Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TPOH
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TPOH » 12 jan 2005 23:39

[quote="TheKeimpe"][quote="TPOH"]Ik bedoel maar, notulen geven echt geen totaalbeeld.[/quote]
TPOH, notulen zijn de beste bewijsmiddelen, omdat die het meest vrij zijn van persoonlijke interpretatie.[/quote]

Geloof je echt dat notulen neutraal zijn? Ikke niet.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 jan 2005 23:42

TPOH schreef:
TheKeimpe schreef:
TPOH schreef:Ik bedoel maar, notulen geven echt geen totaalbeeld.

TPOH, notulen zijn de beste bewijsmiddelen, omdat die het meest vrij zijn van persoonlijke interpretatie.

Geloof je echt dat notulen neutraal zijn? Ikke niet.

In ieder geval neutraler dan persoonlijke herinneringen... Notulen zijn geschreven zonder kennis van het vervolg.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 00:42

alex leusink schreef:Maar ik zeg je dat ook jij op valse gronden werkt, want Christus (het Fundament) heeft jouw niet geleerd om te handelen alsof we honden zijn.

Ik kan het niet laten toch nog een vraagje aan je te stellen. Weet je ook waarvan Christus het Fundament is?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 00:45

Speedy schreef:Ik haak volledig af mbt ds. Mallan. Ik kreeg een stukje uit de wachter sions onder mijn ogen. In een boekbespreking beschrijft ds Mallan het boek van het ontstaans geschiedenis van de GG in Ned in Veenendaal. Hij beticht daar ds. Golverdingen van geschiedenisvervalsing. Wat een vuile aantijging. En zijn motieven deugen niet.

1. de GG in Ned in Veenendaal is niet kerkorderlijk geinstitueert in Veenendaal door ds. Van de Ketterij
2. Hij spreekt over een groot deel van de kerkenraad die er uit is gegaan (die niet kerkorderlijk de bezwaren hebben ingediend tegen ds. Kok) en het waren er paar kerkenraadsleden.
3. Hij spreekt over een groot deel van de gemeente, dat is ook niet waar want de gemeente is groot gebleven een kleine groep is er uitgegaan.
4. Hij kan het niet eens bewijzen want de GG in Ned van Veenendaal zijn niet in bezit van de kerkenraadsnotulen. Terwijl ds. Golverdingen wel stukken ter beschikking zijn gesteld.
5. Ds. Golverdingen heeft zaken uit de notulen van verschillende vergaderingen kunnen bewijzen en ds. Mallan praat maar over het feit dat hij de enige is die nog in leven is die bij die vergaderingen zijn geweest.

Als dit geen verschil is meer tussen de GG in Ned en de GG ben ik echt een muis! Dit is bij de muizen af zulke aantijgingen!

Foei foei foei toch Speedy. Zeg jij zomaar negatieve dingen over ds. Mallan? Dat mag je niet doen hoor want het is absoluut niet waar dat ds. Mallan nare dingen over andere dominees zegt. Zoiets zou hij nooit, maar dan ook nooit doen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jan 2005 01:07

Ik denk dat je met Ds. Mallan drie dingen kunt doen.

Ofwel serieus nemen en volgen.
Ofwel wijzen op het feit dat hij volgens jou ongelijk heeft.
Ofwel laten praten en verder niet op in gaan.

Dat scheelt een hoop gedoe.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 01:24

Optimatus schreef:Ik denk dat je met Ds. Mallan drie dingen kunt doen.

Ofwel serieus nemen en volgen.

De opdracht is niet dat wij Mallan volgen, maar Jezus. Deze mogelijkheid valt dus af.
Ofwel wijzen op het feit dat hij volgens jou ongelijk heeft.

Dat wordt door Mallan zelf voor onmogelijk gehouden. Deze mogelijkheid valt dus ook af.
Ofwel laten praten en verder niet op in gaan.

Dat zou pas werken als iedereen dat deed.
Wat er met ds. Mallan moet gebeuren is dat hij eens bij Jezus in de leer moet. "Leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben, en nederig van hart".

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jan 2005 01:41

Vind je het heel erg als ik Ds. Mallan laat praten en gewoon met blij gemoed achter Christus aanwandel? Die heeft mij een stuk meer te vertellen dan een oude man uit Alblasserdam (hoewel ik hem wel een keer ga beluisteren als hij in Berkenwoude voorgaat).

caprice

Berichtdoor caprice » 13 jan 2005 06:36

Optimatus schreef:(hoewel ik hem wel een keer ga beluisteren als hij in Berkenwoude voorgaat).

Misschien moet je dan toch een keertje wat verder rijden, want of hij in Berkenwoude komt betwijfel ik.

Anoniem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anoniem » 13 jan 2005 09:49

sorry maar waar gaat dit precies over?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 13 jan 2005 10:17

Anoniem schreef:sorry maar waar gaat dit precies over?

Sorry, maar dan moet je lezen :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jan 2005 10:56

caprice schreef:
Optimatus schreef:(hoewel ik hem wel een keer ga beluisteren als hij in Berkenwoude voorgaat).

Misschien moet je dan toch een keertje wat verder rijden, want of hij in Berkenwoude komt betwijfel ik.

En waarom zal de herder zijn schaapjes aan het Westeinde in Berkenwoude alleenlijk laten grazen? Wij hebben hier ook een GGiN en ook die zal toch af en toe een dominee van dichtbij willen zien.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 13 jan 2005 11:03

Optimatus schreef:
caprice schreef:

En waarom zal de herder zijn schaapjes aan het Westeinde in Berkenwoude alleenlijk laten grazen? Wij hebben hier ook een GGiN en ook die zal toch af en toe een dominee van dichtbij willen zien.

Volgens mij komt dat omdat hij niet meer preekt. Ik geloof dat hij alleen nog af en toe een doopdienst doet en trouwerijen / begrafenissen.

Wat ik van een oud-buurman die daar naar de kerk gaat begreep doet hij het sacrement bedienen tijdens de doopdienst, en wordt er vervolgens een preek voorgelezen door een ouderling. Een preek van Mallan.

Tja, 't is ook een manier...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jan 2005 11:11

En wat Ds. Mallan dan tijdens de preek? Op de kansel blijven staan of wat?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 13 jan 2005 11:12

Optimatus schreef:En wat Ds. Mallan dan tijdens de preek? Op de kansel blijven staan of wat?

In slaap vallen in de ouderlingenbank

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jan 2005 11:15

Tja, als je steeds jezelf moet horen ;)

Terug naar “Archief”