Goede vrienden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Goede vrienden

Berichtdoor lindita » 12 jan 2005 16:32

Ik heb één vraagje.

Zijn er hier ook mensen die als meisje (of als jongen)een 'gewone' goede vriend hebben (of als jongen: een gewone goede vriendin).

Hoe ga je om met zulke vrienden / vriendinnen? Praat je over alle dingen? En hoe ga je om met lichamelijkheid zeg maar?

Ik heb zelf een paar goeie vrienden. Ik vind het alleen lastig (bij sommigen) hoe ik met lichamelijkheid / intimiteiten moet omgaan zeg maar.
Hoe ver ga je?

En wat is eigenlijk het verschil tussen een goede vriend en de echte? Ik heb soms het idee dat er weinig verschil in zit, maar goed, ik heb ook een flutrelatie gehad om het zo maar eens te zeggen. :x

Ik wil absoluut niet dat anderen denken dat ik wat met die perso(o)n(en) heb, dat is misschien nog wel het grootste probleem... :(

Graag advies!!!
the most important things in life are not things

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 12 jan 2005 16:56

ja, ik heb wel gewone vriendinnen... Eigenlijk gaat dat helemaal vanzelf. We gaan gewoon ontspannen met elkaar om! Lichamelijk is er niks, behalve uiteraard de 3 zoenen bij een bep. gelegenheid ofzo. De arm om iemand heen als er verdriet is etc.

Het verschil tussen een vriend en de ware??? Als je verliefd wordt merk je dat snel genoeg hoor, wees nietb bang :wink:
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jan 2005 16:59

Ik denk dat het qua lichamelijkheid ook per persoon verschilt, de een kan daar beter mee omgaan dan de ander en de een zoekt er eerder iets achter dan de ander.
Mijn beste vriendin geef ik meestal een zoen ter begroeting, soms een hug, whatever. Maar ze is ook tevens ex, dus dat is misschien weer wat anders. :)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 jan 2005 17:10

Vanaf de basisschool ga ik al veel meer met jongens om dan met meiden.
Op verjaardagen bijv. was ik altijd het enige meisje.
M'n beste vriend is ook een jongen, en kan met hem beter praten dan ik ooit met een meid heb gekund (en zal kunnen waarsch.).

Qua lichamelijkheid, gewoon met diegene omgaan zoals je met een meisje om zou gaan.
Het verschil tussen EEN vriend en JE vriend is dan toch wel het lichamelijke.
Ik neem nl niet aan dat je met EEN vriend ligt te rollebollen oid.
Als je dat wel doet, zal er idd maar weinig verschil tussen zitten.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Re: Goede vrienden

Berichtdoor Mr. J » 12 jan 2005 17:40

lindita schreef:Ik heb één vraagje.

Zijn er hier ook mensen die als meisje (of als jongen)een 'gewone' goede vriend hebben (of als jongen: een gewone goede vriendin).

Hoe ga je om met zulke vrienden / vriendinnen? Praat je over alle dingen? En hoe ga je om met lichamelijkheid zeg maar?

Ik heb zelf een paar goeie vrienden. Ik vind het alleen lastig (bij sommigen) hoe ik met lichamelijkheid / intimiteiten moet omgaan zeg maar.
Hoe ver ga je?

En wat is eigenlijk het verschil tussen een goede vriend en de echte? Ik heb soms het idee dat er weinig verschil in zit, maar goed, ik heb ook een flutrelatie gehad om het zo maar eens te zeggen. :x

Ik wil absoluut niet dat anderen denken dat ik wat met die perso(o)n(en) heb, dat is misschien nog wel het grootste probleem... :(

Graag advies!!!

Als het echt "gewonen" vrienden zijn vind ik dat je wel op moet passen met wat voor "gebaren" je doet zoals omhelzen of zoiets, praten kun je natuurlijk altijd wanneer je daar zelf de gelegenheid en "zin" voor hebt

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 jan 2005 19:05

Hoi lindita...

Misschien even een tip: ookal ben je vrijgezel, dan heb je natuurlijk nog steeds seksuele gevoelens. Let erop, dat je die niet op je 'goede vrienden' richt.
Verder weet ik r ook niet veel over te zeggen, misschien pb ik je nog wel ;)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jan 2005 19:32

Mee eens... (met Acire), probeer die gevoelens te bewaren en te koesteren voor die persoon waarmee je verder wilt, misschien weet je dat niet, nog niet of misschien nooit, maar wordt niet intiem met gewoon iemand...

En wat niet intiem is, tja dat is verschillend, ik zag pas in de trein twee trienen, gewone vriendinnen die elkaar vol op de mond zoenden (en er wat naar binnen glipte), en daarna nog met twee andere meiden, dan denk ik dus echt van, jaiks...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jan 2005 19:39

Raido schreef:En wat niet intiem is, tja dat is verschillend, ik zag pas in de trein twee trienen, gewone vriendinnen die elkaar vol op de mond zoenden (en er wat naar binnen glipte), en daarna nog met twee andere meiden, dan denk ik dus echt van, jaiks...

ieks! Mijn zusje geeft me soms wel een kus op de mond, dat vind ik niet erg. Maar voor de rest mag alleen m'n vriend dat!

Ik heb wel mannelijke vrienden en die zijn me erg dierbaar. Maar sinds ik Borkdude ken, ben ik wel alerter geworden op hoe ik met andere jongens omga en hoe ik me daarbij voel. Ik geef ze soms wel een knuffel, maar niet te lang ;)
Ik snap wel wat je bedoelt lindita. Voor mij is het soms wel lastig om te bepalen wat ik bijvoorbeeld kan vertellen over mijn relatie met Borkdude en wat dingen zijn die tussen ons moeten blijven, omdat ik zo'n open persoon ben en alles er zo uitflap. Daar moet ik dus op letten.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 12 jan 2005 21:12

Ik heb een paar goede vriendinnen.

Ze betekenen veel voor me, maar behalve een goede vriendschappelijke band heb en wil ik niets met hen.

We gaan heel ontspannen en open met elkaar om, alles is bespreekbaar.
Een van hen is depressief en samen met een ander houden we haar in de gaten, vangen haar op en steunen haar. Heb vaak lange, goede gesprekken met hen.

Lichamelijk
We slaan weleens een arm om elkaar heen als alles even te veel wordt, geven een hug of wandelen gearmd. Verder niets (ben sowieso niet zo lichamelijk ingesteld).
Soms logeer ik bij een van hen, veel mensen vinden het vreemd dat ik dan gewoon bij haar op de kamer slaap. De enigen die er geen moeite mee hebben zijn we zelf, haar ouders en haar vriend. :?

Een andere vriendin vind ik wel leuk en we schijnen wel bij elkaar te passen. Verliefd zijn we niet op elkaar. Wel zijn er in onze omgeving al talloze koppelpogingen gedaan. Op een gegeven moment was het zo ver dat iedereen dacht dat we verkering hadden behalve wij zelf Think . Beide hebben we de instelling van "we zien wel wat er van komt" misschien slaat de vonk ooit over, misschien niet. Tot die tijd blijven we gewoon goede vrienden, dat scheelt een hoop gezeur.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jan 2005 22:27

Hmz, dat laatste heb je eerder gepost Javaca... of ben ik nou gek.

Mijn vriend had er trouwens in het begin wel moeite mee dat ik met een andere jongen een dag ging wandelen, maar later trok dat wel bij. Toch wil hij nog steeds liever niet dat ik met een andere jongen op een kamer slaap. Dat is gewoon een gevoel denk ik. Ik zou het denk ik ook niet zo leuk vinden als hij heel erg intensief met een ander meisje contact zou hebben.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 12 jan 2005 22:34

Je bent niet gek Lalange.
Heb het gequote omdat ik geen zin had het opnieuw te tikken. :oops:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jan 2005 23:26

Javaca schreef:Je bent niet gek Lalange.

Lalagè is de naam ;) [Laalaagèh] met een g als in het Engelse 'go'. Het betekent kletskousje in het (oud-)Grieks.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 13 jan 2005 00:06

Lalage schreef:
Javaca schreef:Je bent niet gek Lalange.

Lalagè is de naam ;) [Laalaagèh] met een g als in het Engelse 'go'. Het betekent kletskousje in het (oud-)Grieks.

En ik het maar op zn Frans denken...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jan 2005 08:49

Lalage schreef:Hmz, dat laatste heb je eerder gepost Javaca... of ben ik nou gek.

Mijn vriend had er trouwens in het begin wel moeite mee dat ik met een andere jongen een dag ging wandelen, maar later trok dat wel bij. Toch wil hij nog steeds liever niet dat ik met een andere jongen op een kamer slaap. Dat is gewoon een gevoel denk ik. Ik zou het denk ik ook niet zo leuk vinden als hij heel erg intensief met een ander meisje contact zou hebben.
Dat had ik dus pas ook, of pas (5 maand terug denk ik onderhand) :mrgreen:, een jongen was helemaal verliefd op mijn vriendin, en mijn vriendin ging met hem naar een restaurant uit eten met hem, omdat hij wilde praten... Toen had ik echt zin om heel erg hard te gillen!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 jan 2005 12:09

Hm, het is opzich ook wel ietwat merkwaardig dat je dan met elkaar uit eten gaat ja..

Terug naar “Archief”