Shoppen in de stad

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jannes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Shoppen in de stad

Berichtdoor jannes » 13 jan 2005 22:54

hi allemaal,

storen jullie je er ook niet aan? Die harde bonk-muziek in winkels, waar je kleren wilt kopen. Mijn hobby is shoppen, maar ik voel me soms niet lekker of schuldig, als ik in een winkel kom met harde bonk muziek. Tegenwoordig heb je dat bijna in elke winkel. En toch vraag ik me af, kun je daar als christen naar binnen, ook uit bijbelse grond. Zou Jezus daar naartoe gaan? :o is het bijbels gefundeerd? Wat denken jullie?

groetjes mij

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 jan 2005 23:05

Shoppen is niet mijn hobby, maar als meisje wordt je haast gedwongen veel winkels af te lopen om leuke kleren te vinden. Ik verbaas me er elke keer weer over hoeveel stomme dingen er hangen, terwijl mijn vriend een winkel inloopt en daar meteen drie dingen koopt...
Maar mij jagen ze inderdaad ook weg met zulke muziek, ik loop dan vrij snel de winkel weer uit of ga er niet eens naar binnen.

Wat Jezus zou doen? Die was een man, makkelijk dus... (hij was ook nooit ongesteld en hoefde geen kinderen te baren...)
maar zonder gekheid: wie weet zitten er af en toe foute teksten tussen, maar dat is denk ik niet echt af te meten aan het 'bonkgehalte'.

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 13 jan 2005 23:25

Shoppen op zich is best ok naar mijn idee. Je zou niet meer naar een winkel mogen om iets te kopen?

Shoppen als hobby of (zeer)regelmatige bezigheid is twijfelachtig of niet echt mijn advies als je het mij vraagt. De jeugd komt vaak samen met vrienden, gezellig rondje door de stad, burgertje eten, dingen passen voor de lol, noem het maar op. Kan best een keertje, maar gebeurd het meer dan blijf je wel op de hoogte van al het nieuwe wat er te koop is, je wordt gevuld met allerlei dingen die je best graag wilt hebben, maar meestal niet nodig zijn. Ben je dan niet zo materialistisch ingesteld, dan zal het erg meevallen, maar je werkt zo'n instelling van hebbuh hebbuh hebbuh wel in de hand als je er een gewoonte van maakt terwijl je geen directe aanleiding zou hebben om perse rond en in winkels te zijn.
sol lucet omnibus

caprice

Berichtdoor caprice » 14 jan 2005 00:05

Ik heb er een hekel aan om in het stadshart te komen. Ik heb het er om bovengenoemde reden wel eens benauwd van gehad en gemaakt dat ik er zo snel mogelijk weer vandaan was.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jan 2005 02:21

Tja, als de muziek echt keihard staat erger ik me er ook weleens aan. Je bent in een winkel om kleren te kopen en niet om te dansen. Ik zie er bijbels gezien niet direct een probleem in om naar die winkel te gaan, maar het is soms idd wel irritant.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 jan 2005 08:24

Ligt er maar net aan welke muziek er hard aan staat, harde bonk muziek (zoals bij de Cool Cat), vind ik niet zo erg, maar dat gekreun van de R&B, en knallede Hiphop, jaiks!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 jan 2005 09:42

Zo is aan alles te zien hoe de totale maatschappij in de greep is van de vorst der duisternis. Hij laat geen middel onverlet om zijn invloed op mensen uit te oefenen. Vreselijk.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Collateral

Berichtdoor Collateral » 14 jan 2005 09:49

Daarom: koopt allen bij Zeeman.

DavidOpposite

Berichtdoor DavidOpposite » 14 jan 2005 10:10

Collateral schreef:Daarom: koopt allen bij Zeeman.

:mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jan 2005 10:10

Of bij C&A en je sjaal bij V&D.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 jan 2005 10:15

wees in uw sas
met de koopjespas van jas
en ontvang een gratis das
waarna ik ook nog uw geld witwas
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

joris

Berichtdoor joris » 14 jan 2005 10:27

Er is een verband tussen de muziek en het soort kleding wat verkocht wordt volgens mij.

Muziek in winkels vind ik vaak wel gezellig hoor. Ik zit best vaak in de auto en luister veel naar de radio. En ik hoor niet heel veel echt foute muziek hoor als je rustig naar skyradio of RTL fm luistert ofzo. Het zijn levensverhalen vaak die je hoort. En als iets niet deugd dan luister je even niet of ga je bidden voor de mensen om je heen. Soms ben ik blij met iets wat zo ongelooflijk niet bij Jezus hoort omdat ik dan weer gedwongen wordt om goede keuzes te maken. Je moet kunnen leven in een wereld die God niet erkent.

joepie

Berichtdoor joepie » 14 jan 2005 10:30

Wij (ik met twee dochters) zijn weleens in een winkel met die hardeschetterendeschreeuwendeonzinherrie heel hard tegen elkaar gaan staan schreeuwen.
Om vervolgens er, met de mededeling dat we bij zulke herrie niet wenste te winkelen, naar buiten te lopen.
Maar dat doen we ook als we een wnkel in komen waar er gerookt wordt.

joris

Berichtdoor joris » 14 jan 2005 10:33

Daar zitten die mensen toch niet mee? De muziek en aankleding laat zien welke doelgroep een winkel wil bereiken. En jullie kleren hangen er dan waarshcijnlijk toch niet tussen.

joepie

Berichtdoor joepie » 14 jan 2005 10:36

joris schreef:Daar zitten die mensen toch niet mee? De muziek en aankleding laat zien welke doelgroep een winkel wil bereiken. En jullie kleren hangen er dan waarshcijnlijk toch niet tussen.

Ja dat zullen we nooit weten want we konden vanwege die herrie niet op ons gemak rond kijken. En waarom zouden daar onze kleren niet tussen kunnen hangen?
Trouwens zaten ze er wel mee, want de muziek ging wel degelijk zachter.
Alleen gingen wij toen ook weg.

Terug naar “Archief”