De oorlog in Irak

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Re: De oorlog in Irak

Berichtdoor Mr. J » 14 jan 2005 19:17

Optimatus schreef:Net las ik dat de Amerikanen niet verder zoeken naar massavernietigingswapens. Ze konden niks vinden en de Iraq Survey Group, de door de VS geleide wapeninspecteurs, verklaarde dat Irak ze ook niet heeft bezeten.

"Volgens chef Charles Duelfer had het land na de Golfoorlog van 1991 zijn chemische wapens vernietigd en in 1995 zijn biologische wapenprogramma opgegeven. Wel meende hij dat de Iraakse leider Saddam Hoessein hoopte zijn programma's nieuw leven in te blazen"."

(NRC Handelsblad van donderdag 13 januari 2005)

Daar zijn we dan mooi klaar mee. Eén van de hoofdredenen dat de VS Irak binnenvielen waren die MVW's die Powell liet zien in de Veiligheidsraad. Fijn.

Dankzij dit soort leugens zijn er Nederlandse jongens gesneuveld.
En is Erik O. in discrediet gebracht.

Waarom denk je dat er nou zo'n legermacht (vooral de Amerikanen) naar Irak zijn gegaan? Denk je nou zelf dat dat voor die zogenaamde "massavernietegingswapens" te doen was?? Kdacht het niet, dat wist Bush allang dat daar helemaal geen van die wapens waren, het ging gewoon om macht te krijgen over de olie die daar in de grond zit en dan als hoofddoel de olieprijzen natuurlijk.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jan 2005 19:25

it's all about the money of in dit geval the oil :mrgreen:

ARKANGEL
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ARKANGEL » 14 jan 2005 21:03

Nou het is er eindelijk uit... maar ja.. de meeste mensen wisten het al lang dat ze daar alleen zatten voor de olie.
Ik kan echt niet begrijpen dat er zo veel mensen hier zijn die achter Bush staan. Als er een groot gevaar is voor de wereld vrede dan is dat wel het Bush beleid.
Hij is juist de gene die er voor zorgt dat het terrorisme alleeen maar GROTER wordt. Hoe dat zo?? nou kijk maar naar Afghanistan.. eerst het land van de Taliban afhelpen (wat een goed streven was.. maar niet is gelukt..) en dan het land helemaal naar de klote achterlaten.. Als er een voedingsbodem voor terrorisme is dan is het wel armoede..
en dat is precies wat er nou ook in Irak gebeurt.. als je die mensen geen schoon water geeft en als ze ook geen electricitit krijgen.. dan komen ze vanzelf in opstand.. (hetzelfde gebeurt in Palestina).
Ze noemen dit ook wel FAILED STATES.. hetzelfde is het geval met Libie Somalie.. pfff ben benieuwd welke landen er allemaal aan dat rijtje toegevoegd gaan worden.
En er zijn zo veel (domme) mensen die denken dat waar Amerika mee bezig is de juiste weg is.. terwijl zij juist de gene zijn die er voor zorgen dat in veel gebieden in het midden-oosten meer Armoede komt. Nogmaals.. een perfecte voedingsbodem voor... jawel het terrorisme..
Eerst zorgen ze er via de CIA voor dat ze aan de macht komen (kijk maar naar Saddam.. want wie heeft hem ook alweer aan de macht geholpen??.. ) Hetzelfde met Bin Laden.. wie heeft hem opgeleid? en van wie heeft ie een groot gedeelte van zijn geld gehad?..)
Ik kan heel erg goed begrijpen als je in zo'n land opgroeid.. en je altijd is vertelt dat de elende waar in je leeft is veroorzaakt door de V.S.
Dat je een heel erg groot anti gevoel krijgt.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik wat b.v. in Madrid is gebeurt heel erg vind. Maar ik zie dit niet als een aktie van een moslim.. maar van een extremist.. en dat zijn twee dingen die je echt geschijden moet houden.
Amerika sleept Europa zo direct de 3 wereld oorlog in.. effe kijken hoeveel er van jullie aan het front staan te vechten samen met Bush.
Ik pak een vliegtuig naar een robinson eiland..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jan 2005 21:14

Die Jordaniërs zullen zich wel vijftien keer bedenken voordat ze Irakese wapens gaan binnenlaten. Die hebben geen belang bij een invasie van wie dan ook. Dit geldt ook voor Syrië.

De Verenigde Staten bezitten zelf ook allerhande MVW's. Moeten wij nu ook de VS aan gaan vallen?

De olie, daar ging het om.
En nergens anders om.

(en dat terwijl er zoveel olie op de Spaanse kust lag)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ARKANGEL
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ARKANGEL » 14 jan 2005 21:28

Optimatus schreef:Die Jordaniërs zullen zich wel vijftien keer bedenken voordat ze Irakese wapens gaan binnenlaten. Die hebben geen belang bij een invasie van wie dan ook. Dit geldt ook voor Syrië.

De Verenigde Staten bezitten zelf ook allerhande MVW's. Moeten wij nu ook de VS aan gaan vallen?

De olie, daar ging het om.
En nergens anders om.

(en dat terwijl er zoveel olie op de Spaanse kust lag)

En welk land heeft nog meer MVW's in het midden oosten... hmmm effe denken hoor.. Israel?? :roll:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jan 2005 21:45

Tja, als Irak niet mag, dan Israel ook niet.

Immers, Israel kan natuurlijk geen enkele uitzonderingspositie claimen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jan 2005 23:06

en mag Amerika het ook niet en Rusland niet en noord korea niet, en Iran niet

sela

Berichtdoor sela » 14 jan 2005 23:29

ARKANGEL schreef:Nou het is er eindelijk uit... maar ja.. de meeste mensen wisten het al lang dat ze daar alleen zatten voor de olie.
Ik kan echt niet begrijpen dat er zo veel mensen hier zijn die achter Bush staan. Als er een groot gevaar is voor de wereld vrede dan is dat wel het Bush beleid.
Hij is juist de gene die er voor zorgt dat het terrorisme alleeen maar GROTER wordt. Hoe dat zo?? nou kijk maar naar Afghanistan.. eerst het land van de Taliban afhelpen (wat een goed streven was.. maar niet is gelukt..) en dan het land helemaal naar de klote achterlaten.. Als er een voedingsbodem voor terrorisme is dan is het wel armoede..
en dat is precies wat er nou ook in Irak gebeurt.. als je die mensen geen schoon water geeft en als ze ook geen electricitit krijgen.. dan komen ze vanzelf in opstand.. (hetzelfde gebeurt in Palestina).
Ze noemen dit ook wel FAILED STATES.. hetzelfde is het geval met Libie Somalie.. pfff ben benieuwd welke landen er allemaal aan dat rijtje toegevoegd gaan worden.
En er zijn zo veel (domme) mensen die denken dat waar Amerika mee bezig is de juiste weg is.. terwijl zij juist de gene zijn die er voor zorgen dat in veel gebieden in het midden-oosten meer Armoede komt. Nogmaals.. een perfecte voedingsbodem voor... jawel het terrorisme..
Eerst zorgen ze er via de CIA voor dat ze aan de macht komen (kijk maar naar Saddam.. want wie heeft hem ook alweer aan de macht geholpen??.. ) Hetzelfde met Bin Laden.. wie heeft hem opgeleid? en van wie heeft ie een groot gedeelte van zijn geld gehad?..)
Ik kan heel erg goed begrijpen als je in zo'n land opgroeid.. en je altijd is vertelt dat de elende waar in je leeft is veroorzaakt door de V.S.
Dat je een heel erg groot anti gevoel krijgt.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik wat b.v. in Madrid is gebeurt heel erg vind. Maar ik zie dit niet als een aktie van een moslim.. maar van een extremist.. en dat zijn twee dingen die je echt geschijden moet houden.
Amerika sleept Europa zo direct de 3 wereld oorlog in.. effe kijken hoeveel er van jullie aan het front staan te vechten samen met Bush.
Ik pak een vliegtuig naar een robinson eiland..

btw: zelfs de taliban is aan de macht gekomen in afganistan met dank aan amerika. 8)

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 15 jan 2005 03:30

ARKANGEL schreef:blablabla

neej joh !

laat al die moslimlanden maar hun gang gaan!!! Tuurlijk!! Met al hun wreedheden en terroristische plannen!

Ga zo door jongens in het oosten !!! Toppie ! Wij als christenen zien wel welke shit we over ons heen krijgen! Daar zijn we immers een verdraagzaam en dom volk voor!

[/sarcasme]

*is uberblij dat amerika als een big brother over ons waakt! En over zichzelf ook tuurlijk!!! mag dat ???

sjonge jonge ! wat zijn jullie kortzichtig zeg !
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jan 2005 10:24

TS niet zo radicaal :) Niet alle moslimlanden zijn terroristen en zijn wreed, Amerika is even wreed en heeft ook genoeg plannen die ik wreed en moordadig vind, ze zijn big brother, dat vind ik best, dat moet er toch een zijn.

Maar Amerika ziet zich als De Staat, De Macht in de hand van God, en dat is dus hardstikke fout! De Paus is de baas van de Kerk op aarde en Amerika voelt zich de baas van de wereld buiten de Kerk, de dweepen niet voor niets zo met de paus :)

Maar ach, binnen nu en 50 jaar betekend Amerika niks meer en is het China die ons bewaakt.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

00RedBaron

Berichtdoor 00RedBaron » 15 jan 2005 12:54

sela schreef:btw: zelfs de taliban is aan de macht gekomen in afganistan met dank aan amerika. 8)

Inderdaad... de Amerikanen hebben na de oorlog ook in het geheim de Viet Minh gesteund, om de Fransen uit Indo-China te krijgen. De Fransen gingen ook weg, en de zonen van de Viet Minh vochten tegen de Amerikanen zelf...

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 jan 2005 14:29

vaag dat de amerikanen ook de Fransen steunde met wapens enzovoort. :roll:
later waarnemers stuurde om met de zuidelijke vietnameze troepen mee te vechten tegen de vietcong en later zelf in het conflict betrokken te raken, in echte oorlog.

tja Iraq= 2e Vietnam? :|

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 jan 2005 15:44

Optimatus schreef:Tja, als Irak niet mag, dan Israel ook niet.

Immers, Israel kan natuurlijk geen enkele uitzonderingspositie claimen.

Het gaat niet zozeer om Irak, maar om Saddam. Een dergelijke geflipt persoon is in staat om met dergelijke wapens aan te vallen, dat heeft de geschiedenis bewezen.

Israël echter zal haar buurlanden niet met dergelijke wapens bestoken.

Daarnaast beschikt Iran ook over dergelijke wapens, evenals Pakistan.

ManOnFire
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ManOnFire » 19 jan 2005 11:52

Raido schreef:TS niet zo radicaal :) Niet alle moslimlanden zijn terroristen en zijn wreed, Amerika is even wreed en heeft ook genoeg plannen die ik wreed en moordadig vind, ze zijn big brother, dat vind ik best, dat moet er toch een zijn.

Maar Amerika ziet zich als De Staat, De Macht in de hand van God, en dat is dus hardstikke fout! De Paus is de baas van de Kerk op aarde en Amerika voelt zich de baas van de wereld buiten de Kerk, de dweepen niet voor niets zo met de paus :)

Maar ach, binnen nu en 50 jaar betekend Amerika niks meer en is het China die ons bewaakt.
hoe kom je erbij dat amerika zich de baas van de wereld voeld? ik hoor het overigens wel vaker, maar volgens mij ruik ik enige jaloezie, omdat ze zoveel welvaart en macht hebben.
daar naast is amerika het land met verhoudingsgewijs de meeste christenen. :wink:
Verkering met het zusje van mr.I is het mooiste wat bestaat....

Terug naar “Archief”