joris schreef:Moeit emet opwekkingsliederen blijf je houden zolang je niet gelooft dat d e Heilige Geest ook nu nog aan iedereen gegeven wordt en dat Hij nu nog spreekt door mensen heen en mensen door het leven leidt en aanwijzingen geeft.
Eerder neem je opwekkingsliederen niet serieus omdat ze niet zijn 'geinspireerd' omdat ze niet in de bijbel staan.
Dit vind ik onzin. De Heilige Geest spreekt ZEKER NIET alleen d.m.v. opwekkingsliederen. Daarbij kan ik er goed inkomen dat mensen moeite hebben met deze 'gezangen', dat heeft op dat moment weinig te maken met het al dan niet gelovig zijn van die personen. Natuurlijk zijn er mooie opwekkingsliederen, gezangen en andere aanbiddingsnummers. Maar het overgrote deel is muzikale crap/rotzooi en bovendien qua inhoud wel erg simpel en niet diepgaand. (Ik generaliseer bewust.) Ik heb absoluut moeite met dit soort avonden, vanwege de sfeer die (kunstmatig) gecreerd wordt. Het vervelende pushen van vele aanbiddingsleiders ('geef je hart aan god', 'vraag god dit', 'doe zus en zo', etc.). Ik heb een hekel aan het kuddegedrag.
Mij niet gezien.
probleem is echter dat ik me ook niet thuisvoel in kerken... :S
PS: in psalmen zit vaak meer diepgang (muzikaal gezien zijn ze ongetwijfeld nogal verkracht i.v.m. de oorspronkelijke versies... David was muzikaal, dat zijn veel psalmen niet meer...