Jezus komt terug

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Arthur
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arthur » 03 mar 2003 22:48

Ik schrik van de naieve manier waarop mensen die in dit topic reageren Jezus een welkom toeroepen. Denk echt maar niet dat het zo simpel gaat als jullie denken!
Geen ontwikkeling zonder conflict!

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 03 mar 2003 22:52

het lijkt me een eng idee als jezus terug zou komem
maar we moeten wwak zaam zijn

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 03 mar 2003 23:10

arthur schreef:Ik schrik van de naieve manier waarop mensen die in dit topic reageren Jezus een welkom toeroepen. Denk echt maar niet dat het zo simpel gaat als jullie denken!

Waarom zou het niet simpel gaan? Natuurlijk wordt het een moeilijke tijd.
En op dit moment zullen veel mensen het idee hebben, ik wil wel graag dat Jezus terug komt, maar eigenlijk zou ik ook zo graag nog...

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 05 mar 2003 23:06

Je verwoord eigenlijk wat ik ook wel eens denk.
Je wilt in dit leven nog zoveel doen. En mee maken. Dat Zijn terugkomst dat allemaal "in de weg zou staan".
Maar aan de andere kant, als Hij terugkomt krijg je daar veel moois voor terug. Maar dat kennen we nog niet voldoende (of willen we nog niet kennen) om daar alijd van overtuigd te zijn. Je bent verlost dan van vele zorgen die er ook kunnen zijn in dit leven.

Ik denk dat als je ouders bent je sneller naar de wederkomst uitkijkt dan als je jonger bent. Al zijn er ook voor oudere mensen weer dingen die ze ook nog graag zouden willen zien. Een kleinkind, achterkleinkind enz.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 05 mar 2003 23:14

connie schreef:jezus komt als en dief in de nacht wij weten niet het uur of de tijd alleen god weet dat
we worden met een oogwenk mee genomen dus als iemand zou zeggen ik ben jezus geloof dat niet
jezus komt op een wolk terug
gr connie

Beide gedachten zijn waar. Hij komt als een dief in de nacht, plotseling als alles vrede lijkt. Zijn gemeente wordt bijeengehaald ook die zijn ontslapen en stijgen Hem tegemoet. Jezus komt op datzelfde moment naar beneden en de twee ontmoeten elkaar halverwege. En dan komt Jezus samen met Zijn bruid naar de aarde om te heersen 1000 jaar lang. Daarna zal satan vernietigd worden en dan zal God voor altijd heersen.

Amen Halleluja
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mar 2003 09:17

Voor het duizendjarig Vrederijk krijg je toch nog de tijd van de grote verdrukking, dan krijgen mensen die geen christen waren nog een paar jaar de gelegenheid om nog christen te worden, maar zij krijgen het wel loodzwaar.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 06 mar 2003 12:09

Lalage schreef:Voor het duizendjarig Vrederijk krijg je toch nog de tijd van de grote verdrukking, dan krijgen mensen die geen christen waren nog een paar jaar de gelegenheid om nog christen te worden, maar zij krijgen het wel loodzwaar.

Je hebt gelijk, alleen is deze periode maar 3,5 jaar, daar staan 1000 jaar vrede tegenover. Waarom zo bevreesd voor die 3,5 jaar? Satan kan ons niets maken, oh ja hij kan ons lichamelijk doden, maar geestelijk niet, want dat kan alleen God. Heb geen vrees voor satan, maar ontzag voor God.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 06 mar 2003 12:10

Lalage schreef:Voor het duizendjarig Vrederijk krijg je toch nog de tijd van de grote verdrukking, dan krijgen mensen die geen christen waren nog een paar jaar de gelegenheid om nog christen te worden, maar zij krijgen het wel loodzwaar.

Je hebt gelijk, alleen duurt deze periode maar 3,5 jaar, daar staan 1000 jaar vrede tegenover. Waarom zo bevreesd voor die 3,5 jaar? Satan kan ons niets maken, oh ja hij kan ons lichamelijk doden, maar geestelijk niet, want dat kan alleen God. Heb geen vrees voor satan, maar ontzag voor God.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Jezus komt terug

Berichtdoor peentje » 06 mar 2003 12:49

Lalage schreef:Zou Jezus gauw terug komen? Kunnen we al de tekenen zien die in de bijbel beschreven staan?

Dat kun je niet weten je hebt gelijk de tekenen wijzen erop, maar ja?
What a wonderfull girl!!

Carlo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Carlo » 06 mar 2003 13:04

Persoonlijk geloof ik niet zo in die absolute getallen zoals 3,5 jaar en 1000 jaar. Juist Openbaring is een boek met veel symboliek. Het beest uit de zee zal niet letterlijk een beest zijn, maar het betekent juist dat het de eigenschappen van het beest heeft. Zo ook met veel symbolische getallen bv. 666, 7, 144.000 enz. 6: getal van de mens, 7: getal van de volheid 144.000 is 12.000 x 12.000 dus de kerk van het oude verbond en nieuwe verbond.

Maar heel de Openbaring werkt toe naar hoofdstuk 21 en 22. Want daar gaat het uiteindelijk om. Ook als later zou blijken dat mijn visie op Openbaring niet de juiste zou zijn ( bv. als op opname van de gemeente werkelijkheid zou worden), ben ik toch blij, want uiteindelijk gaat het om de Wederkomst en de eeuwige toekomst.

' En ziet Ik kom met haast om een ieder te vergelden gelijk zijn werk zal zijn, Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde, de eerste en de laatste' Openbaring 22: 12,13
----Kijk vooruit voordat je eeuwig achteruit moet kijken---

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 06 mar 2003 16:08

de tekenen zijn er al
we zitten al in de eindtijd
dus de komst des heren duurt niet meer lang

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mar 2003 20:42

connie schreef:de tekenen zijn er al
we zitten al in de eindtijd
dus de komst des heren duurt niet meer lang

Welke tekenen zie je precies?

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 06 mar 2003 21:50

Mogen wij allen hier over discusieren????Want wij weten het toch allemaal zo goed???? Ik denk dat God dit niet van ons vraagt.

Het belangrijkste wat we ons moeten afvragen. Zijn wij bereid, om God te kunnen ontmoeten???

liefs,
AnnA

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 06 mar 2003 22:57

Lalage schreef:Welke tekenen zie je precies?

Israel, God's volk is weer in ere hersteld. Israel is altijd de graatmeter geweest van het werk van God. Alles in deze wereld draait om Israel, want zij is het beeld op deze aarde van de messias (al beseft het gros van hen dat nog niet). Ze bewonen het land weer dat 2000 jaar door de heidenen is vertrapt.

Lukas 21:24
en zij zullen vallen door de scherpte des zwaards en als gevangenen weggevoerd worden onder alle heidenen, en Jeruzalem zal door heidenen vertrapt worden , totdat de tijden der heidenen zullen vervuld zijn.

Als je deze tekst leest dan moet er toch een bel rinkelen. De tijd der heiden is vervuld. De volgende dingen staan ons nu te wachten.

Lukas 21:25-27
25 En er zullen tekenen zijn aan zon en maan en sterren, en op de aarde radeloze angst onder de volken vanwege het bulderen van zee en branding ,
26 terwijl de mensen bezwijmen van vrees en angst voor de dingen, die over de wereld komen . Want de machten der hemelen zullen wankelen.
27 En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen op een wolk, met grote macht en heerlijkheid.

De bijbel roept ons niet voor niets op om waakzaam te zijn. Deze waakzaamheid kun je vergroten door te letten op de teken der tijd. Als de knoppen in de bomen en planten opengaan weet je dat de lente snel komt. De tijd der heiden is voorbij. Jeruzalem behoort weer tot de Israelieten (al bijna 50 jaar lang).

Dit tekst gedeelte staat in een rede van Jezus ter bemoediging van Zijn discipelen, niet om hen bang te maken, maar voor te bereiden op de dingen, die komen zullen. Dus laat deze dingen je niet beangstigen, maar juist blij maken, want zijn komst is nabij. Het einde van alle ellende in deze wereld.

Maranatha, mijn forum naam spreekt van deze hoop. Maranatha betekent 'onze Heer zal komen'.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 mar 2003 11:08

Jeruzalem behoort weer tot de Israelieten (al bijna 50 jaar lang).

misschien een domme opmerking tussendoor. maar jeruzalem is toch van de palestijnen. (volgens het vredesakkoord volgens mij)

mochten we er maar voor bidden dat we nu mochten leven op de nieuwe aarde en in het nieuwe Jeruzalem.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”