan al wel zeggen dat er niks van terrecht komt. bovendien behoud tr ook haar eigen identiteit niet, want tr komt dan niet meer in de statistieken op de wp site voor. we worden dan opgenomen in de rest van de grijze massa. maar we kunnen misschien verder kijken zoals ik al zei, als kaw het voorstel echt weet te realiseren. als je zover bent kaw, laat het resultaat maar zien. dan kan er een poll gehouden worden, en dan kunnen we zien hoe groot de bereidheid om mee te doen hier is..
maar eer het zover is zijn we wel 2 a 3 maanden verder ws.

Op zich is het wel te realiseren, als het stats-proggie weer werkt kun je dat gewoon daaraan koppelen. Je kan dan een team kiezen en van de subteams worden dan weer aparte stats gemaakt. En als je als TR op de tweede/derde statspagina blijft staan valt het met reclame ook wel mee hoor, als je in de top-25 teams komt heb je kans dat ze via de teampage en de homepage die daarop staat van Refoweb horen.

Alleen al het feit dat Team Refoweb niet meer op de whatpulse site zal staan en CPU wel.

Het is juist cool om met een refoclubje uit een klein landje z hoog mogelijk te komen. Dat is pas competitie :mrgreen:

Het kan aan mij liggen hoor maar volgens mij was het voorstel om een nieuwe naam te kiezen, dus dan staat zowel CPU als Team Refoweb niet meer in de stats :)

Maar we kunnen het fusieteam natuurlijk ook gewoon noemen:

CPU & Team Refoweb

:D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

PeterD

Berichtdoor PeterD » 17 jan 2005 15:56

Gezien de reacties lijkt het me zinvol dat er eerst eens iets werkends wordt aangeboden op een site. Daarna kunnen er volgens mij wel sub groepen opgericht worden, zoals Refoweb, CPU, OSW, etc.

Voorstel voor de naam: Dutch Christians

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 17 jan 2005 16:32

Voor: Team Refoweb / CPU

Als onze naam maar blijft bestaan

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2005 16:46

Ernstig dat dat hoogste prioriteit heeft :D

En PeterD, het probleem is dat het me nogal jammer lijkt als mensen uren werk ergens in gaan stoppen als nog niet zeker is of het wel doorgaat. Als dit namelijk niet het geval is is al die tijd voor niets er in gestoken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

PeterD

Berichtdoor PeterD » 17 jan 2005 16:53

Heb je in ieder geval weer wat ervaring PHP opgedaan. :wink:

In ieder geval zijn er RW'ers die eerst wat willen zien vóór ze een besluit nemen. In ben er nog steeds voor om nu een poll te houden met de volgende opties:
- Laten zoals het nu is
- Samen verder + een nieuwe naam
- Samen verder + een nieuwe naam + een site met stats per subgroep
- Samen verder + samenvoeging van beide namen
- Samen verder + samenvoeging van beide namen + site met stats per subgroep
- ?

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 17 jan 2005 17:01

Ik ben voor samenvoegen van beide namen ( Team Refoweb / CPU )

PeterD schreef:een site met stats per subgroep

Wat bedoel je daarmee?

Verder; tellen de clicks eigenlijk wel mee?
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 17 jan 2005 17:22

Om de laatste vraag als eerste te beantwoorden: op whatpulse.org tellen de clicks pas als je qua keys gelijk staat. Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar dacht dat ze bij GoT van plan waren om de clicks bij de keys op te tellen. (Iets wat mij ook wel leuk lijkt, gezien mijn overdaad aan mijnenveger spelen af en toe :lol:)

Een site met stats per subgroep is dit:
We hebben 1 (één!) team op www.whatpulse.org. Bij de beschrijving daarin wordt verwezen naar een statspagina, waarop je de uitgebreide statistieken van dit team kunt bekijken.
Die statistieken bestaan niet alleen uit losse users, maar die users zijn onderling ook weer verdeeld in teams (TR, CPU, OSW etc.)
Zodoende kan iedereen zelf kiezen of hij/zij voor TR tikt of voor CPU of voor welke andere christelijk subteam dat we gaan aanmaken.

Belangrijkste aan het verhaal is echter, dat we samen sterk staan en niet alleen voor TR tikken, maar ook voor het hoofdteam.
Er is nu alleen een heikel punt gecreëerd over wat de naam van dit nieuwe team dan moet worden. Er zijn mensen die denken dat dit een verkapte poging is van CPU om TR alsnog te annexeren (om het maar met zoveel woorden te zeggen). Ikzelf ben destijds bij TR gebleven, gewoon omdat het team meer te bieden had en omdat ik binnen de doelgroep viel (forumgebruiker 8)). Ik heb echter niets tegen op CPU als team.
Omdat ik me wel een klein beetje kan inleven in de geprikkelde gevoelens stel ik wel voor om ook de naam CPU niet voor het nieuwe team te overwegen.
Dat er echter mensen zijn die vinden dat het woord refoweb nog in de teamnaam moet voorkomen, kan ik ook niet helemaal begrijpen. Het idee is juist om 1 (één!) team te maken, wat mij betreft voor alle nederlandse christenen. Om onze christelijke natuur toch tevreden te stellen, kunnen we dan onderling een vriendschappelijke competitie voeren.
Vanwege de doelgroep die ik voor ogen heb lijkt "Dutch Christians" me wel mooi. Het is iets minder breed dan CPU (alleen nog maar Nederlanders), maar dat maakt wel dat alle mensen die meedoen en via de speciale statspagina bij Refoweb uitkomen, begrijpen waar het over gaat.

Ik zie inderdaad dat dit niet een initiatief is van Markie, die wel het eerste werk heeft gedaan om dit team (met stats!) in de lucht te krijgen.
Ik denk dat Markie en anderen juist trots op hem en elkaar kunnen zijn, dat dit team zo'n succes is geworden dat we er zo iets groots van kunnen maken. Ik wens dan ook liever niet mensen te horen roepen dat het veel leuker is om met ons eigen kleine gezellige clubje bij elkaar te blijven zitten, waarna ze vervolgens noemen dat het zo leuk is om daarmee groot te zijn.
Als je meedoet voor het groot worden is dit dé optie. Als je meedoet voor Refoweb, levert dit ook meer mensen op die je wat te vertellen hebt. De mensen die jouw naam zien, zijn ook geinteresseerd in wat jou dan drijft om zo lekker bezig te zijn binnen Dutch Christians.

Dus volgens mij zijn de poll opties:
- Laten zoals het nu is
- Samen verder + een nieuwe naam + een site met stats per subgroep
- Samen verder + samenvoeging van beide namen + site met stats per subgroep

De opties zonder die site met stats per subgroep mogen weg, want dat was juist de reden om samen verder te overwegen :lol:.
Verder liggen er een aantal voorstellen voor een nieuwe naam, waarvan ik Dutch Christians wel een van de mooiste vind. Wat ik tegen een fusienaam heb, is dat het dan zo lekker beperkt is. De kracht zit hem juist in het neerzetten van een team waar veel mensen zich bij aangesproken zullen voelen en mee willen doen. Ik wil deelname van nieuwe mensen zo makkelijk mogelijk maken en hoop dat jullie dat ook willen. Daarbij lijkt het me niet juist om mensen een heleboel over een naamsgeschiedenis te moeten uitleggen. Dus stel ik voor om een naam te kiezen die de lading dekt.

Sorry dat ik zo langdradig ben, maar ik moet natuurlijk wel doortypen voor (nu nog) TR :lol:.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

Gian
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Gian » 17 jan 2005 17:40

Met Dutch Christians kom je echt niet verder dan 300 leden ooit.
Als je als christenen samen sterk wil staan moet je dat wereldwijd doen. Dat trekt cristentypers in het kwadraat. Je kan wereldwijd op cristelijke forums uitnodigingen plaatsen. Dat is voor mij de enige kans om nr. 1 te worden.
Als je een wedstrijdje doet moet je het natuurlijk wel goed doen.

P.S. Het gaat er mij absoluut niet om CPU te behouden als naam, al ken ik echt geen betere naam bedenken..
:wink:

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 17 jan 2005 19:17

Key's bij click's optellen in de persoonlijke stat's is ook wel leuk.
Ik sta momenteel op 5 in de click-stat's.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 17 jan 2005 19:21

Marnix schreef:Ernstig dat dat hoogste prioriteit heeft :D
Heel ernstig. Wij hebben best behoorlijk wat te eisen (vind ik) als het om 1 forum gaat en dat daarmee wel het hele team verdubbelt.

Terug naar “Archief”