Jezus getrouwd?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 18:09

Corine schreef:Maar WAAROM, en daar weet ook jas geen antwoord op denk ik.....) kreeg Eva ze dan niet??

Maar Corine, Adam en Eva hebben voor de val helemaal geen tijd gehad om kinderen te maken. Hoe lang denk jij dan dat de staat der rechtheid geduurd heeft?
Ik denk, naar mezelf kijkend, en naar bereidheid van de satan kijkend om iedereen te verleiden en te verslinden, dat de mens hooguit één of twee dagen zondeloos geleefd heeft.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jan 2005 18:20

Wat kort zeg... hoe goed is de mens dan geschapen? (slecht vraag :oops: maar die bekruipt me dan toch)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 13 jan 2005 18:46

Yael schreef:Wat kort zeg... hoe goed is de mens dan geschapen? (slecht vraag :oops: maar die bekruipt me dan toch)

De mens is geschapen naar God's beeld. Goed dus. Alleen Hij alleen wist dat de mens zonden ging doen.
Afbeelding

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jan 2005 18:50

De mens heeft echt wel langer dan 1 of 2 dagen in de Hof van Eden rondgelopen hoor naar ik aanneem, God schiep eerst Adam en pas later Eva. Zal Adam gelijk op de 1e dag al een hulp tegenover hem hebben gemist? (misschien wel :mrgreen: ) En ze wandelelde toch met God enzo. dat heeft heus wel langer geduurd de staat der rechtheid dan 1 a 2 dagen.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 13 jan 2005 20:08

Kinderen maken vind ik trouwens ook een beetje cru gezegd.... Eerlijk gezegd uit meneer jas zn mond niet verwacht...
Maar goed, er staat niets over in de Bijbel dus we kunnen nooit weten hoe lang Adam en Eva er geleefd hebben. Maar als ik van mezelf uit zou gaan was ik er denk met een uurtje al uit... Ben dan ook een VROUW.. (en zwanger, vandaar mijn interesse..)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jan 2005 20:24

Afbeelding

Genesis:55 - Zo waren al de dagen van Adam, die hij leefde, negenhonderd jaren, en dertig jaren; en hij stierf.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 13 jan 2005 20:27

????????????? Hier snap ik dus echt niks van.... Hoe lang hebben adam en eva in het paradijs geleefd????

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 22:20

Corine schreef:Kinderen maken vind ik trouwens ook een beetje cru gezegd.... Eerlijk gezegd uit meneer jas zn mond niet verwacht...

Kijk dat vind ik nou echt nergens op slaan. Ik weet niet hoe ik het nog simpeler moet zeggen en toch netjes blijven hoor. Het kan nog veel grover. Ik hou niet van hypervroom doen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 22:21

Yael schreef:De mens heeft echt wel langer dan 1 of 2 dagen in de Hof van Eden rondgelopen hoor naar ik aanneem, God schiep eerst Adam en pas later Eva. Zal Adam gelijk op de 1e dag al een hulp tegenover hem hebben gemist? (misschien wel :mrgreen: ) En ze wandelelde toch met God enzo. dat heeft heus wel langer geduurd de staat der rechtheid dan 1 a 2 dagen.

Ok, speciaal voor jou dan: 3 dagen.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 14 jan 2005 11:53

De tijd in het paradijs zal wel speculeren blijven. :)
Maar iets meer on-topic:
Waarom Yeshua niet getrouwd was; zou het kunnen zijn dat Yeshua, als G.ds Zoon compleet mens was? En niet zoals Adam 'gedeeld mens' met Eva?
Of draaf ik nu te ver door?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 jan 2005 13:55

Cathy schreef:De tijd in het paradijs zal wel speculeren blijven. :)
Maar iets meer on-topic:
Waarom Yeshua niet getrouwd was; zou het kunnen zijn dat Yeshua, als G.ds Zoon compleet mens was? En niet zoals Adam 'gedeeld mens' met Eva?
Of draaf ik nu te ver door?

Adam was eveneens compleet mens. Dat Eva uit zijn zij genomen is doet daar niets aan af. Overigens is Christus wel getrouwd, maar niet in het vlees. Hij is getrouwd met Zijn Bruid, waar heel het Hooglied vol van staat.
Ik krijg in deze discussie toch sterk de indruk dat wij Jezus iets te graag als een gewoon mens willen zien, liefst ook nog als een zondig mens soms. Want dan begrijpt Hij ons zo goed. Maar zien we Hem eigenlijk nog wel als onze Zaligmaker, ja als God Zelf? Ik vraag me af, als er enig besef zou zijn van Zijn Goddelijkheid, hoe men dat wil rijmen met een evt. huwelijk. :roll:

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 14 jan 2005 14:28

jas schreef:Adam was eveneens compleet mens. Dat Eva uit zijn zij genomen is doet daar niets aan af.

Daar denk ik anders over.
Ik krijg in deze discussie toch sterk de indruk dat wij Jezus iets te graag als een gewoon mens willen zien, liefst ook nog als een zondig mens soms. Want dan begrijpt Hij ons zo goed.

Hij was toch ook 100% mens? behalve de zonde. Daarom begrijpt Hij ons zo goed, ja.
Want in hetgeen Hij Zelf, verzocht zijnde, geleden heeft, kan Hij degenen die verzocht worden te hulp komen. (Hebr 2:achttien)
Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medelijden hebben met onze zwakheden, Maar Die in alle dingen gelijk als wij, is verzocht geweest, zonder zonde.(Hebr 4:15)
Maar zien we Hem eigenlijk nog wel als onze Zaligmaker, ja als God Zelf?

Dat is de andere 100%. G.d zij dank.
Ik vraag me af, als er enig besef zou zijn van Zijn Goddelijkheid, hoe men dat wil rijmen met een evt. huwelijk. :roll:

Juist omdat Hij ook mens was vond ik dit geen gekke vraag.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 jan 2005 14:33

Cathy schreef:
jas schreef:Adam was eveneens compleet mens. Dat Eva uit zijn zij genomen is doet daar niets aan af.

Daar denk ik anders over.

Het bouwen van een vrouw uit de zij van Adam heeft de mens niet incompleet gemaakt, omdat: wij allemaal met twee zijdes geboren worden. Gods ingreep van toen werkt dus niet door in de erfelijkheid.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jan 2005 14:43

jas schreef:
Yael schreef:De mens heeft echt wel langer dan 1 of 2 dagen in de Hof van Eden rondgelopen hoor naar ik aanneem, God schiep eerst Adam en pas later Eva. Zal Adam gelijk op de 1e dag al een hulp tegenover hem hebben gemist? (misschien wel :mrgreen: ) En ze wandelelde toch met God enzo. dat heeft heus wel langer geduurd de staat der rechtheid dan 1 a 2 dagen.

Ok, speciaal voor jou dan: 3 dagen.

nope we weten het gewoon niet. zo simpel is het. want de Bijbel zwijgt erover.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 jan 2005 14:43

Adam heeft alle dieren een naam gegeven, dat kan niet in 1 of 2 dagen, ook kon hij in 2 dagen niet een vrouw missen dat moet gegroeid zijn. Hij was geen superman ofzo, dat hij in een klap alle dieren een naam kon geven.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”