Moderator: Moderafo's
Collateral schreef:Raido schreef:Over die alcoholistische dranken Jas: La Trappe wordt wel door monikken gebrouwen..
Maar monniken zijn paapse dikbuikige zwijnen waar je dus absoluut geen voorbeeld aan mag nemen!
Afat82 schreef:Raido schreef:Het 1e: De dominiee en de Bijbel boven God stellen.
Het 2e: Naar de kerk gaan uit gewoonte.
het 3e: Mezingen in de kerk maar het niet menen.
het 4e: Zondags naar de kerk gaan; uit gewoonte eer of moeten.. Is ook een veronteering van de Sabbathdag. (laat het zaterdag-zondagverhaal maar in het midden)
het 5e: Hoeveel kinderen gaan er verdrietig naar de kerk, omdat ze moeten van hun ouders, en niet eens naar een andere kerk mogen?
het 6e: Lees eens over het gekraakeel tussen de kerken..
het 7e: het zich verlekkeren aan vrouwen of mannen die anderen toebehoren. Gebeurt ook in de kerk.
het 8e: In de kerk worden ook de groofste zonden overdacht..
het 9e: Zingen tot Gods eer? en er niks van menen? pure leugen!
het 10e: Jaloezie komt ook in de kerk voor...
Hoort een Christen dan niet in de kerk? omdat er mensen zijn die misbruik maken van die gelegenheid?
Allemaal heel erg, maar gelukkig is er in de kerk nog een predikant die voor deze dingen waarschuwt. Die kom ik in de kroeg niet tegen!
Wishori Wasesu schreef:Collateral schreef:Raido schreef:Over die alcoholistische dranken Jas: La Trappe wordt wel door monikken gebrouwen..
Maar monniken zijn paapse dikbuikige zwijnen waar je dus absoluut geen voorbeeld aan mag nemen!
kuch....sputter...spuug.....
Kijk nou wat jouw opmerking me laat doen Collateral.
Ooit in een abdij geweest en met die mannen gepraat?
Spyg schreef:beste jas jij gaat er van uit dat jij gelijk heb op de standpunten van 30 of 40 jaar gelden maar wij leven nu en niet toen tijden zijn veranderd maar jij wilt alleen horen wat jij zelf wilt horen want als ik jou mag/moet geloven mag je niks meer eigenlijk ook niet meer internetten maar moet je de hele dag op je kamer zitten en niks doen. Zo komt het bij mij over.
En ik weet dat het geloven toch anders moet dan dat jij nu voorstelt in mij ogen.
Spons schreef:zeg jas, asl ik jou zo lees hier op refoweb, dan vraag ik me echt af wat je doet, De kerken kunnen de mensen niet meer bekeren, en alleen vroeger is goed. je toonzetting is die van Ik heb gelijk en alle anderen zijn toch al verloren, zelfs hier op dit forum. Wat is jouw drijvveer om hier te komen, daar ben ik wel benieuwd naar.
Marnix schreef:God denkt niet anders.... maar hadden ze 30 of 40 jaar geleden dan op alle punten gelijk? Dat de bioscoop het hol van de duivel is en kroegen al net zo goed? Ik ben er van overtuigd dat je daar als christen heen kan gaan... maar dat het wel afhangt van waar je precies bent en wat je er precies doet..... en wat dat betreft is de kroeg niet anders dan allerlei andere plaatsen in de wereld...
Raido schreef:Over die alcoholistische dranken Jas: La Trappe wordt wel door monikken gebrouwen..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten