Ik zoek.............misschien jou,

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marjotv

Berichtdoor marjotv » 11 jan 2005 18:27

M@rije schreef:Het lijkt me geweldig om kinderen te hebben, en het klinkt misschien erg egoistisch, maar ik wil eerst nog even lekker van mijn leven met mn vriend genieten voordat er kinderen komen.
Hoe zien jullie dat?

ik ben al 2,5 jaar getrouwd en ik ben helemaal niet carrieregericht. Ik werk alleen maar om het geld.

Lalage schreef:Ik vraag me trouwens af wanneer je eraan toe bent om te trouwen, vind mezelf nog best wel jong (ik voel me ook niet echt 23?

ik denk dat je er pas aantoe bent als je ook inziet dat je de rest van je leven gelukkig kunt zijn met je partner.

M@rije schreef:moet-je-dan-eerst-belijdenis-doen-bij-jullie-om-te-trouwen?

Bij ons (in de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt) wel

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 11 jan 2005 19:36

Mariamagdalena schreef:Lorijntje, komt omdat ik ouder ben, 46, en in die tijd, speelde de meisjes met poppen en de jongens met auto's en boompje klimmen en voetballen op straat.
En ik hoef niet gepensioneerd te zijn om oma te worden, ik kan het ieder moment worden (heb al een zoon van bijna 28 ) dus het kan maar zo.
Toen ik jong was, ging men er van uit dat je moeder zou worden, daarom gingen de meeste meisjes, ook al konden ze nog zo goed leren, automatisch naar de huishoudschool. Jongens moesten leren, en meisjes wat anders. Op de basisschool leerde ik borduren, sokken stoppen ( doet niemand nu meer ) sokken breien ( was ik heeeel slecht in ) pannelappen haken, etc.
De jongens leerde handarbeid als de meisjes handwerken hadden. Op openbare scholen hadden jongens en meisjes apart gym.
Ik heb in het buitenland gewoond, en op schoelen gezeten waar zelfs ALLEEN maar meisjes zaten, geen jongens te bekennen.
Dat waren andere tijden. De tijden van Swiebertje. En zwartwit tv met 1 kanaal, later kwam de REM erbij en veel later een tweede net.
Toen ik heel klein was, waren wij de enige in de straat met een auto en tv, dan kwamen alle kinderen uit de buurt bij ons pipo de clown kijken en de verrekijker.
En s avonds luisterde je naar Paulus de Boskabouter op de radio, en dan het klokje van 7 uur, en dan naar bed.
Limonade kreeg je alleen op zaterdag.
Niet te vergelijken met nu.

Mijn moeder is bijna 47. Zij leefde dus ook in jouw ( uw :) tijd. Toch zegt ze steeds: Wat ben ik toch ontzettend blij dat ik nu nog geen oma ben, dan zou ik me zo oud voelen. Dat kan ik me wel voorstellen. De ene 47-jarige is de andere niet natuurlijk. Je hebt ook 47-jarigen die er als oma uitzien, zich gedragen als oma en zich een oma voelen. Maar mijn moeder had destijds de mogelijkheid om te studeren. Dat is natuurlijk idd wel anders. Maar ik heb het ook niet zozeer over veertig jaar terug. Het gaat mij erom dat er ook NU mensen zijn die trouwen. Die jongen uit mn klas die zich gaat verloven, en het meisje uit mijn klas van twee jaar geleden die gaat trouwen zijn gewoon jonge mensen. En die mensen begrijp ik niet nee. En dan zeggen ze: Ja maar we hebben al twee jaar verkering oid. Ik had dat ook maar ik ben blij dat ik nooit getrouwd ben :) Ik hoor vaak genoeg van lange verkeringen die uiteindelijk dan toch weer uitgaan. En zeker als je gaat studeren weet je dat het niet zoveel zin heeft om te trouwen. Mijn ouders waren heel erg tegen mijn verkering omdat ik veel te jong was en nog steeds ben. Je leven weggooien noemen ze het.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jan 2005 20:21

Agrees with Lorijntje. Alhoewel het als ouders niet veel zin heeft om er tegen te zijn (helpt niets en de liefde is natuurlijk ook gewoon erg leuk :D ) moest ik toch ook echt even achter m'n oor krabben toen een paar jaar geleden al verscheidene meisjes die bij me in de klas hebben gezeten getrouwd waren. :o Ik heb zelf ook 2,5 jaar verkering gehad, vanaf m'n 16e, maar trouwen was altijd iets voor in de verre toekomst, daar denk je toch niet serieus aan als je 18 bent?

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 11 jan 2005 20:22

Je zal maar een leukere jongen tegenkomen. Ben je net getrouwd :S

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jan 2005 20:25

Lorijntje schreef:Je zal maar een leukere jongen tegenkomen. Ben je net getrouwd :S

Tja, maar dat kan ook als je 35 bent..

marjotv

Berichtdoor marjotv » 11 jan 2005 20:30

mijn man is en blijft echt de enige hoor :D

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 11 jan 2005 20:45

Aragorn schreef:
Lorijntje schreef:Je zal maar een leukere jongen tegenkomen. Ben je net getrouwd :S

Ja maar als je na anderhalf jaar al trouwt met iemand zonder ooit verder verkering gehad te hebben....I mean: Dan is ut risico toch wel groot :)

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 11 jan 2005 21:03

Lorijntje schreef:
Aragorn schreef:Ja maar als je na anderhalf jaar al trouwt met iemand zonder ooit verder verkering gehad te hebben....I mean: Dan is ut risico toch wel groot :)

Dit impliceert dat je minimaal met 2 personen verkering gehad moet hebben om te kunnen oordelen of je wel een goeie hebt?
Hm..dat rammelt....

Je trouwt met iemand omdat je die lief hebt. En als je er op dat moment nog vanuit kan gaan dat je ooit nog iemand anders tegenkomt waar je meer van zult gaan houden...dan kan je op dat moment beter niet trouwen. Volgens mij moet je voor je gevoel risicoloos je huwelijk ingaan.

En risico's sluit je niet uit door te testen of te proberen wat mij betreft :)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jan 2005 21:44

Ik ben het met Night eens dat de keuze de derde keer niet automatisch beter zal zijn dan de eerste keer. One shot, one kill is hierin misschien wel de ideale situatie.

Het is wel zo dat je als je nog jong bent sneller verandert en minder goed weet wat je wil met je leven. In dat geval is het niet zo slim om zo snel te trouwen lijkt me. Overigens kan verkering met iemand die minder goed bij je paste wel helpen om erachter te komen wat je precies zoekt (of dat je niks zoekt 8) ).

En risico's sluit je niet uit door te testen of te proberen wat mij betreft :)

Dat ben ik dan weer niet eens, anders kunnen we het de crash test dummies wel afschaffen. :) Als je na het testen maar iets zinnigs doet met de testresultaten.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 jan 2005 23:48

Lorijntje schreef:
Aragorn schreef:

Ja maar als je na anderhalf jaar al trouwt met iemand zonder ooit verder verkering gehad te hebben....I mean: Dan is ut risico toch wel groot :)

Wat een grote onzin. zowiezo zit ik al verbazingwekkend te kijken naar al jouw standpunten, maar dit slaat toch wel alles :shock:

Je trouwt met iemand om dat je van die persoon houd lijkt me. Dat is een hele andere orde van grote dan 'leuk zijn' of 'leuk vinden'.......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jan 2005 08:25

Lorijntje schreef:
Aragorn schreef:

wat een onzin zeg... alsof je eerst wat moet uitproberen ofzo.. heeft ook niet veel zin naar mijn idee want iedereen is anders, dus met een ieder ga je weer anders om en gaat het anders....

ik ben afgelopen september getrouwd... en wel met mn eerste vriend.. kheb er echt geen spijt van hoor dat ik niet even iemand anders geprobeert heb.... daar hebh ik heeeeeeelemaal geen behoefte aan... ik weet zowel dat hij de man van mn leven is, zonder met een ander te zijn geweest

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jan 2005 08:42

Als je van iemand houd, ik bedoel echt houd, en niet zoals 'ik hou van jou' nu vaak gebruikt wordt... Dan wil je niet eens een ander, laat staan dat je iemand anders zou willen hebben.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 jan 2005 09:42

Ik ben het met Trijntjejohanna eens.
Ook mijn man was mijn eerste vriend en volgens mij geeft dat een extra verbondenheid, juist na jaren.
Omdat je, zoals bij ons, en mijn schoonouders hebben dat ook, die kende elkaar al vanaf hun 6de ) dat je dus als het ware familie wordt, of, hoe moet ik het zeggen, een soort verbondenheid hebt, dat je niet meer zonder elkaar kunt.
Dat je ook vaak aan dezelfde dingen denkt.
Of als je allebei ergens anders bent, dat je elkaar belt, net op het moment dat je sterk aan elkaar denkt.
Als je niet bij elkaar past, daar kom je volgens mij binnen een half jaar achter.
Ik kend mijn man al vanaf mijn 13de, niet dat ik toen verkering met hem had, maar hij was een kennis van mijn familie, een grote jongen :D
En waarom iemand anders proberen?
Ik zou me niet op mijn gemak voelen bij iemand anders.

Roosszje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Roosszje » 18 jan 2005 14:02

Lorijntje schreef:
Aragorn schreef:

en moet een jongen als jij verkering met jou heeft gehad dan ook niet een gevoel hebben van: ze heeft alleen maar verkering met me gehad omdat ze graag wat ervaring wilde???
Ik ben iets jonger dan jou (17) maar ik geloof niet dat je voor dat je gaat trouwen minstens 3 keer verkering gehad moet hebben dat vind ik een absurd standpunt! als je verkering hebt dan hou je toch van iemand? en die laat je dan toch niet stikken als je een leukere :shock: jongen tegenkomt? je zegt zelf dat je anderhalf jaar verkering hebt gehad, mischien moet je je toch eens afvragen of je wel echt van hem hield, mij lijkt bijna van niet anders kun je nooit zown standpunt hebben?!
Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen.

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 18 jan 2005 15:45

M@rije schreef:
Het lijkt mij echt heeeelemaal niets om zo vroeg te trouwen. Trouwen kan je je hele leven nog :S Je zit zo vreselijk aan iemand vast. Trouwen mn achttiende? Mijn leven begint nu pas!

trouwen kan je je hele leven nog?

Gelukkig ben jij er van overtuigd dat jij ook op je 25e nog een metgezel kan vinden!

Is dat zo vanzelfsprekend?

En, aragorn...misschien scheelt het dat meiden wat sneller volwassen zijn. Dat is geen steek onder water;-) maar een bewezen iets. Ik hoop in oktober te gaan trouwen. Voel mezelf niet te jong. We hebben nu ruim 3,5 jaar verkering, zijn vroeg verloofd en weten heel, heel zeker (jaja, zelfs al zijn we elkaar 'eersten') dat we bij elkaar horen. Voor de toelichting: Daan is 24.

Terug naar “Archief”