wat vinden jullie van praiseavonden??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tobyfan
Verkenner
Verkenner

wat vinden jullie van praiseavonden??

Berichtdoor tobyfan » 14 jan 2005 17:13

hallowhallow ff een vraagje hoor wat vinden jullie nou eigenlijk van praiseavonden ik ga er af en toe wel eens heen en vind er zelf nix verkeerds aan :mrgreen: maar heb pas ergens gelezen dat het slecht was ofsow : :? :? nouwjah wil ff wete hou jullie er over denke :wink: :P xxxx
JESUS loves you! love JESUS too!!

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 jan 2005 17:24

In een woord fantastisch.

Psalmen en gezangen maken me nogal depri. Gewoon met normale woorden en normale muziek God prijzen. Heerlijk toch?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jan 2005 18:01

depressief van psalmen en gezangen vreemd :roll: heb ik geen last van :)

op praise avonden wordt ook vaak liederen in het Engels gezongen degene die het Engels niet zo goed machtig zijn weten niet eens wat ze zingen. maar ok, ik ben ook weleens naar een praiseavond geweest en ik vond het heeeel erg leuk 8) gewoon met een onwijs grote groep mensen liederen zingen fantastisch. :D

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 14 jan 2005 18:02

Ik ging tot voor kort altijd naar de sing-in in Veenendaal, maar ik heb besloten dat ik er niet meer heen ga. Vooral omdat naar mijn idee er de laatste tijd te veel nadruk op de show wordt gelegd.
Ik ben wel eens op een praise-avond geweest en ik vond het een hele mooie ervaring. Mensen hebben vaak op praise-avonden tegen dat het allemaal zo blij is en dat er niet echt diepgang in zit. Over zonde gaat het niet en het lijkt wel alsof de ernst daarvan niet doordringt. We moeten beseffen dat we schuldig zijn voor God en dat we nooit tot God kunnen komen vanuit onszelf. Gelukkig kan dit wel door Jezus. Een ootmoedige houding is beter op zijn plaats. Op praise-avonden wordt ook heel erg op het gevoel gespeeld.
Let wel, dit is niet mijn mening, maar dit wordt vaak gezegd.
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.
(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 14 jan 2005 18:19

:D

De Priesters gingen in het oude testament in rijdans naar de Tempel in gekleurde gewaden .

David dicht zijn psalmen in het veld . en op heel verschillende plaatsen en bracht daarin zijn gevoel en geloof in dicht vorm tot God .

Natuurlijk zijn wij schuldig aan zonden , maar op het moment dat wij ze belijden worden en zijn ze schoongewassen door het bloed van Jezus .

Praise avonden .... mogen zingen tot eer van God in lof prijs en aanbidding . prachtig en fijn om te doen .

Stemming makerij ongetwijfeld is dat waar . Vooral als je vooraf vraagt of Jezus aanwezig wil zijn . en of de heilige Geest mag waaien in de harten van de aanwezigen .

Kom prijs de Heer . Zijn grote Naam .

Is dat niet de bedoeling voor nu en voor in de eeuwigheid .

Zondag aanstaande in de rai trouwens een grote happening .
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 14 jan 2005 18:20

Het is allemaal zo massaal. Gaat het er niet meer om dat je God persoonlijk ontmoet en kun je dit niet beter in je 'binnenkamer' doen?
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.

(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 14 jan 2005 18:22

regenboog schreef:Het is allemaal zo massaal. Gaat het er niet meer om dat je God persoonlijk ontmoet en kun je dit niet beter in je 'binnenkamer' doen?

Het een sluit het ander niet uit hoor :D
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

Alexandra
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Alexandra » 14 jan 2005 18:38

Ben nog nooit naar een 'officiële' praise-avond geweest. Wel ben ik een keer met jongeren uit de kerk bij iemand thuis wezen zingen, een gitaar erbij, liedbundels. Het was heel intiem omdat het niet met zo heel veel mensen was (20/25). Heel fijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: wat vinden jullie van praiseavonden??

Berichtdoor Marnix » 14 jan 2005 19:05

tobyfan schreef:hallowhallow ff een vraagje hoor wat vinden jullie nou eigenlijk van praiseavonden ik ga er af en toe wel eens heen en vind er zelf nix verkeerds aan :mrgreen: maar heb pas ergens gelezen dat het slecht was ofsow : :? :? nouwjah wil ff wete hou jullie er over denke :wink: :P xxxx

Ik ga regelmatig naar een jeugdkerk (naast de gewone kerkdiensten :)) en daar is praise ook een onderdeel van de avond. Natuurlijk is er niets mis mee, de bijbel geeft duidelijk aan dat we God mogen prijzen, veel psalmen zijn lofprijzingen, bijvoorbeeld de laatste 6.

Ik weet niet waar je hebt gelezen dat het fout zou zijn.... maar dan moet je gewoon een keer in de bijbel gaan lezen, daar staat namelijk dat het goed is :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 15 jan 2005 01:11

regenboog schreef:Het is allemaal zo massaal. Gaat het er niet meer om dat je God persoonlijk ontmoet en kun je dit niet beter in je 'binnenkamer' doen?

en een (reformatorische) kerk met meer dan 1000 man is niet massaal?

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 15 jan 2005 04:52

Javaca schreef:In een woord fantastisch.

Psalmen en gezangen maken me nogal depri. Gewoon met normale woorden en normale muziek God prijzen. Heerlijk toch?

Volgens mij zing je dan altijd de zelfde psalmen en gezangen maar nooit
bijvoorbeeld psalm 121.

en het kan ook nog is zo zijn dat je gewend ben op hele noten te zingen
dan hebben er meer mensen last van dat ze er depri van worden, want
een beetje variatie mag van mij wel hoor. :mrgreen: maar laten we maar
niet verder gaan zeure over die hele, halve, kromme, wal en andere gare
noten anders komt daar weer een ellenlang topic voor of is die er al
zal mij niks verbazen eerlijk gezegd :shock:
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

joris

Berichtdoor joris » 15 jan 2005 10:02

praiseavond? gaaf dat mensen God willen loven en prijsen. Lees eens een mooi boek over lofpirij, bijvoorbeeld 'ondekkingstocht naar aanbiding van Bob sorge ' of ''meer dan een lied' van Matt Redman.

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 15 jan 2005 10:59

ik ga zeker naar praise avonden want het is een verrijking voor je geloofsleven, maar ik kan mij best vinden in sfeermakkerij enz. want dat wordt het zeker gedaan maar soms is het ook ff goed omdat je dan stil wordt gezet waarom zo'n avond wordt gehouden
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 15 jan 2005 12:07

Alexandra schreef:Ben nog nooit naar een 'officiële' praise-avond geweest. Wel ben ik een keer met jongeren uit de kerk bij iemand thuis wezen zingen, een gitaar erbij, liedbundels. Het was heel intiem omdat het niet met zo heel veel mensen was (20/25). Heel fijn.

Wat is een oficiele prais avond dan ?
:?:
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 15 jan 2005 14:34

Ik ben regelmatig op een praise-avond geweest, en dat bevalt mij steeds erg goed! Door het zingen van de liederen kan ik God aanbidden, en je merkt dat de heilige Geest aanwezig is! Wat de engelse liederen betreft, er worden meestal ook genoeg Nederlandse liederen gezongen. En anders kun je even aan iemand anders vragen wat het lied inhoudt.

Regenboog, wat bedoel je met de sing-in in Veenendaal dat een show wordt? Ik kom er ook bijna altijd, en vind het heerlijk! Ik ontmoet God er echt, en snap je opmerking niet echt. Kun je uitleggen?

Wat de vraag van Tobyfan betreft, ik zou niet weten wat er fout is aan een praise-avond. Iets waardoor je dichter bij God komt, kan niet fout zijn :roll: (btw, beetje opmerkelijke vraag van een toby fan? 8) )

Terug naar “Archief”