wat vinden jullie van house party's hardcore

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

charlie
Mineur
Mineur

sdgadsfg

Berichtdoor charlie » 15 jan 2005 19:53

[quote= Je kunt misschien maar beter van die grenzen vandaan blijven, weet je zeker dat je goed zit.[/quote]

mensen, ik kan maar 1 dingen zeggen:
kik de dvd: They sold their souls for rock & roll.
dan zie je hoe de satan in house/hardcore en al die shit aan het werk is. Het is echt VERSCHRIKKELIJK op welke manier de SATAN door de muziek
spreekt.
neej, ik wil niet alle muziek op 1 hoop gooien, ik wil niet zeggen dat rotterdamse hardcore en adamse gabberhiphopjazzbeatspore hetzelfde zijn, en dat er in lekker top-40 geen gevaar zit, ik wil alleen zeggen:

Laat de duivel niet in je ziel infiltreren. Ik ben geen doorgeslagen anti-ritme-extremist. Maar in die film zie je duidelijk hoe sinds de jaren 50 of 60 ofzo de muziek steeds veranderd is. van Elvis-heupen-schudden via 66-truitje van die engelse ik blijfmaagdtotmetrouwen-hoer tot pure Gd-uitdaging.
iedereen die zo gematicgd is as ik was, en zegt: het is allemaal niet zo erg, je moet niet zo streng zijn met muziek (klassiek was toch ook niet christelijk...) maar 1 boodschap: lees de Bijbel oer muziek, over de Satan, over de eindtijd...

tot zover mijn enigsins rommelige bijdrage.. sorry ;)
maar prober te begrijpen wat ik wil overbrengen.. danku!
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

DavidOpposite

Re: sdgadsfg

Berichtdoor DavidOpposite » 15 jan 2005 20:45

charlie schreef:tot zover mijn enigsins rommelige bijdrage.. sorry ;)

Nee dank u!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 jan 2005 20:57

Als iemand niet geschikt is om dit soort vragen aan te stellen is het dhr. Vreugdenhil (de ex-artiest) wel! Alstjeblieft laat die man buiten het vormen van je mening of vorm je mening in ieder geval niet alleen n.a.v. zijn verhaal en mening. Eenzijdigheid is nooit goed.

Aragorn

Re: sdgadsfg

Berichtdoor Aragorn » 15 jan 2005 21:01

DavidOpposite schreef:
charlie schreef:tot zover mijn enigsins rommelige bijdrage.. sorry ;)

Nee dank u!

:mrgreen: 8)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jan 2005 22:22

De dreunen de beats zullen wel de geestelijke boosheden in de lucht zijn, en de stempel van de disco het teken van de Antichrist... sorry, maar dat gaat er niet in, en vriend Vreugdenhil aanhalen is heel gevaarlijk, net zoals een quote van Ozzy Osbourne als het over Satan zou gaan
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Collateral

Berichtdoor Collateral » 15 jan 2005 22:48

Raido schreef:en vriend Vreugdenhil aanhalen is heel gevaarlijk, net zoals een quote van Ozzy Osbourne als het over Satan zou gaan

Zeer scherp geformuleerd. 8)

charlie
Mineur
Mineur

ADasdad

Berichtdoor charlie » 16 jan 2005 14:39

Raido schreef:De dreunen de beats zullen wel de geestelijke boosheden in de lucht zijn, en de stempel van de disco het teken van de Antichrist... sorry, maar dat gaat er niet in, en vriend Vreugdenhil aanhalen is heel gevaarlijk, net zoals een quote van Ozzy Osbourne als het over Satan zou gaan

ik heb hr. vreugdenhil niet aangehaald.. of hoe die ook mag heten
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 jan 2005 10:01

Nee, jij haalt Joe Schimmel aan, de maker van They Sold Their Souls For Rock&Roll, en dat is nog veel erger en gevaarlijker, je leest bewust over mijn reactie heen, nietwaar?

Perpetua
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Perpetua » 17 jan 2005 11:48

Ik heb dhr. Vreugdenhil aangehaald.
Maar ik snap jullie verontwaardiging niet helemaal.
Of hij past niet in jullie straatje???

Misschien heeft hij wel gelijk! Als hij dat heeft, vraagt dat wel om radicale veranderingen. :roll:
Om dat tegen te houden, willen jullie daar liever niet over nadenken???

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 jan 2005 11:53

Dhr. Vreugdenhil is zelf muziekant geweest, na zijn bekering deugd er totaal niks meer van de hele muziek wereld (ja hij is ook niet zo lovend over praise en gospel), zo'n iemand aanhalen in deze discussie vraagt om commentaar, sorry maar er zijn hier gewoon personen die giftig reageren op zo'n quote.

In een discussie op een christelijk forum over de waarheid van de Islam kun je toch ook niet Bin-Laden quoten "De Islam is de ware godsdienst" en daar dan de discussie mee besluiten omdat BL dat zegt? Sorry..

Vreugdenhil en Schimmel wil ik scharen onder anti-muziekfundamentalisten die moetwillig mensen van iets fantastisch beroven omdat ze zelf fout zijn geweest.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 jan 2005 12:24

Ik onderschrijf Raido...

Het gaat niet om 'passen in jullie straatje'. Bovendien is dat een loze uitspraak. Als ik Marilyn Manson aanhaal en jij hebt commentaar roep ik ook niet 'dat past zeker niet in je straatje?'

Misschien heeft hij wel gelijk! Als hij dat heeft, vraagt dat wel om radicale veranderingen.

Het probleem is dat hij het niet bij het juiste eind heeft. Hooguit in zijn geval en zijn mening delen andere individuen. Zijn mening is echter niet de rode draad van het geloof in God. Zijn mening is slechts een interpretatie daarvan, net als de mijne... Waar het om gaat is, dat het tegen Gods wil in is om anderen en andersdenkenden te veroordelen zonder reden en zonder duidelijk en gedegen onderzoek...
Radicale veranderingen? Waarom zou een liefdevolle God je iets afnemen wat geweldig is (hij heeft muziek gemaakt) en niet tegen hem ingaat?
Ik denk meer dan menig ander en misschien zelfs meer dan jou? Dus waar je dat vandaan haalt weet ik ook niet..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 jan 2005 12:58

Perpetua schreef:Misschien heeft hij wel gelijk! Als hij dat heeft, vraagt dat wel om radicale veranderingen. :roll:

Het probleem is misschien eerder dat wij liever wel nadenken ipv ons te laten leiden door primaire impulsen na het horen van een manipulerend anti-muziek-betoog.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 jan 2005 14:02

Het probleem is dat hij het niet bij het juiste eind heeft.
In zijn denk en leef wereld wel, het universum is zoals jij hem ziet.. inderdaad relatief :)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 jan 2005 14:48

Relatief inderdaad, maar objectief gezien is zijn 'bewijs' ook nogal mager...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 jan 2005 15:08

Objectief volgens jou dan ;-) Heet dat niet een loer draaien (zoals Vreugdenhil te werk gaat?)

Terug naar “Archief”