Daniëlkamp

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Steviniella
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Steviniella » 11 jan 2005 17:41

AssiFv schreef:
Steviniella schreef:Ik ga btw. niet mee met een Daniel-kamp. Heb er niet zulke positieve ervaringen mee en bovendien vind ik de prijzen absurd!

Hoezo zijn de prijzen absurd? Alles wordt verzorgd.
Als je zelf op vakantie gaat kom je volgens mij veel duurder uit.
In zoverre dat het verzorgd mag heten!
Laat staan dat de leiding echt leiding kunnen geven...

Ehm...nee, mijn eigen vakantie komt echt niet duurder uit...
Sterker nog, ik kan met mijn fam. voor datzelfde bedrag bijna een hele week op vakantie, dus hoe bedoelen we...?? :wink: :)
Je bent een parel in Gods hand!!!

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 11 jan 2005 19:10

Ik-vind-t-echt-raar-dat-je-niet-meemag-als-je-niet-van-de-goede-kerk-bent.dat-is-echt-onchristelijk!die-organisatie-doe-het-tegenovergestelde-van-wat-jezus-in-zijn-leven-deed!

Dat zeg ik zo omdat Jezus in zijn leven juist liet zien een open geest te hebben naar anders-denkenden..(nodigt zichzelf bij tollenaren uit...eet met de hoeren). zou Jezus willen dat we ons als groep totaal afzonderen?

Het lijkt me logisch dat je je aan de gestelde regels houdt als je meegaat met zo'n reis .
Alleen zou ik zelf om die regels alleen al niet meegaan.
Ik hou niet van dat selectieve gedoe.
Vakantie vieren kun je ook met niet-christenen...
Dat vind ik bijv. bij de HGJB anders geregeld, of voor 18+ bij Beter-uit...Regelmatig kom je maar niet-christelijke mensen tegen, die een gezellige tijd hebben met christenen...en tegelijkertijd een geweldig evangelisatiemiddel...
Engaged @ 07-01-2005

Steviniella
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Steviniella » 11 jan 2005 19:22

[=offtopic]Oké. ik begrijp best wat je bedoeld.. Ik hou persoonlijk ook niet van het selecteren qua geloof en soort van kerk. We geloven allemaal tenslotte in één en dezelfde God?!

Maar zo heb je nu eenmaal organisaties die bij bepaalde kringen zijn aangesloten.. Daar kun je niks aan doen.
Overigens, de HGJB is ook een 'organisatie' dat bij de Hervormde Kerk etc. hoort... Staat ook heus wel open voor andere kerkgenootschappen etc. maar eerlijk is eerlijk, is aangesloten bij de Hervormde kant...

Tsja... :) [einde=offtopic]

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 11 jan 2005 19:32

Daar kun je niks aan doen

Daar kun je wel wat aan doen...

Door buiten de hokjes te treden...ik moet daar ook vaak bewust mee bezig zijn hoor, anders doe ik t ook niet...maar Jezus zou het niet gedaan hebben, dat weet ik zeker.
Engaged @ 07-01-2005

Steviniella
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Steviniella » 11 jan 2005 19:43

M@rije schreef:
Daar kun je niks aan doen

Daar kun je wel wat aan doen...

Wie ben ik in mijn remy?
Wie ben jij in je remy??

Ik bedoelde dus het totaalbeeld... :)

Halen wij de hokjes en de vakjes weg, zullen er toch mensen elkaar blijven plaatsen in hokjes.. :| :)

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 11 jan 2005 20:12

M@rije schreef:Ik-vind-t-echt-raar-dat-je-niet-meemag-als-je-niet-van-de-goede-kerk-bent.dat-is-echt-onchristelijk!die-organisatie-doe-het-tegenovergestelde-van-wat-jezus-in-zijn-leven-deed!

Goed lezen.
Men verwacht dat de leiding wel van het organiserende kerkverband is.
Lijkt me heel logisch.
Diegenen die mee willen mogen wel van andere kerkverbanden zijn.
Men verwacht dan wel dat je je aanpast aan de algemeen geldende regels. Ook dat lijkt me logisch.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 11 jan 2005 20:14

Steviniella schreef:bovendien vind ik de prijzen absurd!

Mijn ervaring is dat elke kampstaf elk jaar weer zn uiterste best moet doen er een leuk gevulde week van te maken met het beschikbare budget. Dus de prijzen zijn niet te hoog tov het geleverde, er wordt geen winst gemaakt en elk jaar moet er weer geld bij...

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 11 jan 2005 20:19

Steviniella schreef:In zoverre dat het verzorgd mag heten!

Er wordt verzorgd wat men onder verzorgd mag verstaan. Er is helaas geen ruimte voor kaviaar en gouden bestek.

Laat staan dat de leiding echt leiding kunnen geven...

Een professionele reisorganisatie levert andere kwaliteit dan een gemotiveerd en zichzelf vrijwillig inzettend team van gemiddeld vijf volwassenen die een wek van hun vrije weken opoffert om dit jeugdwerk te doen. Hier (te hoge) eisen aan stellen lijkt me onzinnig.
En wat voor maat leg je neer om het leiding geven te meten? Jouw capaciteiten? Die van leerkrachten?
uiteraard zijn er voorvallen waarbij misschien zaken te wensen over laten.
Mijn ervaring is dat de jeugdbond daar altijd adequaat op heeft gereageerd.
Slecht gefundeerde kritiek hebben ze weinig aan.

Ehm...nee, mijn eigen vakantie komt echt niet duurder uit...
Sterker nog, ik kan met mijn fam. voor datzelfde bedrag bijna een hele week op vakantie, dus hoe bedoelen we...?? :wink: :)

Jeps. En dat is appels met peren vergelijken. Het lukt mij ook. Ik heb dan ook geen kampaccommodatie nodig in het hoogseizoen. Vraag eens wat prijzen op, van bijvoorbeeld het kamphuis in Texel.....waarschijnlijk heb je dan iets meer respect voor de hele zaak :)

Steviniella
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Steviniella » 11 jan 2005 20:20

Night schreef:

Mijn ervaring is dat elke kampstaf elk jaar weer zn uiterste best moet doen er een leuk gevulde week van te maken met het beschikbare budget. Dus de prijzen zijn niet te hoog tov het geleverde, er wordt geen winst gemaakt en elk jaar moet er weer geld bij...

jawel, lijkt me ook een hele goede motivatie van de leiding...
Maar, met die uitspraak over prijzen had ik het niet over de leiding... Persoonlijk vind ik het te duur, voor mij alleen een weekje en dan hopen dat je het ook naar je zin hebt.
Prijzen en leiding waren bij mij twee aparte onderwerpen, zeg maar... :wink: :)

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 11 jan 2005 20:24

Steviniella schreef:
Night schreef:

jawel, lijkt me ook een hele goede motivatie van de leiding...
Maar, met die uitspraak over prijzen had ik het niet over de leiding... Persoonlijk vind ik het te duur, voor mij alleen een weekje en dan hopen dat je het ook naar je zin hebt.
Prijzen en leiding waren bij mij twee aparte onderwerpen, zeg maar... :wink: :)

Bij mij zijn dat ook twee verschillende dingen. Ik noem ze alleen in 1 regel.

Wanneer je roept dat de prijzen absurd zijn wordt dat door iedereen verstaan als: veel te duur, kan veel goedkoper. Ik ga daarop in door aan te geven dat dat in dit geval niet gaat. En dat er keihard gewerkt wordt om die prijzen juist zo laag mogelijk te houden.

Jij hebt dat geld er niet voor over. Geen probleem. Maar das iets anders dan het absurd duur te noemen.

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 12 jan 2005 15:51

Night schreef:

Helemaal mee eens!!

Ik ga niet meer met Daniel maar misschien met Beter uit deze zomer.
Daniel kamp naar Turkije voor twee weken kostte vorig jaar ongeveer 1100 euro. Met Beter uit kost zo'n reis (onder vergelijkbare omstandigheden) 500 euro. :!:

Dus ja, dan is de keuze snel gemaakt.

Moet je me toch eens vertellen waar Daniel die extra 600 euro voor nodig heeft... :roll:

Bovendien laten ze bij Beter uit mensen toe van ALLE geloofsgemeenschappen en daar voel ik me toch beter bij.
the most important things in life are not things

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Re: Daniëlkamp

Berichtdoor Mr. J » 12 jan 2005 16:01

oelewapper schreef:Wie gaan er volgend/dit jaar (2005) allemaal op daniëlkamp van de JBGG?
Ikzelf ga naar Gengenbach, waar gaan jullie heen? :lol:

Niet als je een x met Avanta mee geweest bent en je hebt het naar je zin gehad wil je ABSOLUUT niet meer met een daniëlkamp mee!!!! :mrgreen:

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 12 jan 2005 16:10

Night schreef:
M@rije schreef:Ik-vind-t-echt-raar-dat-je-niet-meemag-als-je-niet-van-de-goede-kerk-bent.dat-is-echt-onchristelijk!die-organisatie-doe-het-tegenovergestelde-van-wat-jezus-in-zijn-leven-deed!

Goed lezen.
Men verwacht dat de leiding wel van het organiserende kerkverband is.
Lijkt me heel logisch.
Diegenen die mee willen mogen wel van andere kerkverbanden zijn.
Men verwacht dan wel dat je je aanpast aan de algemeen geldende regels. Ook dat lijkt me logisch.

Op zich lijkt het heel logisch ja, dat de leiding van het organiserende kerkverband is. Maar dat hoeft toch helemaal niet?

Mij lijkt een 1e vereiste dat je je aanpast aan de algemeen geldende regels! Dat lijkt me veel belangrijker. En het lijkt me veel belangrijker dat de leiding een relatie met God heeft. En of je dan van de ger gem bent, of van de oud ger gem of hervormd. Dat lijkt me minder van toepassing...

Bij de HGJB mag leiding ook in een ander kerkverband zitten. Voorwaarde is wel dat je een relatie hebt met God. Dat vind ik zelf een beter uitgangspunt.
Bovendien roeleert HGJB, heb ik zelf geleid :wink: :mrgreen:

Leuk Lindita, beter uit is tof!

Roosszje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Roosszje » 18 jan 2005 13:48

oef wat een felle reakzies zeg!!! maarre ik ga dit jaar lekker (hoop ik) naar texel III, nog meer luitjes hier die daarheen hopen te gaan??
Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 18 jan 2005 15:32

Nog even over die prijzen:
Wat zit er bij de JBGG in de prijs begrepen, en wat bij Beter-Uit?

Toch grappig, die naam Daniëlkampen. Het enige wat Daniël er mee te maken heeft is dat het krantje van de JBGG zo heet. Meer ook niet...

Terug naar “Archief”