Optimatus schreef:Ik kan Jas een vrij grote kennis aan vroeg-christelijke geschiedenis niet ontzeggen. Ik lees daarover op dit moment ook een en ander, best boeiend.
Wat ben je aan het lezen?
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Afat82 schreef:caprice schreef:
Die ramp is een waarschuwing dat de Heere nog geen lust heeft in onze dood. Dát is toch liefde, dat de Heere ons wéér een kans geeft?!
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Je moet je niet afvragen ' waarom' kwam die tsunami, maar ' waartoe' ? En dan proef ik slechts de liefde van Christus!!
Jij proeft de liefde van Christus in 130.000 drijvende lijken op en in zee?
Pardon? Hoe morbide kun je zijn?
Riska schreef:Hoe kan God liefde zijn als Hij zó onrechtvaardig zou zijn?
jas schreef:Riska schreef:Hoe kan God liefde zijn als Hij zó onrechtvaardig zou zijn?
Dit is dus een volslagen onbijbelse mening. Het is het excuus wat de atheïst gebruikt om niet in God te geloven. "als er een God zou zijn, dan zou Hij dit soort dingen niet doen, blablabla."
Maar beste Riska, het feit is dat er een God is, en dat Hij zulke dingen wel doet. Je kunt je daarom maar beter gaan afvragen waarom Hij deze dingen doet, dan je te vermoeien met de vraag of Hij het doet.
God zou onrechtvaardig zijn, als Hij onschuldigen zou straffen. Echter, aangezien niemand onschuldig is, ook de mensen in Azië niet, is God ook niet onrechtvaardig. Hetzelfde argument kan ik ook voor Zijn liefde gebruiken. God is liefde, voor degenen die in Hem geloven.
Het feit dat er mensen zijn die niet geloven, neemt niet weg dat God toch liefde is. Daarom is Hij zowel Liefde als ook Rechtvaardig.
Optimatus schreef:Ik zie eerlijk gezegd weinig rechtvaardigs in het wegspoelen van een miljoen huizen van mensen die bij leven ook al niks te makken hadden. Als dat rechtvaardigheid is, wil ik niet eens weten wat onrechtvaardigheid is.
Optimatus schreef:Geen idee, maar ik ben ervan overtuigd dat het niet rechtvaardig is dat Zuid-Azië is weggespoeld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten