Jezus getrouwd?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 14 jan 2005 16:26

jas schreef:
Corine schreef:Kinderen maken vind ik trouwens ook een beetje cru gezegd.... Eerlijk gezegd uit meneer jas zn mond niet verwacht...

Kijk dat vind ik nou echt nergens op slaan. Ik weet niet hoe ik het nog simpeler moet zeggen en toch netjes blijven hoor. Het kan nog veel grover. Ik hou niet van hypervroom doen.

Volgens mij krijg je kinderen en maak je ze niet...

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 14 jan 2005 19:20

Raido schreef:Afbeelding

Genesis:55 - Zo waren al de dagen van Adam, die hij leefde, negenhonderd jaren, en dertig jaren; en hij stierf.

Hee wat zie ik nou? Zijn Metusalem en Lamech ook in de zondvloed verdronken?
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 14 jan 2005 20:03

Maja de Bij schreef:
Raido schreef:Afbeelding

Genesis:55 - Zo waren al de dagen van Adam, die hij leefde, negenhonderd jaren, en dertig jaren; en hij stierf.

Hee wat zie ik nou? Zijn Metusalem en Lamech ook in de zondvloed verdronken?

Metusalem misschien wel, wat betreft Lamech moet je iets beter kijken. En nu weer on-topic dus. Dat ze voor de zondvloed ten huwelijk namen e.d. geloven we wel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 jan 2005 23:00

Goed en als ik vraag om ontopic is het niet de bedoeling om de volgende post weer off-topic te gaan. Dus on topic nu.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 17 jan 2005 21:42

Of Jezus getrouwd was?? Persoonlijk denk ik van niet maar het kan natuurlijk net zo goed wel zo zijn geweest, daar lees je niks van over de Bijbel en daarom denk ik dat Hij het ook niet belangrijk genoeg vond dat wij dat zouden weten...
Nee ik denk niet dat Jezus wat getrouwd...

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 19 jan 2005 14:41

Mensen werden toen toch op jonge leeftijd uitgehuwelijkt? Oftewel: zou het ooit Yeshua's keuze zijn geweest om wel of niet te trouwen, of was het de keuze van Zijn ouders?
..

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 jan 2005 14:49

Ik denk van Hemzelf.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 19 jan 2005 18:57

zijn vrouw zou dan maria magdalena geweest moeten zijn?
of gana de voorstanders van een eventueel huwelijk van Jezus hier niet van uit?

Johannes 19 schreef:25 Bij het kruis van Jezus stonden zijn moeder met haar zuster, Maria, de vrouw van Klopas, en Maria uit Magdala. 26 Toen Jezus zijn moeder zag staan, en bij haar de leerling van wie hij veel hield, zei hij tegen zijn moeder: ‘Dat is uw zoon,’ 27 en daarna tegen de leerling: ‘Dat is je moeder.’ Vanaf dat moment nam die leerling haar bij zich in huis.

Waarom zou Jezus dan niet gevraagd hebben wie er nu voor zijn vrouw kon zorgen ?

en Hoe kwam Maria aan het geld voor de olie om te zalven?, als het al een huwelijk geweest was, was daar echt geen geld om zoveel olie te kopen, en beetje vaag ook als Jezus met olie van zijn eigen geld, volgens mij trouwde je toen ook al in gemeenschap van goederen ;) , gezalfd zou worden...
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 20 jan 2005 15:47

Christus zegt dat Hij broeders had, maar er wordt inderdaad nergens in de Bijbel gerept over een huwelijk. Hoe deed Hij dat, als Hij getrouwd was, dan tijdens Zijn rondwandeling op aarde? Ik denk niet dat Christus getrouwd is geweest, want dat kan haast niet als je de situaties bedenkt waarin Hij is geweest. Waar was Zijn vrouw toen Hij veertig dagen in de woestijn was? Waar was Zijn vrouw dan toen Hij in de hof van Gethsemane was?
Wees optimist, pessimisme is ook niet alles.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 jan 2005 15:55

Jezus hield werk en prive anders wel gescheiden! Er staat toch ook niets beschreven over de tijd voordat hij gedoopt werd? Hij kreeg een opleiding, timmerde etcetra..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”