Simson schreef:Nee, de mensen vragen of ik het zwart doe!
Anders moet ik een bonnetje hebben. Dat willen meeste mensen niet.
Als ik een dak plak ed. is het heel veel geld.
In dat geval lijkt het me duidelijk dat dat niet kan.
Moderator: Moderafo's
Simson schreef:Nee, de mensen vragen of ik het zwart doe!
Anders moet ik een bonnetje hebben. Dat willen meeste mensen niet.
Als ik een dak plak ed. is het heel veel geld.
Simson schreef:BJ schreef:Ik denk dat we ook moeten afspreken wat zwart werken is.
De laatste mogelijkheid zal dan wel aangemerkt worden als zwartwerk. Heb ik in dit geval moeite mee. Want als dit niet gebeurt heb je een onveilige situatie. Dus zal ik dit niet als zwartwerk willen aanmerken.
He het is voor of tegen! Geen grijs gebied!
Voor God of tegen er is geen tussen weg!
Juist als Christen zou je consquent moeten zijn!
Je principes niet over boord gooien om dat het anders wat meer kost!
Simson schreef:In mijn vakgebied is zwart veel bij te klussen.
Soms vragen dan christenen of ik het ook bij hen wil doen.
Daar ben ik op tegen. Is dat juist?
Als je in God gelooft, moet je de regering navolgen, ook als je dat geld kan kosten.
Daar kies je dan toch voor? Hoe kan ik aan ze uitleggen dat ik dat niet doe bij hen?
Of hebben ze gewoon geen principes?
Wat zegt de bijbel erover?
surfer schreef:Zwart werken is asociaal, voor christenen en niet-christenen. We hebben er voor gekozen om in een maatschappij te leven, de kosten van infrastructuur, onderwijs e.d. naar redelijkheid te verdelen, en dat wordt betaald via de belasting. Een keer een klein klusje zwart doen is niet zo'n ramp, ik doel vooral op structureel zwart werken waar het om relatief grote bedragen gaat.
joepie schreef:Zeker als Christenen horen wij hierin een voorbeeld te zijn. Niet doen dus want de wereld kijkt naar je, en je hoort een leesbare brief van Christus te zijn.
Simson schreef:joepie schreef:Zeker als Christenen horen wij hierin een voorbeeld te zijn. Niet doen dus want de wereld kijkt naar je, en je hoort een leesbare brief van Christus te zijn.
Eindelijk iemand naar mijn hart!
Zo zou het moeten zijn!
Simson schreef:joepie schreef:Zeker als Christenen horen wij hierin een voorbeeld te zijn. Niet doen dus want de wereld kijkt naar je, en je hoort een leesbare brief van Christus te zijn.
Eindelijk iemand naar mijn hart!
Zo zou het moeten zijn!
Maar als ze mij vragen wat moet ik dan zeggen?
Dat ik niet zwart werk kan niet omdat ik het bij niet Christenen wel doe.
Geef nog eens zo een goede reactie!
Mzzl,
Simson
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten