hemelburger schreef:Joh.19:7-11 schreef:Volgens mij (een Christen) hebben de Joden meer aandeel aan de dood van Jezus dan de Romeinen.
Je veronderstelt dat een heiden minder zondig is dan een Jood?
Het wordt ondersteund door het Woord, dus spreek het tegen met het Woord
hemelburger schreef:Volgens mij is Christus toch gestorven omhet oordeel van God over de wereld en zijn bewoners te dragen.
Om is wat anders dan
door ...
hemelburger schreef:Wie kan zich vrijpleiten? Wie wilde dat Jezus Christus zou sterven, juist God de Vader zelf.
Dat is toch wel een beetje uit de context gerukt! God de Vader wilde dat de zonde bestraft werd, en Jezus nam de straf op zich op!
is het zo dat de joden door christenen worden beschouwd als moordenaars van de messias?
Deze mening kon alleen worden gevormd door gebeurtenissen uit hun context te rukken (zie mijn vorige posting). Dus zie hier het gevaar van gebeurtenissen uit hun context rukken ....
hemelburger schreef:Helaas is dit in de vorige eeuwen wel het geval geweest. Men ging er daarom vanuit dat God's werk met Israel daardoor stopte en dat Zijn beloften (aan Israel) over gingen aan de Christenen (nog steeds zijn er christenen die zich geestelijk Israel wanen).
Romeinen 11 leert ons dat ook! Als je iets anders gelooft kun je je bekeren tot het Jodendom

Maar ik denk dat Jezus de Ware Weg tot het Leven is ....
Romeinen 11 laat zien dat als de Joden zich bekeren tot Jezus, dat Jezus ook voor Joden de Ware Weg tot het Leven is.
hemelburger schreef:Sinds 1948 moet je eigenlijk wel beter weten ...
Volgens mij is er in 1948 op
geestelijk gebied t.a.v. Israel en Joden weinig veranderd ...
hemelburger schreef:... en goed de bijbel lezen helpt ook.
Je advies is goed, nu ook nog zelf opvolgen
hemelburger schreef:Joden die tot geloof in Jezus Christus komen wiegeren nog altijd zich vanwege de vroegere christelijke houding t.a.v. Israel om zich christen te noemen, ze noemen zich liever Messiaanse Joden. Het zit dus wel diep.
Vele Christenen weigeren om zich Christen te noemen, ze noemen zich rooms, gereformeerd, hervormd ...
Dat zit errug diep
Hopelijk zit het Christen zijn in hun hart :!: (typo

)
John