Echt niet *gilt een gassie met Neophyte jasje aan* bleerd : hardcore will never stop to exict. gabber ben je niet voor even, gabber ben je voor je leven.DavidOpposite schreef:Er is maar één soort hardcore en die heeft niks met house te maken.
Begin jaren 90 ontstond in Rotterdam een harde, snellere variant van de populaire House-muziek als reactie op de House van de Amsterdamse scène, waar hardcore-liefhebbers werden geweigerd in discotheek RoXY. In de Rotterdamse discotheek Parkzicht begon de meest populaire jeugdcultuur die Nederland ooit gekend heeft.
Rotterdam Terror
Deze house-variant werd door een Amsterdamse dj cynisch "Gabberhouse" genoemd, naar het Joodse woord voor 'maten' of 'vrienden'. Deze Gabbercultuur, of eigenlijk lifestyle, groeide zeer snel en was op het hoogtepunt in 1993 en 1994. Daarna werd het commercieel en populair buiten de kleine kring van het begin. De harde kern van de Gabbers van het eerste uur was toen alweer wat anders gaan doen. De oorsprong van Gabber (het afzetten van Rotterdam tegen Amsterdam) zorgde dat Gabber een duidelijke regionale uitstraling kreeg, maar men ook trots op was. Een hoop gelazer ontstaat als in het midden van de jaren 90 Gabbers steeds vaker een Nederlands vlaggetje op hun bomber gaan dragen. Een aantal scholen verbiedt het vlaggetje, net als wat er nu gebeurt met Lonsdale-kleding.
En die feesten? ik lach me de breuk hoor, om al die sneue gasjes te zien, vuistje in de lucht, dreun dreun dreun... woehaa!
http://beefcake.nl/index.php?itemid=610
Acire, even dit, Rotterdam Terror Corps komt uit Rotterdam, aangezien het woord gabber puur Amsterdams is, betekend het in deze term: God is een kaalhoofdig individu, die naar Gabberhouse luisterd.Dus ik ben eens op zoek gegaan naar iets meer informatie hierover, en daardoor ben ik tot de conclusie gekomen dat RTC verderfelijk is. (Denk aan een titel als: "God is a gabber")